Michal Birás Klasicizmus.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 14 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Studijní obor: Sociální činnost
VY_32_INOVACE _17 Klasicistní umění
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
Wolfgang Amadeus Mozart
KOMORNÍ SMYČCOVÝ ORCHESTR
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
HV-1 Hudební výchova DUM č. 18 Prima – kvarta osmiletého studia
Rozčlenění hudebního vývoje
Poznámky pro výuku Předmět: Hudební výchova Autor: Mgr. Tomáš Fabiánek
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
René Descartes: "Myslím, tedy jsem."
NEJVÝZNAMNĚJŠÍ PŘEDSTAVITELÉ HUDEBNÍHO KLASICISMU
Klasicismus v evropské hudbě
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Beethoven by Andy Ludwig van
ANTONÍN DVOŘÁK.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Gymnázium Židlochovice Hudební výchova sekunda
Klasicismus.
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
Základní informace, ukázky z děl Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno.
BEETHOVEN. MLÁDÍ Ludwig van Beethoven se narodil pravděpodobně 16. prosince 1770 v Bonnu, přesné datum jeho narození není známo, pouze datum pokřtění.
Klasicismus Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
Hudba klasicismu - 1.část Osnova pro studenty středních pedagogických škol.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_28_Antonín Dvořák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Klasicismus v evropské hudbě -žáci se naučí charakteristické rysy evropského.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
CESTA Z PRAVĚKU KLASICISMUS
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
FILIP SMIČKA Prezentace pod vedením Mgr. Barbory Pacalové
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Dějiny evropské hudby KLASICISMUS Wolfgang Amadeus Mozart život dílo poslech projekt.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Narozen v Bonnu Zemřel ve Vídni
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Hudební uskupení Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Světoví hudební skladatelé
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Hudba Test Poslech POJMY
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/15 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/10
Název školy: Základní škola Netvořice
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/20
Klasicismus
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Claude Debussy skladateľ impresionizmu
HUDBA 20.storočia.
EURO.
Hudobný klasicizmus.
Špeciálna základná škola Partizánska 26, Krupina
COUNTRY Alena Kováčová 7.C.
Romantizmus.
Renesancia a Barok.
Významní hudobní skladatelia od 17. storočia
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Dějiny hudby a její osobnosti
Klasicismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: Základní škola Netvořice
Transkript prezentace:

Michal Birás Klasicizmus

Charakteristika baroka Hudobný klasicizmus je hudobná tvorba veľkej časti 18. a začiatku 19. storočia. Predpokladom vzniku hudobného klasicizmu boli nové náboženské a myšlienkové prúdy, ktoré pramenili z rozpadu feudálnej spoločnosti. Tento pojem vznikol v druhej polovici 17. storočia vo Francúzsku ako nový umelecký smer. Klasicizmus s pozitívnym vzťahom k antike nadväzuje na ideály renesancie a dostáva sa do protikladu s barokom.

Najznámejší predstavitelia 1. Ludwig van Beethoven 2. Wolfgang Amadeus Mozart 3. Joseph Haydn 1. 2. 3.

Ludwig van Beethoven Ludwig van Beethoven  sa narodil 16. decembra 1770, Bonn a zomrel 26. marca 1827, Viedeň. Bol nemecký skladateľ viedenskej klasiky flámskeho pôvodu a jeden z najznámejších skladateľov v dejnách hudby. Beethoven sa rýchlo preslávil so svojou komornou hudbou, ktorú označovali ako úplne novú a modernú. Vo veku 30 rokov sa u Beethovena prejavili prvé známky otosklerózy, jeho stav sa neustále zhoršoval. Na vyrovnanie straty sluchu nechal do klavíra zabudovať až štyri struny. V roku 1819 Beethoven úplne ohluchol, nemohol vystupovať ako hráč na klavíri, ani ako dirigent orchestra.

Trojkoncert pre klavír, husle a violončelo C-dur op. 56, 1804-1805 5 klavírnych koncertov Prvý klavírny koncert C-dur op. 15, 1795-1801 Druhý klavírny koncert B-dur op. 19, 1788-1801 Tretí klavírny koncert c-mol op. 37, 1800-1803 Štvrtý klavírny koncert G-dur op. 58, 1804-1807 Piaty klavírny koncert Es-dur op. 73, 1809 Trojkoncert pre klavír, husle a violončelo C-dur op. 56, 1804-1805 opera (Fidelio resp. Leonóra), op. 72. Pre túto operu napísal štyri rôzne ouvertúry(tri ouvertúry Leonóra a jednu ouvertúru Fidelio) 1804-1814

Wolfgang Amadeus Mozart Wolfgang Amadeus Mozart sa narodil 27. januára 1756, Salzburg a zomrel 5. decembra 1791, Viedeň. Bol klasicistický skladateľ. Mozartove dielo najlepšie vystihuje povahu hudobného klasicizmu. Vyznačuje sa celkovou priezračnosťou, melodickým bohatstvom, vyváženou inštrumentáciou a formovou brilantnosťou. Táto hudba je nenáročná na počúvanie, ale pre interpretov predstavuje nemalý problém. Mozart obľuboval rýchle tempá a durové tóniny. Jeho hudba je živá, radostná, hravá, v pomalých vetách príjemne meditatívna, ale vždy zrozumiteľná.

Tvorba W. A. Mozarta Orchestrálna hudba 41 symfónií 27 klavírnych koncertov 5 husľových koncertov klarinetový koncert A-dur KV 622 fagotový koncert B-dur 4 koncerty pre lesný roh 2 flautové koncerty koncertná symfónia pre husle a violu koncertná symfónia pre 4 trúbky a orchester KV 297b koncertná symfónia pre 2 huslí a orchester serenády pochody a tance pre orchester

Joseph Haydn Joseph Haydn sa narodil 31. marca alebo 1. apríla 1732, Rohrau a zomrel 31. mája 1809, Viedeň. Bol rakúsky skladateľ. Význam Josepha Haydna pre vývoj hudby je nesporný. Upevnil klasicizmus a jeho zásady ako hudobný štýl. Významne sa zaslúžil o rozvoj sonátovej formy a symfónie. Nazýva sa preto aj "otcom symfónie". Položil tiež základy formy sláčikového kvarteta. Rozšíril orchester o nové nástroje a objavil tak jeho nové možnosti. To sú len najdôležitejšie prvky, ktorými Haydn navždy ovplyvnil smerovanie hudby. Samotné Haydnove diela sa vyznačujú sviežou, ľahkou melodikou a jasnými harmóniami. Je tvorcom najčistejšieho klasicistického štýlu.

Tvorba J. Haydna Komorná hudba Klavírne trio C-dur Klavírne trio G-dur Sláčikové kvartetá č. 29-34 "Ruské", Op. 33 -Sláčikové kvarteto č. 32 C dur "Vtáčie", Op. 33, č. 3 Sláčikové kvartetá č. 48 - 53, Op. 64 -Sláčikové kvarteto č. 53 D dur "Škovránčie", Op. 64 Koncerty Husľový koncert č. 1 C-dur Violončelový koncert č. 1 C dur, H. 7b/1 Symfónie Symfónia č. 45 fis-mol "Rozlúčková" Symfónia č. 92 G-dur "Oxfordská"

Zdroje http://sk.wikipedia.org/ http://referaty.atlas.sk/

ĎAKUJEM ZA POZORNOSŤ