Povrch kocky Nárys, bokorys a pôdorys telies - opakovanie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Zlomky Vzorce Procenta Úměrnost
Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
Geometrická posloupnost (3.část)
7. třída Hranoly 1.
KVÁDR POVRCH A OBJEM.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
síť, objem, povrch opakování
1) Určete odchylku přímek AC a CC´
MGR. LADISLAVA PATEROVÁ
Za předpokladu použití psacích potřeb.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Prezentace příkladu 6.3 FIPV1 Jana Marcelová.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
PROCENTA % % % 7. ročník ZŠ Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Jednotky objemu Miroslava Maňásková.
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Převody jednotek objemu - opakování
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena Zkus vyjmenovat další příklady z běžného života kde.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROMILE - ‰ Mgr. Z. Burzová.
JEDNOTKY OBJEMU 6.třída. A) Převeď na jednotku v závorce: 0,06 dm 3 (cm 3 ) 0, m 3 ( cm 3 ) 2,3cm 3 (mm 3 ) 27 cm 3 (dm 3) 5,4 dm 3 (m 3 ) 1 989mm.
POMER.PRIAMA A NEPRIAMA ÚMERNOSŤ – 2. časť
Percentá.
Objem a povrch kvádru a krychle
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Převody jednotek objemu
Povrch krychle a kvádru.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Povrch krychle a kvádru VY_32_Inovace_18SOU-2
Autor: Ing. Jitka Michálková
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_02
Krychle těleso, které tvoří šest shodných čtverců.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Sieť kvádra Nárys, pôdorys, bokorys telies
PERCENTÁ a TROJČLENKA Mgr. Z. Burzová.
Siete telies pre predmet technika na základnej škole v učive - ohýbanie Ing. Marek Palko.
Hranoly.
Percentá: Výpočet percentovej časti
Kolmé hranoly, ich objem a povrch
Pre žiakov 4.ročníka ZŠsMŠ v Brezovici.
Matematika pre 5. a 9. ročník
Percentá a diagramy 7. ročník.
Zlomky Jana Hatinová.
Percentá a diagramy 7. ročník.
Obraz kocky a kvádra v rovnobežnom premietaní - rysovanie
Mgr. Anna Béliková ZŠ Športovcov Partizánske
PERCENTÁ Učivo 7.ročníka ZŠ.
Gravitačná sila.
5 : 15 = 1 : 3 12 : 6 = 2 : 1 ÚMERA – rovnosť dvoch pomerov PRIAMA ÚMERA NEPRIAMA ÚMERA v slovných úlohách Mgr. Z. Burzová.
Graf nepriamej úmernosti
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Povrch krychle a kvádru.
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
Převody jednotek objemu
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_49_Povrch krychle a kvádru
Povrch krychle.
Převody jednotek objemu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
Transkript prezentace:

Povrch kocky Nárys, bokorys a pôdorys telies - opakovanie Mgr. Z. Burzová

Kontrola DÚ: str. 81/5 A) B) C) D) N N N N B B B B P P P P

Opakovanie: Percentá 1. Vypočítaj 35 % z 520 kg 2. Do základnej školy chodí 780 žiakov, z čoho je 45% chlapcov. Koľko chlapcov a koľko dievčat chodí do tejto školy? 3. Televízor stál 600 €. O mesiac zdražel o 7%. Urč jeho novú cenu po zdražení. 4. Z vkladu 200 € bol úrok za jeden rok 18 €. Aká bola ročná úroková miera v percentách? 5. Vypočítaj 8 ‰ z 6 500 ml Výsledky: 182 kg; 351 ch., 429 d.; 642 € TV; 9 %; 52 ml

Znázorni nárys, bokorys a pôdorys tejto stavby Nárys Bokorys Pôdorys

Povrch kocky tvorí 6 štvorcových stien 1. Vypočítaj povrch kocky s hranou dlhou 3 cm. a = 3 cm S = ? cm2 S = 6. a . a S = 6 . 3 .3 S = 6. 9 S = 54 cm2 Povrch kocky je 54 cm2 . S = 6.a. a Vzorec na výpočet povrchu kocky

Vypočítaj povrch kocky s hranou dlhou: a) 5 cm b) 8 cm c) 4,2 cm a=5cm a=8cm a=4,2cm S=? S = ? S = ? S = 6.a.a S = 6.a.a S = 6.a.a S = 6.5.5 S = 6.8.8 S = 6.4,2.4,2 S = 6. 25 S = 6.64 S = 6.17,64 S = 150cm2 S = 384cm2 S =105,84cm2

Vypočítaj povrch kocky s hranou dlhou: 14 dm b) 8,5 m c) 0,23 m S = 1176 dm2 S = 433,5 m2 S = 0,3174 m2

Samostatná práca : 1. Vypočítaj povrch kocky s hranou dlhou 9m. 2 Samostatná práca : 1. Vypočítaj povrch kocky s hranou dlhou 9m. 2. Narysuj kváder – nadhľad zľava s rozmermi a=5cm, b=3cm, c = 6 cm 3. Zaznač nárys, bokorys a pôdorys stavby

DÚ 1. Vypočítaj povrch kocky, ak hrana meria: a) 7cm b) 6,2m c) 0,14dm 2. Narysuj obraz kvádra s rozmermi 3cm, 4 cm, 6 cm. 3.