RNDr. M. Žambochová, Ph.D. (KMS, M308)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Advertisements

Obyvatelstvo zaměstnaní nezaměstnaní.
Programování v C++ cvičení Filip Zavoral.
Prof. Ing. Jana Stávková, CSc.
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
4EK416 Ekonometrie Úvod do předmětu – obecné informace
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
Statistické zpracování dat RNDr. Eva Reiterová, Ph.D.
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Tazatelská síť.
Úvod do managementu 1. seminář
Cvičení Filip Zavoral.  Docházka ◦ aktivní účast, znalost předchozí látky ◦ 3 nepřítomnosti OK, déledobější domluvit předem  DÚ ◦ uprostřed semestru.
PRAVDĚPODOBNOST A MATEMATICKÁ STATISTIKA Úvod, kombinatorika
Statistika 2. přednáška Ing. Marcela Čapková.
Ekonometrie „ … ekonometrie je kvantitativní ekonomická disciplína, která se zabývá především měřením v ekonomice na základě analýzy reálných statistických.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
ZÁKLADY TEORIE PRAVDĚPODOBNOSTI
Náhodné výběry a jejich zpracování Motto: Chceme-li vědět, jak chutná víno v sudu, nemusíme vypít celý sud. Stačí jenom malý doušek a víme na čem jsme.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Harmonogram cvičeních Podmínky pro zápočet Informační zdroje
Náhodné výběry a jejich zpracování Motto: Chceme-li vědět, jak chutná víno v sudu, nemusíme vypít celý sud. Stačí jenom malý doušek a víme na čem jsme.
Základy ekonometrie 4EK211
Statistická šetření Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Správa veřejného majetku O štěkajících kočkách a mňoukajících psech.
Logistika 1. cvičení.
Terénní cvičení Statistické šetření a získávání dat na příkladu socioekonomických aspektů Jičína Bc. Kateřina Smrčková.
Normální rozdělení a ověření normality dat
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Statistická významnost a její problémy
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Výběrová šetření Výběrové šetření o využívání informačních a komunikačních technologií v domácnostech a mezi jednotlivci.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Sběr a zpracování statistických dat Praha, 21. dubna 2008 Ústav informačních studií.
Matematické modelování Přednáška I. DS-ZS2007 Ing. Marek Mihola
Metody sociálního výzkumu 5. blok Denní studium LS 2007/
Fyzioterapie – životní prostředí a životní styl – praktika Milena Černá Ústav obecné hygieny.
Správa veřejného majetku O štěkajících kočkách a mňoukajících psech.
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
Účetnictví a rozbory I Ing. Hana Jurajdová, Ph.D. katedra veřejné ekonomie (dveře 525) Tel.:
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Úvod do problematiky, definice základních pojmů
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
ZAHRANIČNÍ INSTITUCE A DATABÁZE (zabývající se trhem práce) 21. listopad 2013.
Aplikovaná statistika 2.
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
BIOSTATISTIKA LS 2016 Garant předmětu: Ing. Martina Litschmannová, Ph.D. Přednášející: Ing. Martina Litschmannová, Ph.D. Cvičící: Ing. Martina Litschmannová,
Základní informace o předmětu1. Přednášející: RNDr. Martin Hála, CSc. katedra matematiky, B105, Další informace a soubory ke stažení.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
STATISTIKA 1 RNDr. M. Žambochová, Ph.D. (KMS, M308) zápočet.
Prameny demografických dat Všechny prameny běžné demografické statistiky i výsledky speciálních výběrových šetření Poskytují údaje pro analýzu procesu.
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Logistika 1. cvičení.
Seminář Bakalářská práce
KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB NA DOBŘÍŠSKU A ZAPOJOVÁNÍ VEŘEJNOSTI
Pravděpodobnost a matematická statistika I.
Některá rozdělení náhodných veličin
Zdravotnický management
Výběrové šetření pracovních sil (VŠPS)
Číslo a název projektu: CZ /1. 5
Marketing sportu bp 2086.
Zdravotnický management
Úvod do praktické fyziky
Pravděpodobnost a matematická statistika I.
Sociologický výzkum II.
RNDr. M. Žambochová, Ph.D. (KMS, M308) zápočet
Náhodné výběry a jejich zpracování
Transkript prezentace:

RNDr. M. Žambochová, Ph.D. (KMS, M308) DATA A ROZHODOVÁNÍ RNDr. M. Žambochová, Ph.D. (KMS, M308)

PODMÍNKY ZAKONČENÍ Zápočet: Zkouška: samostatné zpracování úloh ve vhodném SW 80%, aktivní účast na cvičeních 20% Zkouška: výsledky úlohy ze zápočtu 40%, písemný zkouškový test 50%, ústní dozkoušení 10%

„Není hanba, že nevíš, ale že se neptáš.“ (Turecké přísloví) KONZULTACE „Není hanba, že nevíš, ale že se neptáš.“ (Turecké přísloví)

(nejen) VĚDECKÉHO UVAŽOVÁNÍ POSTUP (nejen) VĚDECKÉHO UVAŽOVÁNÍ cíl výzkumná/é otázka/y hypotéza/y

DESKRIPCE (popis) ANALÝZA (modely, odhady, testy) STATISTIKA DESKRIPCE (popis) ANALÝZA (modely, odhady, testy)

Základní pojmy STATISTICKÁ JEDNOTKA = = na kom (čem) zjišťujeme STATISTICKÉ ŠETŘENÍ = = jak zjišťujeme STATISTICKÁ VELIČINA = = co zjišťujeme

STATISTICKÁ JEDNOTKA výrobek … nutno jednoznačně definovat: věcně místně časově např. každý(á) obyvatel rodina územní celek - obec; - region; - země firma výrobek …

STATISTICKÉ ŠETŘENÍ ÚPLNÉ  informace od všech stat.jednotek (od celé populace) VÝBĚROVÉ  informace od vybraných stat. jednotek (od „výběru“) nevýhody versus výhody výběru? * neúplnost informace * rychlejší a levnější informace

VÝBĚROVÉ ŠETŘENÍ - výběr pravděpodobnostní zcela náhodný systematický stratifikovaný (oblastní) skupinový vícestupňový záměrný (nepravděpodobnostní) kvótní

VÝBĚROVÉ ŠETŘENÍ - průběh anketa řízený rozhovor vyplnění dotazníku

Jak jinak získat data (např. k BP)? JIŽ „HOTOVÁ“ (tj. sebraná), NAPŘ OD: ČSÚ (www stránky - https://www.czso.cz/) Eurostatu (www stránky - http://ec.europa.eu/eurostat) úřadů státní (samo)správy firem (?) …

Zpracování dat a) „ručně“ b) pomocí SW MS Excel STATISTICA, SPSS, … freeware (R-project, GRETL, …)