Centrální a východní Asie III

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_ZAPADNI_CECHY_LAZNE.
Advertisements

JIHOVÝCHODNÍ EVROPA BALKÁNSKÉ STÁTY. ÚKOL: S pomocí atlasu do sešitu vypiš státy, které patří do oblasti jihovýchodní Evropy.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Radoslava Mašatová Název materiálu: VY_32_INOVACE_27_07_Polská republika Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Záhumení Rožnov pod Radhoštěm Boženy Němcové Rožnov pod Radhoštěm Předmět: Vlastivěda Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_63_20 Název materiáluVýchodní.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Zeměpis, průmysl Ročník: 9.
VY_32_INOVACE_Fi_II_01 Název Jižní Asie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
SEVERNÍ EVROPA Otázka: Které státy řadíme do států severní Evropy?
Poznej, kde lyžuji Uhádněte, ve kterých horách lyžař lyžuje dříve, než dorazí do cíle. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
DÁNSKO CHARAKTERISTIKA hlavní město: Kodaň rozloha: km 2 počet obyvatel: jazyk: dánština náboženství: luteráni (85 %)-protestantští.
VY_52_INOVACE_03/2/33_ZEMĚPIS Severní Evropa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace.
ŽIVOT KARLA IV. Vypracoval: Jiří Vilášek. K AREL IV. Narodil se v Praze Narozen pod jménem Václav V sedmi letech byl poslán za svým kmotrem.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_52_INOVACE_24_02_státy jižní Evropy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
DÁNSKO A ISLAND Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Japonsko (země vycházejícího slunce)
Základní škola, Hradec Králové
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
VY_32_INOVACE_Fi_II_04 Název Japonsko
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Ústecký kraj Název školy: ZŠ Salvátor
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Člověk a jeho svět VY_12_INOVACE_274 Název projektu:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_Fi_I_16 Název Asie – přírodní podmínky
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Základní škola, Hradec Králové
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_ZEMĚPIS
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Německo AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09_Z8_Skála
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Vzdělávací materiál: Indie Operační systém: Windows XP Professional
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
NORSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
ASIE – THAJSKO, VIETNAM, SINGAPUR, INDONÉSIE
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 3
VÝCHODNÍ ASIE.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
EVROPSKÁ UNIE Hlavní orgány (11)
Základy účetnictví změny rozvahových položek
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Zemědělství.
Velká Británie.
Téma hodiny: Srbsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
EGEJSKÁ OBLAST.
Neživá příroda - vzduch
Základní škola, Hradec Králové
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KLÁŠTEREC NAD OHŘÍ, KRÁTKÁ 676 AUTOR: MGR
Název školy: Základní škola T. G
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Dvacáté století – začátek století a první světová válka
Ústecký kraj Marková Vendula.
Karlovarský kraj Zárubová Eliška.
Transkript prezentace:

Centrální a východní Asie III 1 Centrální a východní Asie III Japonsko

2 Země vycházejícího slunce

Japonské císařství 3 Hl město: Tokio (Tókjó) Konstituční monarchie, v čele císař Ostrovní stát Více než 6 900 ostrovů a ostrůvků Největší japonské ostrovy: Honšú, Kjúšú, Hokkaidó, Šikoku souostroví Rjúkjú Akihito je 125. japonský císař. Na trůn nastoupil roku 1989 a je jediným světovým monarchou, který nosí císařský titul. Éra vládnoucího císaře Akihita je nazývána Heisei a podle zvyku bude po své smrti přejmenován na Císaře Heisei..

Přírodní poměry 4 Hornatý povrch, rozsáhlejší nížiny při pobřeží Zemětřesná a sopečná oblast Nejvyšší horou sopka Fudžisan (3 776 m.n.m.) Japonské řeky prudce stékají k moři (krátké, vodné)

5 Podnebí Monzunové, na S mírné, na J subtropické (ovlivňováno mořskými proudy) S – studený proud Oja-šio, J – teplý proud Kuro-šio Na podzim časté tajfuny

I. Najdi na snímku a pojmenuj 3 symboly Japonska. 6 I. Najdi na snímku a pojmenuj 3 symboly Japonska.

Obyvatelstvo 7 Národnostně homogenní stát (99,4% ob. Japonci) Národnostní menšiny: Korejci, Číňané Nejdelší střední délka života obyvatel na světě Náboženství: šintoismus, buddhismus, křesťanství Velký důraz na vzdělání

Hospodářství 8 Vyspělý stát závislý na dovozu většiny surovin Vývozce technologií, kapitálu a investic Hutnictví, strojírenství-roboti, dopravní prostředky elektrotechnika, fototechnika, energetika – jaderné elektrárny) Členem G8 I. Co je skupina“G8“? II.Které země “G8“zahrnuje ? I. Jaká významná finanční instituce sídlí v této budově? Instituce byla založena a začala fungovat v Tokiu v roce 1878. V roce 2009 byla podle tržní kapitalizace, která činila 3,31 bilionů USD druhá největší na světě.

Zemědělství Vysoce produktivní Zaměstnává 5,6% obyvatel státu 9 Zemědělství Vysoce produktivní Zaměstnává 5,6% obyvatel státu Dominuje rostlinná výroba (rýže, pšenice, vinná réva, chmel, ovoce, tabák, čajovník, banány, sója) Rybolov, chov ústřic a perlorodek

Doprava Nejvíce rozvinutá námořní doprava 10 Doprava Nejvíce rozvinutá námořní doprava Největší přístavy: Kóbe, Chiba, Nagoja Kvalitní silniční a dálniční síť Vysokorychlostní železniční doprava (Hikari) Výkonná letecká doprava (Heneda)

11 Japonsko se podílelo na rozpoutání 2.světové války, utrpělo drtivou porážku, byla mu odebrána území. Japonci požadují navrácení 4 Kurilských ostrovů, které považují za své historické území. Rusové navrácení ostrovů odmítají. Spor není do dnešní doby vyřešen.

12 I. Jak se říkalo těmto japonským letcům ? II. Co bylo jejich úkolem? Český překlad japonského názvu pro tyto muže znamená „božský vítr.“

II. Kterým směrem od Tokia leží Kamakura ? 13 I. Koho zobrazuje socha? II. Kterým směrem od Tokia leží Kamakura ? Buddha Amitábha ….. v Kamakuře

14 I. Pojmenuj tento typ stavby a vyhledej informace o místu pravděpodobného vzniku těchto staveb. II. K čemu v Japonsku nejčastěji tyto stavby slouží? Doslova přeloženo má slovo bonsaj význam strom v misce, kde bon znamená miska a sai strom (též sázet). III. Pojmenuj tento typ úpravy vzhledu rostlin a zjisti,z které země nejspíše pochází. ……. -javor s kořeny obrůstajícími kámen

15 I. Co zachycují tyto obrázky? II. Čím je objekt unikátní ? III. Pojmenuj ostrovy označené jako A a B. A B

Satelitní pohled z 16. března 2011 I. Co zachycuje satelitní snímek? II. Urči pomocí souřadnic polohu zobrazeného objektu. III. S jakou živelnou událostí byla spojena zobrazená událost? IV. Jaké důsledky měla tato událost na energetiku Německa a dalších zemí? .......šima Satelitní pohled z 16. března 2011

17 O tomto mostu najdete informace v učebnici. Vyhledejte je a zapište. Co mají tyto informace dokladovat o Japonsku? Akaši Kaikjó (Perlový most) Největší visutý most - Akaši Kaikjó (Perlový most), je s rozpětím hlavního pole 1 991 m nejdelším visutým mostem na světe. Spojuje města Kóbe na ostrově Honšú a Awadži na stejnojmenném ostrově. Celková délka mostu je 3 911 m. Původně bylo rozpětí pouze 1 990 m, ale během zemětřesení v roce 1995 (ještě se stavěl) se o 1 m zvětšilo. Most je navržen tak, aby odolal větru o rychlosti 285 km/h a zemětřesení o stupni 8,5 Richterovy stupnice.Most byl uveden do provozu 5. dubna 1998, je dodnes nejdelším visutým mostem na světě. Každé z jeho krajních polí má rozpětí 960 metrů.

18 Nápověda 2. Nápověda 1. Najdi a zapiš pravdivý příběh,ve kterém jsou zahrnuty tyto údaje : 6.8.1945 - Enola Gay - Little Boy (Chlapeček) Nápověda 2. Nápověda 1.

Najdi a zapiš pravdivý příběh, ve kterém jsou zahrnuty tyto údaje : 19 Najdi a zapiš pravdivý příběh, ve kterém jsou zahrnuty tyto údaje : 9.8.1945 –Fat Man –Bock‘s Car Nápověda 2. Nápověda 1.

20 Použité zdroje: Wikimedia Commons K.Kašparovský – Zeměpis II,v kostce Holeček,Janský a kol. – Zeměpis světa 2 https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTw9TeK8K-MYYkT5-Bu2bHgYGuUq9u8_PZPqsnYDgYDEg8K6N9Bjw http://img.ihned.cz/attachment.php/840/30866840/s4CDEF7HKMNOj6PWdefgpxy01Sw29Amn/Elektrarna_Fukusima_I.jpg http://www.estav.cz/gfx/we/zpr/akashi-kaikyo-bridge.jpg http://i.idnes.cz/09/081/gal/JB2cec48_enola.jpg http://img.aktualne.centrum.cz/584/15/5841562-c-1-12-fotogalerie-hirosima-atomova-bomba.jpg http://www.popelky.cz/text_img/650OGE.jpg http://www.fightingcolors.com/B-29images/bockscar.jpg http://www.warrelics.eu/forum/military_photos/japanese-militaria/558082d1377221752-kamikaze-pilot-headband-kamikaze.jpg