Lesní patra.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název: VY_32_inovace_PR45_09 Autor: Lenka Svobodová
Advertisements

Rostliny A ŽivoČichové našich lesů Lesní patra
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
LESNÍ PATRA.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_04_Les_houby Téma: Ekosystémy.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_PRVOUKA.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Na výb ě r máte ze t ř í mo ž ností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, naje ď te na ni šipkou myši a klikn ě te. Bude-li Vaše odpov ěď chybná, z ů.
VEVERKY Chcete se o nich něco dozvědět?. Zdroje: Zdroje: 3http://kubikula.net/soubory/veverky-ice-age- 3.jpg.
POLOLETNÍ PÍSEMNÉ OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
LIŠEJNÍKY ( LATINSKY LICHEN). CHARAKTERISTIKA LIŠEJNÍKU -Složené organismy, které podle systému řadíme do říše hub -- mají velmi rozmanitý vzhled a velikost,
Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZŠ a MŠ Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_12_INOVACE_01_24_Člověk a příroda Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět.
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
VY_32_INOVACE_20_PŘV_HOUBY NAŠICH LESŮ
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Části rostlin podzemní části rostlin - kořeny nadzemní části rostlin
Lesy mírného pásu.
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
Plody léta JEDLÉ x JEDOVATÉ. Plody léta JEDLÉ x JEDOVATÉ.
ŠTOKY - LES.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Člověk a jeho svět, 2. ročník
Základní společenstva - lesy
Člověk a jeho svět 4. ročník
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_III.Vu_STROMY,
VY_32_INOVACE_09_ Přírodověda pro 4. ročník
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
HÁJ NA JAŘE I..
Učíme obrazem III/2 Společenstva lesů - lesní plody ( EUPŠPřv15),
KOŘEN ROSTLINY - založen již v zárodku semene, při klíčení vyrůstá
AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová
Přírodopis Plavuně.
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_113_PR4 Předmět: Přírodověda.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Les v průběhu roku 2 Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Bc. Alena Machulková
Ochrana lesa Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES. TROPICKÝ DEŠTNÝ LES V rovníkových oblastech Země se rozkládají tropické deštné lesy (tropické pralesy, džungle). Kterými světadíly.
Poznávání rostlin a živočichů typických pro les
Opakování rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Společenstva lesů Rostliny
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
Na procházce v lese.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Ekosystém POTOK A ŘEKA.
LES Les hraje v životě každého člověka důležitou roli.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Les Porost dřevin v němž je vyvinuto stromové patro a stromy dosahují výšky alespoň 5 m a zápoj korun je 25 % Složitý ekosystém tvořený: Fytocenózou =
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
JEHLIČNATÉ STROMY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto Učivo: Louka a les
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
Ekosystém les. Ekosystém biotop (neživá příroda) + společenstvo ( živá příroda) voda rostlinné - lesní patra vzduch živočisné půda sluneční záření.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
Učíme obrazem III/2 Společenstva lesů - jehličnaté lesy
Růžovité 2 - čeleď pojmenovaná po královně květin - růži 1.
3. Houby Houby – mají buňky bez chlorofylu
Transkript prezentace:

Lesní patra

Živé organizmy žijí v lese v několika lesních patrech: kořenové patro – nachází se v půdě mechové patro – u země bylinné patro – rostou zde byliny a keříky keřové patro – je nad bylinným patrem stromové patro – tvoří ho koruny stromů

KOŘENOVÉ PATRO nachází se v půdě nachází se zde podzemní části rostlin a podhoubí hub podhoubí některých hub žije ve vzájemném soužití s kořeny určitých stromů

MECHOVÉ PATRO Najdeme zde mechy a houby

BYLINNÉ PATRO Je bohaté většinou v listnatých a smíšených lesích Rostou zde často byliny s jedlými plody: jahodník obecný, brusnice borůvka, brusnice brusinka Rostou zde také jedovaté byliny: rulík zlomocný a vraní oko čtyřlisté

KEŘOVÉ PATRO Rozrůstá se na okrajích lesa a na pasekách Rostou zde i keře s jedlými plody ostružiník maliník a ostružiník křovitý

STROMOVÉ PATRO v některých lesích rostou pouze listnaté stromy říkáme jim listnaté lesy Lesy s jehličnatými strom nazýváme jehličnaté lesy Lesy tvořené listnatými i jehličnatými stromy nazýváme smíšené lesy

Dokážeš odpovědět? 1/ Máme 5 lesních pater, dokážeš je vyjmenovat? 2/ Jak se nazývá nejspodnější lesní patro? Co zde najdeš?? 3/ Jak se nazývá patro, ve kterém můžeme nalézt houby? 4/ Co jsi se dozvěděl o bylinném patře? 5/ Co jsi se dozvěděl o keřovém patře? 6/ Co jsi se dozvěděl o stromovém patře?