SOUSTAVY LINEÁRNÍCH ROVNIC

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Digitální učební materiál
zpracovaný v rámci projektu
Lineární rovnice Kvadratické rovnice Soustavy rovnic
Matematika a její aplikace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Soustava rovnic Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Dosazovací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
49.1 SOUSTAVY ROVNIC Jsou dány dvě lineární rovnice se dvěma neznámými x – 2y = 1 2x + y = 2 Soustava lineárních rovnic se dvěma neznámými Které z uspořádaných.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
R OVNICE A NEROVNICE Soustava lineárních rovnic o více neznámých II. VY_32_INOVACE_M1r0114 Mgr. Jakub Němec.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Řešení každé slovní úlohy se skládá z několika částí.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s praktickým znázorněním VY_42_INOVACE_28 Sada 2.
Elektronická učebnice - I
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Elektronická učebnice - II
Soustava dvou rovnic o dvou neznámých
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 2 Předmět, ročník
Grafické řešení soustavy dvou rovnic o dvou neznámých II.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice 3 VY_42_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 5 VY_42_INOVACE_35 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce – řešené.
48.1 SOUSTAVY ROVNIC Jsou dány dvě lineární rovnice se dvěma neznámými x – 2y = 1 2x + y = 2 Soustava lineárních rovnic se dvěma neznámými Které z uspořádaných.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 6 VY_42_INOVACE_36 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Soustava dvou rovnic o dvou neznámých – dosazovací metoda
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_551_Odčítání do 20 AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK, DATUM:
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 2 VY_42_INOVACE_32 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Název Řešení soustavy rovnic sčítací metodou Předmět, ročník
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Lineární rovnice se dvěma neznámými Autor: Mgr.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
ROVNICE řešení lineárních rovnic rovnice s neznámou ve jmenovateli
Ukázkové řešení. Postup: 1. Určíme si neznáme 2. Sestavíme rovnice ze vztahů ve slovní úloze 3. Aplikujeme dosazovací metodu a výpočet neznámých 4. Zkouška.
Soustava kvadratické a lineární rovnice
Lineární rovnice Řešené úlohy.
Soustava lineárních rovnic
Soustava lineární a kvadratické rovnice
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Metody řešení soustav.
4.6 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic Mgr. Petra Toboříková.
Soustavy lineárních rovnic Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
T ŘI ZPŮSOBY ŘEŠENÍ SLOVNÍ ÚLOHY Úvodní úloha ke kapitole Slovní úlohy řešené pomocí lineárních rovnic Mgr. Hana Přichystalová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R08_Slovní úlohy TEMA: Matematika 9.ročník.
Lineární rovnice a jejich soustavy
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (s procenty) % 0,01 setina Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh s procenty, které řešíme rovnicí. Autor:
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Slovní úlohy – řešení soustavou – 1
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Soustavy lineárních rovnic o dvou neznámých
Soustavy lineárních rovnic
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Soustavy lineárních rovnic
27 ROVNICE – POČET ŘEŠENÍ.
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Transkript prezentace:

SOUSTAVY LINEÁRNÍCH ROVNIC SLOVNÍ ÚLOHY

SOUSTAVY LINEáRNÍCH ROVNIC 1. stupeň př. na březích potoka roste 26 topolů. Na levém břehu jich je o 6 více než na pravém břehu. Kolik topolů roste na každém břehu? postupy řešení m. řízeného pokusu obrázek

SOUSTAVY LINEáRNÍCH ROVNIC 2. stupeň (9. ročník) postupy - pokus dosazovací metoda - sčítací metoda - srovnávací metoda grafické řešení

př. V úterý utratili žáci 8 př. V úterý utratili žáci 8.C za nákup 10 sýrových mlsounů a 3 řeckých gyros 485 korun, ve středu vydali o patnáct korun méně za 7 sýrových mlsounů a 5 řeckých gyros. Kolik stojí mlsoun a kolik gyros? Kolik má úloha řešení ?

Řešení soustavy RovnIC Co je řešením soustavy dvou rovnic o dvou neznámých? Je dvojice čísel x = 1, y = 2 řešením některé z následujících soustav?

Dosazovací metoda Vysvětlete postup řešení soustavy dosazovací m.

sčítací metoda Vysvětlete postup řešení soustavy sčítací m.

srovnávací metoda Vysvětlete postup řešení soustavy srovnávací m.

Grafická metoda

Počet řešení SLR rovnice si odporují rovnice vypovídají totéž zápis nekonečně mnoha řešení

Slovní úlohy Co je to slovní úloha? Cíle výuky řešení SÚ (proč se řeší SÚ?) - matematická formulace problémů - procvičení probíraného tématu - rozšiřování znalostí jiných oborů výchovné (působí na postoje žáka) významný motivační náboj 11

Slovní úlohy 1. stupeň TYPY slovních úloh: jednoduché x složené SÚ jednoduché slovní úlohy aditivní úlohy př. V kuchyni upekli 100 buchet dvou druhů, 80 jich bylo s tvarohem. Kolik jich bylo s mákem? př. Zdeňka má 80 Kč, Věra má o 30 korun víc. Kolik korun má Věra? multiplikativní úlohy př. Do přepravky dávali jogurty. Do jedné řady dali 6ks, do přepravky se vešlo 8 řad. Kolik jogurtů se vešlo do přepravky? př. Ivan přinesl 6kg sběru, Alena 18kg sběru. Kolikrát více kg sběru přinesla Alena než Ivan. (1 početní operace) 12

Slovní úlohy FÁZE řešení slovní úlohy (1) rozbor -hledaní vztahů mezi daným a hledaným -grafické znázornění pomáhá při matematizaci náhrada reálné situace opora při řešení (u nové/obtížné úlohy) prostředek řešení (2) matematizace (3) řešení (4) zkouška (5) odpověď 13

Slovní úlohy ZÁPIS slovní úlohy identifikace úlohy stručný zápis textu grafické znázornění matematizace úlohy řešení matematické úlohy Odpověď. 14

Slovní úlohy PROBLÉMY při řešení slovní úlohy (subjektivní) (1) pochopení textu -porozumění všem pojmům v textu -nalezení objektů -nalezení vztahů mezi objekty (2) správná matematizace - lze si vypomoci manipulací, dramatizací (3) správné vyřešení matematické úlohy (4) správná interpretace řešení matematické úlohy 15

Slovní úlohy PROBLÉMY při řešení slovní úlohy (objektivní) (1) neexistuje jednotný návod na jejich vyřešení (2) obtížné grafické znázornění u složených úloh (3) nezbytnost promyslet plán řešení 16

Slovní úlohy JAK řešit slovní úlohu (1) úsudkem (2) algebraicky (rovnicí, soustavou rovnic) (3) graficky 17

Slovní úlohy POSTUPY při řešení slovní úlohy (1) analytický (2) syntetický (3) analyticko-synteticky, u nové, dosud neřešené úlohy vyjdeme z otázky řešíme dílčí úlohy „Co potřebuješ znát, abys mohl vypočítat…?“ -vyjdeme z daných údajů -ze 2 údajů vypočteme potřebný údaj -z výsledku a dalšího údaje se sestaví další úloha -opakuje se, dokud se nedostane odpověď na otázku 18

Slovní úlohy 2. stupeň TYPY slovních úloh: o pohybu o společné práci o směsích -pohyb je rovnoměrný s = v.t převody jednotek -účastníci pracují rovnoměrně -neovlivňují se -práci lze měřit čísly v jednotkách (část práce lze vyjádřit zlomky) -úlohy o celcích z částí různých druhů -míchání různě teplé vody, m1c1.(t1-t)=m2c2(t-t2) -úlohy o koncentracích 19