Obchodní příležitosti v USA Seminář Doing Business in the USA FOCUS STATE: TEXAS Matyáš Pelant vedoucí oddělení Amerik, Odbor zahraničně-ekonomických.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ministerstvo zahraničních věcí České republiky
Advertisements

1 Podpora exportu a ekonomických zájmů České republiky v zahraničí Nový koncept Ministerstva zahraničních věcí ČR Ministerstvo zahraničních věcí České.
Exportní příležitosti pro MSP ve Vietnamu Milan Vágner, ODEV, MZV Designovaný DEK ZÚ Hanoj Praha PS Parlamentu ČR.
Potravinářské veletrhy a výstavy ve východních teritoriích
Malé a střední podnikání Small and Medium Enterprise.
Festival Exportu Svaz průmyslu a dopravy ČR jako respektovaný, nezávislý a společensky zodpovědný sociální partner obhajuje zájmy zaměstnavatelů.
Ww Česko Marocká Smíšená Obchodní Komora
Czech Republic International Chamber of Commerce M EZINÁRODNÍ OBCHODNÍ KOMORA V Č ESKÉ REPUBLICE Exportní politika v praxi Konference „Exportní.
HESLO Fórum „HLEDÁNÍ INVESTIČNÍCH PŘÍLEŽITOSTÍ V EVROPĚ A ASII A MOŽNOSTI JEJICH FINANCOVÁNÍ“ Zuzana Synková CENTRUM INFORMAČNÍCH SLUŽEB 1.
P12 Mezinárodní marketing Celosvětová proces internacionalizace - významný faktor rozvoje mezinárodního marketingu. Využívání mezinárodního marketingu.
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty a dopravy ČR Svaz průmyslu.
MSEK – sdružení právnických a fyzických osob, které podnikají převážně na území Moravskoslezského kraje v odvětvích energetického průmyslu. Klastr sdružuje.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu EXPORTNÍ STRATEGIE EXPORTNÍ STRATEGIE Exportní konference
Management v zemích východní Evropy a Ruska PEF MZLU v Brně Ústav marketingu a obchodu Ústav managementu Autor prezentace: Ing. Zuzana Tománková Řešitelský.
Ing. Zdeněk Kočárek MSV Brno Export mimo Evropskou unii, jak na to?
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
USA. Systém řízení: V USA není jedno hlavní centrum řízení. Na federální úrovni existuje několik federální úřadů a organizací. Každý stát USA má své vlastní.
EXPORT MIMO EU, jak na to? Strategie přístupu na trh Ing. Andrea Heverlová, MBA 16. září 2009 © 2009 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Zpráva o světových investicích 2006 (UNCTAD) KONFERENCE OSN PRO OBCHOD A ROZVOJ (UNCTAD)
Ruská federace x WTO a OECD
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic Fórum Evropský rok aktivního stárnutí a mezigenerační solidarity 2012 Ing. Blanka Miksová Praha,
Více služeb pro české exportéry © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
TISKOVÁ KONFERENCE TISKOVÁ KONFERENCE Čerpání z programů Evropského sociálního fondu v roce 2007 Praha, RNDr. Petr Nečas.
Obchodní politika EU a její přínos pro české firmy Ing. Jan Walter Ministerstvo průmyslu a obchodu © 2009 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
1 Možnosti podpory exportu ze strany státu v návaznosti na strategii mezinárodní konkurenceschopnosti ČR pro období PSP ČR, 29. června 2012.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Debata Čína v Lidovém domě
13 OTEVŘENÁ EKONOMIKA.
Kambodža. Systém řízení: Na centrální úrovni Ministerstvo zdravotnictví (zdravotní politika, legislativa, strategické plánování, mobilizace a distribuce.
Ministerstvo průmyslu a obchodu 8. října 2009 Mgr. Radoslav Klepáč – vedoucí OEÚ ZÚ Bern.
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Názor průmyslového spotřebitele na Státní energetickou politiku K.Šimeček - SVSE Seminář AEM,Poděbrady 3/2003.
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
Společná obchodní politika EU
EGAP – ZÁKLADNÍ PILÍŘ STÁTNÍ PODPORY EXPORTU XIV. Exportní fórum Jan Procházka.
Evropská unie Ing. Jaroslava Syrovátková, Ph.D. Evropská ekonomická integrace.
Druhý dech českého zbrojního průmyslu
Evropská unie Ing. Jaroslava Syrovátková, Ph. D
Konkurenceschopnost chemického průmyslu ČR Praha, 6. května 2010 © 2010 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Aktuální vývoj a příležitosti v česko-německých obchodně- ekonomických vztazích Tomáš EHLER vedoucí obchodně-ekonomického úseku ZÚ Berlín Velvyslanectví.
EU ve světě Martina Šutová. Základní makroekonomické ukazatele Hrubý domácí produkt – HDP/obyvatele; HDP v paritě kupní síly Měření vývoje na trhu práce.
Autor prezentace (upravit v předloze) funkce autora (upravit v předloze) NADPIS PREZENTACE (upravit v předloze) Bulharsko Prezentace zahraniční obchod.
Kvalitní export Prezentace pro hospodářský výbor PS ČR Pavel Rozsypal velvyslanec a vedoucí stále mise ČR při OECD 6. března 2013 Globální hodnotové řetězce.
Transatlantická dohoda o obchodu a investicích mezi EU a USA – kdo na ní získá víc? Ing. Ludmila Štěrbová, CSc.
Exportní konference, Zapojení Svazu průmyslu a dopravy ČR do naplňování Exportní strategie Exportní konference,
Mgr. Lukáš Prokeš zástupce náměstka ministra ředitel odboru Podpora exportu a ekonomická diplomacie 11 Podpora exportu a ekonomická diplomacie.
„Novinky CzechTrade pro exportéry“ Zuzana Synková ředitelka Odboru exportních služeb Zahraniční kanceláře CzechTrade.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
Etiopie, Keňa Obchodní příležitosti pro české zemědělství a potravinářství Praha, 7. dubna 2016.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Dny Latinské Ameriky: BRAZÍLIE Česká exportní banka Klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků
MINISTERSTVO OBRANY ČR. Sekce průmyslové spolupráce a řízení organizací  Praha,
Finsko k možnostem obchodní spolupráce
Albánie Vzájemné ekonomické vazby
ČESKÁ REPUBLIKA A ETIOPIE:
Telefónica Czech Republic a.s.- co vše pro vás děláme Miroslav Hořejší
13 OTEVŘENÁ EKONOMIKA.
Podpora podnikatelských kontaktů v Asii
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
Vládní program na podporu exportu
Teritoriální setkání Island (ICC, )
Kuba – Česká republika perspektivy obchodních vztahů
MAĎARSKO RAKOUSKO POLSKO
spolupracujeme s ekonomickou diplomacií
TĚŽEBNÍ SEKTOR V LATINSKÉ AMERICE
Enterprise Europe Network: Výsledky a příprava období 2022+
Transkript prezentace:

Obchodní příležitosti v USA Seminář Doing Business in the USA FOCUS STATE: TEXAS Matyáš Pelant vedoucí oddělení Amerik, Odbor zahraničně-ekonomických politik II Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR

ČR a USA – významní partneři Objem obchodu Celkově cca 7,4 mld. USD Vývoz do USA: 3,8 mld. USD (cca 2,5% celkového vývozu ČR) Dovoz: 3,6 mld. USD Vysoká přidaná hodnota (TiVA) – obchod i služby Investice: USA v ČR – 6 mld. USD 40 tisíc pracovních míst za 10 let. České investice v USA – desítky mil. USD

Zde vidíme Boeing Dreamliner Zde vidíme Boeing Dreamliner. Je to skutečně „americké letadlo“, když více než polovina dílů pochází z jiných částí světa? Stejný obrázek by se naskytl, pokud bychom rozebrali evropský Airbus, naši Škodovku či mikroskop Meopta. V dnešním světě schopnost exportovat kvalitně "do světa" závisí stále více na připravenosti nakupovat vstupy "ze světa". TTIP je šance, jak se do těchto GVC lépe zapojit.

Perspektivní sektory Energetika – rozvoj infrastruktury pro OZE. Výstavba chemických provozů - boom břidličného plynu. Automobily - součástky: po krizi. Letadla - součástky: globální hodnotové řetězce Linky na výrobu a stáčení piva: malé a středně velká provozy. A mnohé další: zdravotnictví, nanotechnologie, čisté technologie, IT, kybernetická bezpečnost.

Výhody US trhu USA: reference platné kdekoliv na světě dlouhodobě rostoucí trh, stabilní, silná kupní síla (střední třída – 92 mil. občanů) investiční síla firem reference platné kdekoliv na světě místo vzniku ekonomických, vědeckých a společenských megatrendů Nesoustředit se pouze na největší státy/ města

Aktivity státu pro podporu exportu I Obchodně-politické iniciativy zaměřené na celkovou liberalizace obchodu TTIP: vyplyne z vyjednávání něco? bilaterální iniciativy ČR – USA Reciprocal Defence Procurement Agreement Obchodně-ekonomický dialog ČR-USA K dispozici je pro Vás CzechUS team přímo na místě: ZÚ Washington, GK New York, Chicago, Los Angeles, CzechTrade Chicago, CzechInvest New York + San Francisco, Czech Tourism, České centrum New York, síť 23 honorárních konzulů…..

Aktivity státu pro podporu exportu II Šíření informací a analýz o nových příležitostech & trendech: Portál www.businessinfo.cz Klientské centrum pro export Jednotné kontaktní místo MPO/ MZV/ CzechTrade Podpora Vašich projektů přímo v USA: Účast na veletrzích a výstavách Podnikatelské mise (vysocí státní představitelé i oborové) - PROPED Další iniciativy: CzechAccelerator (CzechInvest)

Financování – vybrané projekty   USA: vrtulníky Sikorski, závod na výrobu pneumatik, lehká sportovní letadla, trolejbusy, tramvaje, ( Seattle, Washington, Portland ), traktory Kanada: výtahy, turbína, řezačky 4700 projects insured in more than 100 countries all over the World

Vybrané akce v USA 2017 Veletrhy: CES Las Vegas (CzechDemo), BIO International Convention (ČOÚ), EAA Aire Venture Show (CzechTrade Chicago); AUSA (CzechTrade Novumm KET) Asi 15 Projektů pro ekonomickou diplomacii (PROPED) – obory: kybernetická bezpečnost, potravinářství, nanotechnologie, jaderná energetika, automobilový průmysl, letectví atd. Incomingové mise: „Texasané na nákupech“ (červen 2017)

Překážky ve vzájemném obchodu mezi EU/ČR a USA Tarifní překážky tj. cla Průměr: 4% Motorová vozidla 10 -25% Strojírenské výrobky a stroje – 12% Výrobky ze železa 12% Netarifní překážky Odlišné regulatorní systémy Certifikace, homologace atd. Veřejné zakázky v USA („Buy American“) Byť je obchod s USA již z velké části liberalizovaný, řada překážek přetrvává. Cla: Průměrná cla jsou relativně malá, ale je zde řada výjimek. Například naše výrobky ze skla čelí v USA sazbě 28%. Ale i ten průměr 4% samozřejmě některým firmám, a opět lze poukázat hlavně na MSP, značně snižuje marži. Netarifní překážky –Cíle regulatorních pravidel jsou téměř identické – zajistit co nejvyšší bezpečnost pro spotřebitele. Praktické provedení se však v řadě případů liší. A co je horší, i když je provedení stejné, často zde nefunguje vzájemné uznávání příslušných dokumentů, které shodu potvrzují. Co to všechno přináší v praxi, budeme za okamžik ilustrovat na případu automobilu či zdravotnické techniky.   Další bariéry: V USA například existuje „Buy American“ legislativa ještě ze 30.let 20 století, která omezuje přístup zahraničních subjektů na trh veřejných zakázek. Podle těchto zákonů musí být často více než poloviny hodnoty zakázky vyrobena v USA. To v praxi znamená, že české firmy nemůže dodat do USA např. hotové tramvaje, ale musí si v USA postavit továrnu a zde je montovat z dovezených dílů. Hotový výrobek to prodražuje, samotné evropské firmy celý postup od podobných zakázek vyloženě odrazuje. Pro americké firmy v Evropě však podobná omezení neplatí.

Děkuji za pozornost! Matyáš Pelant vedoucí oddělení Amerik Odbor zahraničně-ekonomických politik II Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR pelant@mpo.cz