Hardware (elektronika)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PC základní jednotka.
Advertisements

Periferní zařízení počítače
HARDWARE 1 STAVBA PC 6. ročník verze
Tato prezentace byla vytvořena
POČÍTAČ.
Hardware- počítačové komponenty
Identifikátor materiálu: EU
Vytvořil: Petrásek Jan
Periferní zařízení počítače
Obrazovka Slouží k zobrazovaní textových a grafických informací. Druhy:LCD,CRT,plazma. Rozlišení je v pixelech Úhlopříčka je vzdálenost mezi protilehlými.
HARDWAROVÉ POŽADAVKY NA MULTIMEDIÁLNÍ POČÍTAČ
Hardware Název materiálu: VY_INOVACE_723_hardware
Martin Holý.  Druhá světová válka  První generace (1945 – 1951)  Elektronky, relé = drahé, pomalé  Druhá generace ( )  Tranzistory = zmenšování.
Procesor Procesor neboli CPU je v informatice základní součást počítače, která vykonává strojový kód spuštěného počítačového programu. Ten je.
Hardware (elektronika)
ZÁKLADNÍ DESKA.
PC komponenty.
Zpracoval: Mgr. Tomáš Rajnoha
HARDWARE PC Uvnitř počítače.
HARDWARE 1 STAVBA PC 7. ročník verze H.
Blokové schéma PC a jeho hardwarová realizace
3. MATURITNÍ OKRUH Počítač, jeho komponenty a periferní zařízení
HARDWARE 2 KONEKTORY PC 7. ročník verze
Periferní zařízení počítače
Počítač, jeho komponenty a periferní zařízení. >Hardware Fyzické vybavení počítače Vše, na co si můžeme sáhnout (monitor, klávesnice, myš, tiskárna…)
Vstupní a výstupní zařízení
Co vše nám může tvořit počítačovou sestavu
Počítač, jeho komponenty a periferní zařízení
Referát č. 3 Počítač, jeho komponenty a periferní zařízení (principy fungování, digitální záznam informací, propojení počítače s dalšími (digitálními)
Zdroj Parametry – napájení všech komponent PC
HARDWARE II Periferie.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Identifikátor materiálu: EU
Pavel Dvořák Gymnázium Velké Meziříčí Počítačová sestava – porty
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Hardware 2.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
– vytvoření a ověření VM Výukový materiál slouží k vyvození učiva o počítačových komponentech.
Počítačové komponenty Jiří Vohradský. Co je počítač? Počítač je zařízení pro zpracování informací. Informace jsou v počítači ve formě různých druhů dat.
Architektura počítače
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Monitor CRT Monitor LCD Monitor
HARDWARE Co je to ?.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Co je co? Hardware = =fyzické vybavení pc.Je vše na co si můžeme sáhnout, vše co je vidět a co je ve skříni pc. Software = = programové vybavení pc. Je.
Tomáš Baťa Periferní zařízení počítače. Definice Periferní zařízení počítače jsou nástroje, které nejsou nutné k provozu počítače ale zpříjemňují a zefektivňují.
Univerzita třetího věku kurz ECDL
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 HARDWARE Autor: Mgr. Aleš Kozák.
HARDWARE.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Monitor Číslo DUM: III/2/VT/2/1/11 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Periferie je souhrnný název pro jednotky, které umožňují komunikaci počítače s okolím. K základní jed-notce se připojují kabely. Z hlediska způsobu přenosu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hardware počítače Číslo DUM: III/2/VT/2/1/01 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín VY_32_INOVACE_ICT_02 HARDWARE POČÍTAČE Zpracovala: Mgr. Květoslava Štikovcová Číslo.
Hardware - komponenty (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Hardware - periferie (6). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Principy funkce počítače (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NOTEBOOK někdy také laptop, Anglicky na klíně (počítač, s kterým lze pracovat na klíně)) je označení pro přenosný počítač. Notebooky používáme na stejné.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Projektor Číslo DUM: III/2/VT/2/1/12 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Grafická karta Číslo DUM: III/2/VT/2/1/05 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Hardware Tematická oblast: Hardware osobního počítače Název vzdělávacího materiálu:Hardware.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Co se skrývá uvnitř skříně?. 1. Počítačová skříň (Case) je obvykle plechový obal, který zakrývá vnitřek počítače. Existují 4 základní druhy skříní (dělené.
Simona Korbová, 1.L. Seznámení s počítačem Současný počítač je elektronický a skládá se z hardwaru, který představuje fyzické části počítače (mikroprocesor,
PC základní jednotka.
Porty a rozhraní Markéta Koubíková.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Monitor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Počítač, jeho komponenty a periferní zařízení
Autor: Mgr. Václav Chvál
Transkript prezentace:

Hardware (elektronika) Vypracoval: Mgr. R. Jančar ZŠ Na Planině 1393/3, Praha 4 Krč Zdroj obrázků: Alfacomp.cz (pokud není uvedeno jinak)

1. Počítačová skříň (Case) Ukrývá komponenty: Základní deska Procesor Paměti (DDR3) Datové úložiště (Hard Disk; SDD) Optická mechanika (DVD; Blu Ray) Zdroj

a) Základní deska Vždy pro konkrétní řadu procesoru Intel nebo AMD Obsahuje sloty pro podporovaný hardware Má vstupy/výstupy např. USB, videa (VGA, DVI, HDMI), zvuku, mini DIN (klávesnice, myš), RJ45 (datová síť)

b) Procesor (APU, dříve CPU) Je základní součástí počítače Velmi složitý obvod, který vykonává strojový kód ( program) uložený v operační paměti počítače Nově obsahuje grafické jádro – tzv. APU (bez grafického jádra je to CPU)

c) Operační paměť Je určená pro dočasné uložení zpracovávaných dat Má obvykle rychlejší přístup než vnější paměť (např. pevný disk) Procesor ji adresuje přímo Nyní typ DDR3

d) Datové úložiště K dočasnému nebo trvalému uchovávání většího množství dat Dříve magnetické ukládání na otáčivé plotny – HD (HDD) Nově elektronicky SDD Nově hybridní disk malý SDD pro rychlou práci + otáčivé plotny o velké kapacitě Poslední trendy: Jednodiskové zařízení se slotem na paměťovou kartu Používání inteligentního síťového úložiště NAS

e) Optická mechanika K trvalému (výjimečně dočasnému) ukládání velkého množství dat, např. filmů a fotografií Historicky CD, DVD, Blu Ray Zálohování dat Nově ji vytlačují Flash disky, přestává se do počítačů instalovat

f) Zdroj Napájení základní desky Napájení HD, optické mechaniky Napájení chlazení skříně

2. Monitor Hlavní zdroj informací z počítače Obraz vniká na principu mozaiky Základ obrazu – pixel – malý čtverec Pixel – tři základní barvy – RGB Poměr 16:9 Běžně rozlišení HD (1920 x 1080) nebo vyšší LED podsvícení Často dotykové provedení

a) Podle čeho se vybírá monitor K čemu budu monitor primárně používat? Jakou velikost monitoru očekávám? Jaká je cenová relace? Budu potřebovat dotykové ovládání

b) Typy monitorů Herní monitory Kancelářské monitory Běžné využití v domácnosti Pro grafické účely

c) Rozhraní monitorů D-Sub (nejstarší analogové) DVI -digitální. Není nutné centrování obrazu apod. Více verzí. HDMI - digitální. Navíc přenáší i digitální zvukovou složku. Využití: Televize, monitory s reproduktory. DisplayPort - zcela nové rozhraní, lepší než HDMI. Poznámka: HDCP - ochrana obrazového signálu šifrováním. Musí být jak na straně monitoru/televize, tak na straně grafické karty + OS.

d) Jas Označuje svítivost bílé barvy. Jednotka: cd/m2 (candela na metr čtereční). Běžná hodnota - 300 cd/m2 pro běžnou práci dostačuje. Čím vyšší hodnota jasu, tím je lepší pozorování obrazu za přímého slunečního svitu. Příliš vysoká hodnota jasu - vadí při práci ve tmě.

e) Kontrast Je to poměr jasu zobrazované bílé a černé. Čím vyšší hodnota kontrastu, tím je lepší podání obrazu. Statický kontrast: stálý pří běžné práci, např. internet Dynamický kontrast: U filmů a her. Ztlumí se podsvícení panelu (tmavá scéna) nebo se rozsvítí na maximum (např. prosluněná krajina). Výrobci často dynamický a statický kontrast nerozlišují.

f) Doba odezvy Udává čas, za který se dokáže změnit pixel z černé barvy na bílou a zpět na černou. Nižší hodnota znamená lepší obraz při hrách a filmech

g) Pixel Zdroj obr.: Wikipedie Je to jeden bod na obrazovce. Nativní rozlišení - počet pixelů v obrazovce. Každý pixel je složen ze tří subpixelů (červený, modrý a zelený), z kterých se skládá jeho výsledná barva. Subpixely jsou malé. Lidské oko od sebe nerozezná. Součtem vznikne výsledná barva.

h) Rozlišení Zdroj obr.: Wikipedie Počet pixelů ve vodorovné a svislé ose. Každý LCD monitor dokáže zobrazit několik rozlišení. Nativní rozlišení - nejkvalitnější zobrazení (nedochází k přepočítání obrazu).

i) Pozorovací úhel Zdroj obr.: ZDE LCD monitor při pohledu ze stran tmavne a ztrácí kontrast. kolem 178° v obou směrech

j) Podsvícení trubicemi Zdroj obr.: ZDE Dříve se používaly tenké trubice - svítí téměř dokonale bílou barvou. Levné panely – dvě trubice (nerovnoměrné podsvícení). Profesionální monitory - až 14 trubicemi (velmi rovnoměrné podsvícení). Střední třída monitorů - 4 trubice.

k) Podsvícení LED Zdroj obr.: ZDE Tenké Lepší podání barev Lepší homogenita podsvícení Úspora energie Větší životnost celého panelu

3. Klávesnice Alfanumerická část Kurzorová část Numerická část Funkční část Kabelové (PS2 nebo USB) Bezdrátové Standardní, podsvícené, multimediální, speciální

4. Myš Podle typu připojení: Podle snímače pohybu Bezdrátové Kabelové : USB PS/2 (Mini DIN) Podle snímače pohybu Optické Laserové

5. Sítové prvky Pro stavbu datové sítě Switche (aktivní síťový prvek, počítačům posílá konkrétní informace) Routery (= rozbočovače signál kopírují do všech rozhraní) Zařízení pro počítače v síti (např. tiskárny, datová úložiště – NAS atd.)

6. Vstupy a výstupy Slouží k připojení myši a klávesnice Monitoru Datové sítě USB Externích úložišť Externích vypalovaček Mikrofon (růžová) Sluchátka či reproduktory (zelená) Vstup zvuku (modrá)

7. Tiskárny a scanery Scanery – pro digitalizaci obrazové a textové předlohy (OCR – program pro získání textu ze scanovaného materiálu) často v kombinaci s tiskárnou Tiskárny Černobílé a barevné Laserové, inkoustové, jehličké, termotiskárny