STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_Inovace_ICT2.4_3-52 Anotace
Advertisements

Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
ICT Realizace písně ve 2/4 taktu
Vznik měst a jejich význam
Struktura středověké společnosti
ZEMĚDĚLSTVÍ ve vrcholném středověku
Identifikátor materiálu: EU
Identifikátor materiálu: EU
Anotace Státy Severní Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci dokáží říci, která státy patří Severní Americe a rozdělit.
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
Města ve středověku Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, první ročník Kapitoly z českých a světových dějin Rozvinutý středověk - města Autor: Mgr. Jan Slovák Vytvořeno:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
SPOLEČNOST VRCHOLNÉHO A RANÉHO STŘEDOVĚKU
Autor výukového materiálu:
VY_32_Inovace_ICT2.4_3-51 Anotace
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
ICT – Hudební výchova – Vokální činnosti
ICT – 2 – 3 – 7 Hudební výchova
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
ICT – 2 – 3 – Hudební výchova
Anotace Obyvatelstvo Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci popíší složení, rasy a rozmístění obyvatelstva Ameriky Speciální.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
ICT – 2 – 3 – 5 Hudební výchova - hudební rytmus
Identifikátor materiálu:ICT_ x- xx Pořadové číslo projektuCZ.1.07./1.4.00/ Anotace AutorTomáš Lešingr Očekávaný výstup Speciální vzdělávací potřebyžádné.
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.02_pomoc_lidem_v_nouzi Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.8.A.1_vznik_usa Datum: Ročník: osmý Vzdělávací oblast:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.12_lidska_prava_III. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Rostoucí úloha středověkých měst TÉMATICKÝ.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.18_manipulace Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.11_lidska_prava _II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Česká republika - opakování VY_32_Inovace_20KR-7
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.16_tolerance_k_lidem Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
POČÁTKY NÁRODNÍHO OBROZENÍ
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.13_lidska_prava_opakovani Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.10_lidska_prava_I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.01_rovna_prava_zen_a_muzu Datum: Ročník: sedmý.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
ÚVOD DO DĚJEPISU/ Introduction to History
Povrch krychle a kvádru VY_32_Inovace_18SOU-2
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obvod obdélníku VY_32_Inovace_09KJ-1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.01_franska_rise,_francie Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.04_krizove_vypravy Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.07_samova _rise Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
ZAJÍMAVOSTI OBCE ANOTACE
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.08_velka_morava Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
PORUŠOVÁNÍ LIDSKÝCH PRÁV
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.04_vztahy_mezi_lidmi Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Husitství VY_32_Inovace_04SJ - 4
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
9.Vrcholný a pozdní středověk
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Transkript prezentace:

STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.13_stredoveky_venkov_a_mesto Datum: 15.12.2011 Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Název: Středověký venkov a město Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO Anotace: Prezentace je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží k opakování látky „Středověký venkov a město“.

Co je to? Doplň pojem k charakteristice. a) Sdružení řemeslníků stejného řemesla v jednom městě. b) Povinná práce poddaných pro vrchnost bez nároku na plat. c) Osidlování nového území. d) Oddělená část města, ve které žijí příslušníci jiného národa. Středověcí rolníci e) Zemědělský systém, ve kterém se polnosti rozdělily na tři části- ozim, jařiny, úhor. Rolníci tak dosáhli většího výnosu z polí. a) b) c) d) e)

Doplň tabulku Město Komu patřilo Příklad Co o takovém městu víš Poddanské město Pardubice Královně Mělník Poddaní v takovém městě byli přímými poddanými krále. Kutná Hora Doplň tabulku

Která městská privilegia v sobě schovávají dané věty? „Hybaj biřici k městské bráně.“ „Každý týden se tu koná jarmark, to nakoupíš, co potřebuješ.“ „To pivo je velmi hořké.“ „Povolej kata, je třeba vyslechnout podezřelého právem útrpným.“

Práva městská království českého- Úvodní list

Správné odpovědi Vysvětlení pojmů a) cech b) robota c) kolonizace d) ghetto e) trojpolní hospodaření Město a jeho privilegia - právo várečné, hradební, hrdelní, právo pořádat trhy Doplň tabulku Město Komu patřilo Příklad Co o takovém městu víš? Poddanské město vrchnosti (šlechta, církev) Pardubice Obyvatelé takového města byli poddanými vrchnosti i krále. Věnné město královně Mělník Králové je odkazovali svým manželkám, aby jim zajistili trvalý zdroj příjmů. Královské králi Litoměřice Poddaní v takovém městě byli přímými poddanými krále. Horní město Kutná Hora Města, která se věnovala těžbě např. stříbra.

Použité zdroje Klipart [on-line]. 2011 Microsoft Corporation [cit. 2011-11-24]. Dostupné z www: http://office.microsoft.com/cs-cz/templates/sablona-e-mailu-zimni-navrh-TC010336841.aspx Město Kouřim [on-line]. 2008 Středočeský kraj [cit. 2011-12-15]. Dostupné z www: http://www.kr-stredocesky.cz/NR/rdonlyres/F1ABDE25-3DCE-4573-A7B1-69C4E93DE8D1/0/kourim___hradby___veduta_od_jana_willenbega___kolem_r_16001.jpg Život středověkého rolníka [on-line]. 30.6.2011 [cit. 2011-12-15]. Dostupné pod licencí Creative Commons na www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:%C5%BDivot_st%C5%99edov%C4%9Bk%C3%A9ho_roln%C3%ADka.gif Práva městská království českého [on-line]. 31.1.2011 [cit. 2011-12-15]. Dostupné pod licencí Creative Commons na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Melantrich05.jpg VÁLKOVÁ, V. Dějepis 7- středověk a raný novověk. Praha : SNP, 2009. s. 69-70. ISBN 978-80-7235-373-6.

Shrnutí Anotace Prezentace je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží k opakování látky „Středověký venkov a město“ . Autor Mgr. Sandra Tichá Jazyk čeština Očekávaný výstup Žáci charakterizují život na venkově ve středověku. Žáci vysvětlí, jaký je rozdíl mezi městem královským a poddanským. Žáci chápou pojmy vztahující se k tématu. Klíčová slova život ve středověku, trojpolní systém, kolonizace, robota, cechy, města ve středověku, městská privilegia Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity aktivita Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 – 13 let Celková velikost 872 kB

Metodická poznámka Prezentace slouží k rychlému připomenutí základních pojmů z látky o středověkém venkově a městu. Snímek 2- Žáci do tabulky dopisují pojmy. Snímek 3- Žáci doplňují danou tabulku. Snímek 4- Žáci odhadují podle obrázku, která městská privilegia dané město může mít. Snímek 5- Ukázka tehdejšího písma, způsob zdobení úvodního listu významného dokumentu z 16. století. Snímek 5- Správné odpovědi k snímkům 2,3 a 4.