AZ KVÍZ Matematika – 9. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastnosti trojúhelníku
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Konstrukce lichoběžníku 1
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Užití Thaletovy kružnice
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Konstrukce tečen pomocí Thaletovy kružnice
KOSOČTVEREC 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI KOSOČTVERCE
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Známe-li délku úhlopříčky.
Komplexní čísla Grafický součet komplexních čísel Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Lineární funkce VY_32_INOVACE_056_Lineární funkce
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Konstrukce trojúhelníku podle věty sss vytvořená v Zoneru Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné.
Dělení lomených výrazů
Příprava na lomené výrazy
Kvadratická rovnice.
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Konstrukce trojúhelníku
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ vzdálenost dvou bodů střed úsečky
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Úpravy algebrických výrazov
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Konstrukce trojúhelníku
TROJÚHELNÍK ROVNOSTRANNÝ
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
Soustava souřadnic Oxy
Konstrukce pravoúhlého trojúhelníku pomocí Thaletovy kružnice,
Rozcvička Urči typ funkce:
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
Příprava na lomené výrazy
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Konstrukce trojúhelníku
Najdi dva stejné obrázky
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Vzájomná poloha kružnice a priamky 8.ročník
Matematika pre 5. a 9. ročník
Čo je schované v elektrických batériách
Objemy a povrchy hranatých a rotačných telies
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Obsahy rovinných útvarů
Hyperoskulační kružnice hyperboly
Konstrukce trojúhelníku
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek – 2. část
Soustava souřadnic Oxy
TROJÚHELNÍK ROVNOSTRANNÝ
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Transkript prezentace:

AZ KVÍZ Matematika – 9. ročník

1 1 1 1 AZ kvíz 2 2 2 2 3 3 3 3 4 4 4 4 5 5 5 5 6 6 6 6 7 7 7 7 8 8 8 8 9 9 9 9 10 10 10 10 11 11 11 11 12 12 12 12 13 13 13 13 14 14 14 14 15 15 15 15 16 16 16 16 17 17 17 17 18 18 18 18 19 19 19 19 20 20 20 20 21 21 21 21 22 22 22 22 23 23 23 23 24 24 24 24 25 25 25 25 26 26 26 26 27 27 27 27 28 28 28 28

Ako voláme výsledok tejto počtovej operácie? 1 Ako voláme výsledok tejto počtovej operácie? 425 - 136 Rozdiel Odpoveď

Aké číslo je zapísané týmito rímskymi číslicami? 2 Aké číslo je zapísané týmito rímskymi číslicami? MCDXLIV Odpoveď 1 444

Ktoré štvoruholníky patria medzi rovnobežníky? 3 Ktoré štvoruholníky patria medzi rovnobežníky? obdĺžnik štvorec kosodĺžnik kosoštvorec Odpoveď

Pomenujte teleso na obrázku. 4 Pomenujte teleso na obrázku. Odpoveď Päťboký kolmý hranol

5 Aký je znak deliteľnosti štyrmi? Ak posledné dvojčíslo je deliteľné štyrmi Odpoveď

6 Prirodzené číslo, ktoré je bez zvyšku deliteľné práve dvoma rôznymi prirodzenými číslami, a to číslom jedna a sebou samým je: Prvočíslo Odpoveď

Ktorá počtová operácia má prednosť v danom príklade? 7 Ktorá počtová operácia má prednosť v danom príklade? 4,5 + 0,9 : 3 = Delenie Odpoveď

8 Pomenuj druhy uhlov: ostrý pravý tupý priamy plný väčší ako priamy Odpoveď

9 Aká časť kruhu je zafarbená na červeno? Vyjadri zlomkom a v percentách. Odpoveď 3/8 = 37,5 %

10 Vzdialenosť medzi Breznom a lyžiarskym strediskom Srdiečko je 23,5 km. Na mape je táto vzdialenosť 23,5 mm. Aká je mierka mapy? Odpoveď 1 : 1 000 000

Čo je absolútna hodnota čísla? 11 Čo je absolútna hodnota čísla? = = a Odpoveď Je to vzdialenosť čísla od nuly.

Ako nazveme tento vzťah medzi dvoma výrazmi: 3.(x – 4) = 5 - (6 + x) ? 12 Ako nazveme tento vzťah medzi dvoma výrazmi: 3.(x – 4) = 5 - (6 + x) ? Lineárna rovnica Odpoveď

Výšky na strany a ortocentrum. 13 Ako voláme úsečky (priamky) va, vb, vc a bod V zobrazené v trojuholníku ABC? Výšky na strany a ortocentrum. Odpoveď

14 Aký je vzorec na výpočet obsahu zobrazeného štvoruholníka? Pomenujte ho. Odpoveď S = ½ . (a + c) .v lichobežník

15 Akým písmenom označujeme Ludolfove číslo a aká je jeho približná hodnota? Odpoveď = 3,14

16 Správne prečítajte číselný výraz a určte jeho hodnotu: Druhá odmocnina z čísla 4 900, jeho hodnota je 70. Odpoveď

17 Grafom akej funkcie je krivka na obrázku? Ako sa volá? Nepriama úmernosť, hyperbola (jej časť) Odpoveď

18 Na turnaji v SUDOKU sa zúčastní : 5 hráčov zo 7.ročníka, 6 hráčov z 8.ročníka a 9 hráčov z 9.ročníka. Urči v percentách pravdepodobnosť, že vylosovaný súper nebude zo 7.ročníka. Odpoveď 75%

19 Aký vysoký je strom, ak sa nám podarilo odmerať výšku jeho kmeňa a dĺžku tieňa? 7 m Odpoveď

20 Päťčlenná rodina oslávila Nový rok vzájomným štrngnutím so šampanským. Koľko bolo štrngnutí, ak si štrngol každý s každým ? 10 štrngnutí Odpoveď

21 Kolmo rastúcu borovicu vietor nalomil vo výške 3 m nad zemou. Vrchol dopadol na zem vo vzdialenosti 4 m od päty borovice. Určte pôvodnú výšku borovice. Odpoveď 8 m

Ktorý z rovinných útvarov nie je osovo súmerný? 22 Ktorý z rovinných útvarov nie je osovo súmerný? B) A) C) D) D) Odpoveď

Sieť akého telesa je na obrázku? 23 Sieť akého telesa je na obrázku? Kužeľa Odpoveď

24 Vzdušná vzdialenosť medzi Bratislavou a Sydney je približne 15 900 000 m. Povedz vzdialenosť v tvare a . 10n, kde 1≤ a ‹ 10, pre n єN Odpoveď 1,59 . 107 m

Akú veľkosť má uhol beta, ak priamky a a b sú rovnobežné? 25 Akú veľkosť má uhol beta, ak priamky a a b sú rovnobežné? a   b     d 20. c Odpoveď 60°

Vyber správny nárys stavby z kociek ? A) B) C) 26 Vyber správny nárys stavby z kociek ? A) B) C) Odpoveď B)

Doplň čísla za písmená A a B. 27 Doplň čísla za písmená A a B. B - 4,5 A + 3,7 - 5,4 Odpoveď A = - 0,8 B = - 6,2

28 Kabína výťahu sa pohybuje rýchlosťou 4 m/s. Za koľko sekúnd vystúpi na 24.poschodie, ktoré je vo výške 80 m? Odpoveď 20 sekúnd

Zdroje http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6d/DruhyUhlu.jpg http://absolventi.gymcheb.cz/2010/alselna/ITV2/hranol.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ca/KonvexniUhelSK.jpg http://pohodovamatematika.sk/images/vyklad-uciva/aritmetika/zlomky/001_03.png http://www.chata-u-maca.sk/obrazky/mapa_tale.gif http://www.oskole.sk/userfiles/image/troj3.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/Rectangular_hyperbola.svg http://www.japaninc.com/files/mgz-80_sudoku_503x505.jpg http://www.gymmoldava.sk/ICV/CELYWEB/3/ZOBRAZENIA/obrPOD/prax4.png http://ubytovanie-na.silvestra.in/typo3temp/pics/1078f44fe6.jpg http://www.tanika.sk/web/matematika/pdf8/pytagorovaSU.pdf http://www.ucebne-pomocky.sk/admin/eshop/432/4141_slo.jpg

Zdroje http://letenky.adept.sk/wp-content/uploads/2008/05/pasma.gif http://www.fi.uu.nl/toepassingen/00249/toepassing_wisweb.en.html http://vytahy.tzb-info.cz/docu/clanky/0080/008072o5.jpg Autorom šablóny je Bc. Jana Míková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Autorom úloh je RNDr. Dana Macková