Wankelov motor Jakub Štefanič I.A.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Alternativní pohonné látky Auta na vodík!!! zpracoval Honza Brandejs.
Advertisements

Dvoudobý zážehový motor
PARNÍ STROJ Zpracovali
Spalovací motory zážehové
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Wankelův motor Spalovací motor s rotačním pístem
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Tepelné motory.
MOTORY Ondřej Hornig 2006.
MODEL STIRLINGOVA MOTORU
Pístové spalovací motory
Spalovací motory s pístem
Čtyřdobý motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 2.Carnotův cyklus 2.Carnotův.
Tepelné motory.
Wankelův motor.
PARNÍ TURBÍNA Barbora Čomová, Milan Večeřa, Veronika Nováková, Vojtěch Rezek, Adam Kostrhun.
Hybridní káry Slovem "hybridní" se rozumí kombinace několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku.
Spalovací Turbína.
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Filip Zelenka, Jakub Vičar - C2A
Vodík palivo budoucnosti
Wankelův motor Střední odborná škola Otrokovice
Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. Druhá úroveň Třetí úroveň Čtvrtá úroveň Pátá úroveň Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá úroveň.
Dominik Thomas. 1. Trocha historie 2. Soutěž „Napájeni sluncem“ 3. Skladování vodíku 4. Vodíkové palivové články 5. Motory spalující vodík 6. Zdroje informací.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Ondřej Kašík 8.B oo9. Parní stroj - je pístový tepelný stroj, přeměňující tepelnou energii vodní páry na energii mechanickou, nejčastěji rotační.
Spalovací Motory Benzínové
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Vynalezl ho německý vynálezce Felix Wankel r Patří do skupiny spalovacích motorů Je založen na principu rozpínání plynu Do motoru je vháněna směs.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní.
Tepelné stroje z pohledu základního kursu fyziky 3. Poznámky k přednášce.
Ropa - zpracování Vytvořili: Dana Syrůčková Denis Vyleta Karolína Jelínková Jakub Švandrlík.
Hydraulické zariadenia
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
TEPELNÉ MOTORY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_32.
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
Tepelné motory VY_32_INOVACE_29_Tepelné motory
2. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Spalovací motory VY_32_INOVACE_29_Spalovací motory
Vynálezy menia svet Eiffelovu vežu postavili podľa plánov geniálneho staviteľa, inžiniera a matematika Gustava Alexandra Eiffela v roku 1889 pri príležitosti.
Štvordobový zážihový motor
Motor je stroj, ktorý mení určitý druh energie (tepelnej, elektrickej)
Technické prostriedky v PO I.
Autá budúcnosti Marek Vida 2.c.
ELEKTROMOTOR Marek Kačmár 2.A.
EKOPB PB.
Prúdový motor Michal Mergeš 2.D.
Spaľovacie motory (SM)
Vstrekovanie paliva.
Štvortaktný vznetový motor
PaedDr. Jozef Beňuška
Štvortaktný motor Má 4 alebo viac valcov Pracuje na 4 doby
Wankelov rotačný motor
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Štvortaktný vznetový motor
HUSTOTA PLYNOV 6.ročník.
Popíšte fyzikálny dej z hľadiska energie...
Dvojdobý zážihový motor
Všetko o Borsehung.
Lucia Benková II.D GJAR Wankelov motor.
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Objemy a povrchy hranatých a rotačných telies
Parný stroj Adriána Andrášová 1.A.
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Prúdové motory Baloghová Katarína.
Vojtěch Razima Societas Rudolhpina
Třída 3.B 22. hodina.
Transkript prezentace:

Wankelov motor Jakub Štefanič I.A

História 1954 – Felix Wankel vynašiel motor s rotačným piestom 1957 – prvý fungujúci prototyp zostrojený Felixom Wankelom s označením DKM 54 1964 - NSU Wankel spider – prvé sériovo vyrábané auto s Wankelovým motorom 1967 – Mazda Cosmo 110S – prvá Mazda s Wankelovým motorom Mazda Cosmo 110S Felix Wankel NSU Wankel Spider

Wankelov motor krútením trojuholníkového piestu v špeciálnom valci okolo excentrickej osi vzniká štvortaktný proces rotujúci piest mení objemy troch komôr každá z komôr vykoná za 3 otáčky jeden štvrodobý pracovný cyklus, pokiaľ uvažujeme o rotácii piestu doprava → v 1. komore: nasávanie zmesi a stláčanie zmesi v 2. komore: dokončená kompresia a dochádza k zážihu v 3. komore: fáza výfuku

Výhody a nevýhody Výhody: + pokojnejší chod, pretože rotujú len hlavné časti, ktoré sú dokonale dynamicky vyvážené + menší použitý priestor [m3/kW] + menší počet súčastí → menšia hmotnosť + lepšia výkonová hmotnosť [kg/kW] Nevýhody: - problémy s utesnením spaľovacích priestorov, nízka životnosť tesniacich líšt - nevhodný tvar spaľovacieho priestoru (veľký merný povrch → vysoké tepelné straty) - vysoká merná spotreba (dôsledok nízkeho kompresného pomeru a malej tepelnej účinnosti) - vyššia spotreba oleja v dôsledku nutnosti mazania tesniacich líšt - vyššie emisie HC, CO a CO2

Súčasnosť Jediným v súčasnosti sériovo vyrábaným automobilom s Wankelovým motorom je od roku 2002 Mazda RX-8. V roku 2003 dokonca motor RENESIS používaný v tomto modeli získal cenu za najlepší motor roka.

Budúcnosť Mazda RX-8 Hydrogen RE: Wankelov motor poháňaný benzínom a vodíkom pri spaľovaní vodíka sa tvorí len vodná para a kysličníky dusíka

Ďakujem za pozornosť