SLOVNÉ DRUHY Veronika Pavlíková 9.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 4 – přídavná jména Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník Srpen 2012.
Advertisements

Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková ČÍSLOVKY DEVÍTINÁSOBNĚ KOLIKERÝ JEDNI TROJÍ TOLIK KOLIK NIC SEDMKRÁT.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
Český jazyk – 3.ročník, Spojky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Hrátky s češtinou.
ZÁJMENA KDO TATO JÁ NIC SE MŮJ NAŠE KTERÝ ŽÁDNÝ
VY_32_INOVACE_04_SLOVNÍ DRUHY_PŘÍDAVNÁ JMÉNA 1
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
ČÍSLOVKY Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_Sib_I_09 Slovní druhy
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Autor: Mgr. Marie Hrbková Název: VY_32_INOVACE_1C42Čj3_Slovní druhy
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_PRIDAVNA_JMENA Název materiálu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Číslovky (numeráliá) ako nadstavbový slovný druh
Syntax Skladba.
Slovenský jazyk a testy
TRIEDENIE ŽIVOČÍCHOV Mgr. Milena Tulejová.
SLOVNÉ DRUHY 3. ročník ZŠ.
1. Určte, v ktorej možnosti sú všetky číslovky správne napísané:
Píšeme súkromný list.
Slovenský jazyk a literatúra
Charakteristika, význam, delenie, úlohy ...
ČÍSELNÉ SÚSTAVY.
Lienky.
VÝRAZ S PREMENNOU 8.ročník.
Skladobná rovina jazyka
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Slovenský jazyk 4. ročník ZŠ Mgr. Tímea Matušeková
Mgr. Jaroslava Franková
Slovné úlohy Zdroj: Križalkovič, K. a kol.: 500 riešených slovných úloh z matematiky.
Rozpoznávanie slovných druhov alebo vetnej skladby
VETA.
Významová (lexikálna) rovina jazyka
Využitie pracovných listov na hodinách informatiky
Slovné druhy PODSTATNÉ MENÁ.
Interpunkčné znamienko, z ktorého občas bolí hlava.
Pravidlá, rozdelenie a pravopis
Kultúra spôsoby myslenia, správania a činnosti ľudí, ktoré sa rozširujú prostredníctvom učenia a materiálne predmety, ktoré ľudia vytvorili sociálne dedičstvo.
Sociálna interakcia,medziosob- ná percepcia
NOZOKOMIÁLNE NÁKAZY – NN
Učebnica: Slovenský jazyk pre 4. ročník, Autor: Z. Hirschnerová, M
PODSTATNÉ MENÁ SUBSTANTÍVA.
Téma 5: Kategorický sylogizmus
Úvod do štúdia literatúry
S l o v e s á (v e r b á).
PaedDr. Jozef Beňuška
GRAFICKÁ STRÁNKA JAZYKA
Výskumný súbor.
Číslovky 3. ročník Mgr. Tímea Matušeková.
1. Určte, v ktorej možnosti sú všetky číslovky správne napísané:
Morfológia – tvaroslovie Mgr. Soňa Belokostolská
Nie je sa ako sa, nie je si ako si
Písanie dátumov, časových údajov a telefónnych čísel
Škola Základní škola Tehov, okres Praha-východ, Tehov 78, Autor
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
TVAROSLOVÍ SLOVNÍ DRUHY – SLOVA OHEBNÁ A NEOHEBNÁ
Transkript prezentace:

SLOVNÉ DRUHY Veronika Pavlíková 9.D

OBSAH Podstatné mená Prídavné mená Zámená Číslovky Slovesá Príslovky Predložky Spojky Citoslovcia Častice

Podstatné mená Delenie podstatných mien: konkretné- žiak abstraktné- spev vlastné- Ondrej všeobecné- mačka pomnožné- Tatry Gramatické kategórie a vzory Plnovýznamové a ohybné Vetnočlenská platnosť (podmet)

Prídavné mená Delenie prídavných mien: akostné- červené nebo vzťahové- drevený stôl -živočišné- pávie perie privlastňovacie-matkin kabát Gramatické kategórie a vzory Stupňovanie Plnovýznamové a ohybné Vetnočlenská platnosť

Zámená Delenie zámien : osobné –ja, môj zvratné- seba, svoj ukazovacie- onen opytovacie- kto? neurčité- dakto vymedzovacie- iný Gramatické kategórie a vzory Plnovýznamové a ohybné Vetnočlenská platnosť

Číslovky Delenie čísloviek : základné- jeden skupinové- troje radové- desiaty násobné- šesťkrát druhové- mnohoraký Gramatické kategória a vzory Plnovýznamový a ohybný slovný druh Vetnočlenská platnosť

Slovesá Delenie slovies: neplnovýznamové- mať, chcieť plnovýznamové- cvičiť, učiť zvratné a nezvratné- báť sa, hovoriť Časovanie slovies Ohybné Vetnočlenská platnosť (prísudok)

príslovky Delenie prísloviek: miesta- doma času- zajtra spôsobu- milo príčiny- náhodou Stupňovanie Neohybné a plnovýznamové Vetnočlenská platnosť

predložky Delenie predložiek: jednoduché- na zložené- popod prvotné- pred druhotné- okolo Vokalizácia Spodobovanie Neplnovýznamové, neohybné a nemajú vetnočlenskú platnosť Napr. jablko na knihe

spojky Delenie spojok: priraďovacie- a podraďovacie- aby rozlišovanie súvetí Napr. chlapec a dievča

citoslovcia Delenie citosloviec: vlastné- jaj zvukomalebné- tik-tak Napr. Och, stratila som kľúče !

častice Zdôrazňujú vetu Oddeľujeme ich čiarkou Vyjadrujú postoj Napr. Ale tá žehlička žehlí !