Róbert Novotňák Paly Palidrab

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Advertisements

Kyselé deště Kateřina Jandová.
Kyselý déšť.
Významné oxidy Mgr. Helena Roubalová
Kyselé deště Martin HOLADA a Daniela RICHTEROVÁ 8.C.
ZNEČIŠŤOVÁNÍ ATMOSFÉRY
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Markéta Pokorná, sk. 19 Vyučující: Ing. David Hynek
Příčiny Spalování fosilních paliv, kterým vzniká oxid uhličitý.
Kyselé deště SO3+H2O = H2SO4 ZKOUŠKA. Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity
Automobily a výfukové plyny
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Znečišťování ovzduší výfukovými plyny
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
VY_52_INOVACE_02/1/35_Chemie OXIDY SÍRY A DUSÍKU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace.
Doprava.
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Oxid siřičitý a jeho odstraňování v průmyslu
Žilová, Stoklasová, Pavlíková 3.O
VLIV PRŮMYSLU NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda, Chemie Název: Oxid siřičitý a dusičitý Autor: Zdeněk Fikejs Datum, třída: , 9.roč. Stručná anotace: Seznámení.
Kyselé deště Rozpouštění CO2 ve vodě
Hydrosféra základní složka života
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 20 TEMA: Chemie 8 – Oxidy síry.
Plasty Vypracovala: J. Chrenková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
VY_32_INOVACE_Slo_I_13 Voda 2 ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZŠ Jiráskova, Benešov CHEMIE Mgr. Jitka Říhová Kyselé deště – Oxidy 8. a 9. ročník.
Ropa - zpracování Vytvořili: Dana Syrůčková Denis Vyleta Karolína Jelínková Jakub Švandrlík.
 ANOTACE:  Prezentace je určena pro žáky 3. tříd, slouží k seznámení se základními pojmy a procvičení práce s textem  OČEKÁVANÝ VÝSTUP:  Žák se orientuje.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Doprava.
Vliv člověka na ovzduší
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
TUKY.
Čierne ovce Európskej únie
Poznáme 3 hlavné zdroje: Ropa Uhlie Zemný plyn
Kyslé Dažde.
JADROVÁ ENERGIA.
Globálne ekologické problémy
EKOPB PB.
Autori: Kristína Drdáková Nikola Kufelová
Miroslava Kyselová Ester Marešová 7. trieda
Savany Marek Sokolík 1.B 2008/2009.
Vlastnosti plynov Mgr. Viera Levočová.
Faktory ovplyvňujúce rýchlosť chemických reakcií
Ako zachrániť Zem Globálne ekologické problémy
HUSTOTA PLYNOV 6.ročník.
Doprava a životné prostredie
UNIVERZITA KONŠTANTÍNA FILOZOFA V NITRE FAKULTA PRÍRODNÝCH VIED
VODA a jej význam v prírode.
Ropa Sebastian Szilvasi, 9.B.
Fosílne palivá, organogénne usadené horniny
Živočíchy Zuzana Fusiková.
Prečo veci padajú na Zem ? PaedDr. Renáta Kátlovská
Vznik Slnka Lýdia Baluchová 1. A.
Ako sa správne kompostuje
Kyselinotvorné a hydroxidotvorné oxidy
OZÓN, SKLENÍKOVÝ EFEKT, KYSLÉ DAŽDE
1.1 TELESÁ A LÁTKY Mgr. Viera Levočová.
Slnečná sústava Bibiána Kolláriková 1.G.
13 otázok o rope Chémia 9. ročník.
*Síra* Martina Murínová 1.D.
HYDROXYDERIVÁTY Alkoholy.
BIELKOVINY.
Prečo rastliny rastú a starnú?
Transkript prezentace:

Róbert Novotňák Paly Palidrab Kyslé dažde Róbert Novotňák Paly Palidrab

Kyslé dažde Prvý raz upozornil na kyslé dažde anglický chemik Smith v roku 1852 v okolí Manchestra v súvislosti so zadymeným prostredím. Odborníci sa začali venovať kyslým dažďom až v roku 1967.

Kyslé dažde vznikajú ako dôsledok intenzívneho spaľovania fosílnych palív s obsahom síri a dusíka (hnedé uhlie).

Kyslé dažde ohrozujú mikroorganizmy v pôdnom i vodnom prostredí Kyslé dažde ohrozujú mikroorganizmy v pôdnom i vodnom prostredí. Rastlinám poškodzujú korene aj listy. Citlivé stromy: borovica, breza, jabloň Citlivá zelenina: fazuľa, reďkovka, maliny. Stromy začínajú hynúť od nedostatku vody od koruny nadol.              

vznik kyslých dažďov

Chemické reakcie vzniku kyslých dažďov

Nebezpečie kyslých dažďov Látky, ktoré sa uvoľnia do vzduchu pri spaľovaní fosílnych palív a výfukové plyny automobilov spôsobujú kyslý dážď. Ten vážne narušuje ekologickú rovnováhu lesov. Kyslý dážď nie je nič nezvyčajné. Každý dážď, ktorý padá na zem, má určitú prirodzenú kyslosť. Dažde, ktoré v poslednom čase padajú na rôznych miestach, však túto kyslosť až tisíckrát prevyšujú a môžu vážne poškodiť životné prostredie.

Dôsledky kyslých dažďov Pri spaľovaní ropy a uhlia vzniká oxid siričitý a oxidy dusíka a uhľovodíky obsahujú výfukové plyny automobilov. To sú hlavné škodlivé látky. Pôsobením slnečného žiarenia vznikajú z oxidov dusíka a uhľovodíkov ďalšie nebezpečné látky, ako napríklad ozón. Tieto látky znovu reagujú s oxidmi dusíka a síry a v nepatrných kvapôčkach vody, ktoré sa pohromade prejavujú ako mraky, tvoria kyseliny obsahujúce síru a dusík.

Zdevastované lesy Kyslými dažďami trpí veľa miliónov hektárov európskych lesov. Oxid siričitý je príčinou odumierania veľkého množstva stromov. Rovnako zhubné účinky majú výfukové plyny automobilov. Stromy sú príliš choré a slabé, aby sa samy zotavili.

Otrávený svet zvierat V Nórsku, Švédsku, Škótsku, Kanade a vo východných štátoch USA uhynuli za krátky čas tisíce rýb. Väčšina z nich na otravu hliníkom, ktorý vyplavil kyslý dážď z pôdy a dostal ho do vody.