Přijaté teplo. (protokol). Téma Téma: Určení přijatého a odevzdaného tepla tělesem při tepelné výměně. Úkol: Úkol: Určení tepla odevzdaného horkou vodou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Projekt teplo Na fyziku.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
KALORIMETR.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal
Měření a výpočet přijatého a odevzdaného tepla
Termika příklady.
Název úlohy: 4.7 Termistor
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Příprava laboratorní práce č.3
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Určení měrných skupenských tepel vody.
Měření objemu pevného tělesa
Teplo (Učebnice strana 53 – 55)
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADY FYZIKÁLNÍCH MĚŘENÍ, LABORATORNÍ PRÁCE
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Měření objemu pevného tělesa
MĚŘENÍ OBJEMU.
Měření objemu 6. ročník.
Měření tepla Miroslava Maňásková.
Pokusné určení tepla.
Digitální učební materiál
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _648 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
OBJEM a jeho měření.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výpočet přijatého a předaného tepla
Chladnutí vody v různých nádobách
Příklad tepelně izolované soustavy:
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Měření tepla Autor:Mgr. Lucie.
Spočítej Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ str. 84, příklad 550 str. 84, příklad 550 Bazén o objemu 45m 3 se má naplnit vodou o teplotě.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Měrná tepelná kapacita
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Měření objemu pomocí odměrného válce
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
JAK ZMĚŘÍME TEPLO PŘIJATÉ NEBO TEPLO ODEVZDANÉ PŘI TEPELNÉ VÝMĚNĚ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření teploty Číslo DUM: III/2/FY/2/1/14 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZMĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA KONÁNÍM PRÁCE.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení třetí závislosti tepla. K přímé úměrnosti tepla na hmotnosti.
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Spočítej Bazén o objemu 45m3 se má naplnit vodou o teplotě
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
TEPLO.
Měření objemu pomocí odměrného válce
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Měření objemu pevného tělesa
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
MĚŘENÍ OBJEMU.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
Třída 3.B Laboratorní práce č. 2.
Třída 3.A Laboratorní práce č. 2.
Transkript prezentace:

Přijaté teplo. (protokol)

Téma Téma: Určení přijatého a odevzdaného tepla tělesem při tepelné výměně. Úkol: Úkol: Určení tepla odevzdaného horkou vodou a tepla přijatého studenou vodou po smíchání teplé a studené vody. Pomůcky: Pomůcky: 2 kádinky, teploměr, odměrný válec, teplá a studená voda, špejle na míchání.

a) Odměříme do kádinky odměrným válcem asi 100 ml studené vody a změříme její teplotu. b) Do protokolu zapíšeme naměřené hodnoty t 1 (teplota studené vody) a m 1 (hmotnost studené vody). c) Do druhé kádinky nalijeme asi 100 ml horké vody. d) Do protokolu zapíšeme naměřené hodnoty t 2 (teplota horké vody) a m 2 (hmotnost horké vody).

h) Vypočtené hodnoty porovnáme mezi sebou. Zdůvodníme rozdíly ve výsledcích. e) Ihned po změření teploty t 2 nalijeme studenou vodu do teplé, zamícháme a sledujeme změnu teploty směsi. f) Až se teplota ustálí, zapíšeme ji do protokolu t (výsledná teplota směsi). g) Spočítáme: a) teplo přijaté studenou vodou a b) odevzdané horkou vodou z naměřených hodnot m 1, t 1, m 2, t 2,t. Hodnoty měrné tepelné kapacity zjistíme z tabulek.

h) Vypočtené hodnoty porovnáme mezi sebou. Zdůvodníme rozdíly ve výsledcích. e) Ihned po změření teploty t 2 nalijeme studenou vodu do horké, zamícháme a sledujeme změnu teploty směsi. f) Až se teplota ustálí, zapíšeme ji do protokolu t (výsledná teplota směsi). g) Spočítáme: a) teplo přijaté studenou vodou a b) odevzdané horkou vodou z naměřených hodnot m 1, t 1, m 2, t 2,t. Hodnoty měrné tepelné kapacity zjistíme z tabulek. a) Odměříme do kádinky odměrným válcem asi 100 ml studené vody a změříme její teplotu. b) Do protokolu zapíšeme naměřené hodnoty t 1 (teplota studené vody) a m 1 (hmotnost studené vody). c) Do druhé kádinky nalijeme asi 100 ml horké vody. d) Do protokolu zapíšeme naměřené hodnoty t 2 (teplota horké vody) a m 2 (hmotnost horké vody). Postup:

Téma: Téma: Určení přijatého a odevzdaného tepla tělesem při tepelné výměně. Úkol: Určete teplo odevzdané horkou vodou a teplo přijaté studenou vodou při tepelné výměně. Pomůcky: 2 kádinky, teploměr, odměrný válec, teplá a studená voda, špejle na míchání. Postup: Úkol : Určení tepla odevzdaného horkou vodou a tepla přijatého studenou vodou po smíchání teplé a studené vody. 1)Odměříme do kádinky odměrným válcem asi 100 ml studené vody a změříme její teplotu. 2)Do protokolu zapíšeme naměřené hodnoty t 1 (teplota studené vody) a m 1 (hmotnost studené vody). 3)Do druhé kádinky nalijeme asi 100 ml horké vody. 4)Do protokolu zapíšeme naměřené hodnoty t 2 (teplota horké vody) a m 2 (hmotnost horké vody). 5)Ihned po změření teploty t 2 nalijeme studenou vodu do horké, zamícháme a sledujeme změnu teploty směsi. 6)Až se teplota ustálí, zapíšeme ji do protokolu t (výsledná teplota směsi). m 1, t 1, m 2, t 2,t. 7)Spočítáme: a)teplo přijaté studenou vodou a b)odevzdané horkou vodou z naměřených hodnot m 1, t 1, m 2, t 2,t. Hodnoty měrné tepelné kapacity zjistíme z tabulek. 8)Vypočtené hodnoty porovnáme mezi sebou. Zdůvodníme rozdíly ve výsledcích. Pracovní list č.1 Připravil: ……………………. Třída: ……… Skupina č..... b) teplo odevzdané horkou vodou a) teplo přijaté studenou vodou Teplo přijaté nebo odevzdané tělesem vypočteme podle vztahu: Porovnejte teplo Q přijaté a teplo Q odevzdané : Q přijaté Q odevzdané Proč obě tepla nejsou stejně velká? t = t 2 = m 2 = t 1 = m 1 =

Téma: Téma: Určení přijatého a odevzdaného tepla tělesem při tepelné výměně. Úkol: Určete teplo odevzdané horkou vodou a teplo přijaté studenou vodou při tepelné výměně. Pomůcky: 2 kádinky, teploměr, odměrný válec, teplá a studená voda, špejle na míchání. Postup: Úkol : Určení tepla odevzdaného horkou vodou a tepla přijatého studenou vodou po smíchání teplé a studené vody. 1)Odměříme do kádinky odměrným válcem asi 100 ml studené vody a změříme její teplotu. 2)Do protokolu zapíšeme naměřené hodnoty t 1 (teplota studené vody) a m 1 (hmotnost studené vody). 3)Do druhé kádinky nalijeme asi 100 ml horké vody. 4)Do protokolu zapíšeme naměřené hodnoty t 2 (teplota horké vody) a m 2 (hmotnost horké vody). 5)Ihned po změření teploty t 2 nalijeme horkou vodu do studené, zamícháme a sledujeme změnu teploty směsi. 6)Až se teplota ustálí, zapíšeme ji do protokolu t (výsledná teplota směsi). m 1, t 1, m 2, t 2,t 7)Spočítáme: a)teplo přijaté studenou vodou a b)odevzdané horkou vodou z naměřených hodnot m 1, t 1, m 2, t 2,t. Hodnoty měrné tepelné kapacity zjistíme z tabulek. 8)Vypočtené hodnoty porovnáme mezi sebou. Zdůvodníme rozdíly ve výsledcích. Pracovní list č.2 Připravil: ……………………. Třída: ……… Skupina č. …… Teplo přijaté nebo odevzdané tělesem vypočteme podle vztahu: b) teplo odevzdané horkou vodoua) teplo přijaté studenou vodou Porovnejte teplo Q přijaté a teplo Q odevzdané : Q přijaté Q odevzdané Proč obě tepla nejsou stejně velká? t = t 1 = m 1 = t 2 = m 2 =