Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TVARY I. VY_32_INOVACE_5C_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Advertisements

Usazování a krystalizace VY_32_INOVACE_1A_05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Obilniny VY_52_INOVACE_36 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Tísňová volání VY_32_INOVACE_1B_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Elektrické napětí VY_32_INOVACE_2A_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Pravěk – doba kamenná VY_32_INOVACE_3C_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Zvířata v ZOO VY_32_INOVACE_2B_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Jazyk a jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Povolání II. VY_32_INOVACE_3A_03 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Obrázkové čtení VY_32_INOVACE_5B_20 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Čtení Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Popis domu VY_32_INOVACE_2B_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Savci - šelmy VY_52_INOVACE_30 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
U lékaře VY_32_INOVACE_1B_11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Drahé kovy VY_32_INOVACE_1A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Manželství VY_32_INOVACE_1B_14 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Buddhismus VY_32_INOVACE_1B_18 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Zvuk VY_32_INOVACE_2A_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sloveso can VY_32_INOVACE_2B_12 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Ph látek VY_32_INOVACE_1A_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Hláska H, h VY_32_INOVACE_5B_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Obojživelníci VY_52_INOVACE_26 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Velikonoce VY_32_INOVACE_1B_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Rodina VY_32_INOVACE_3A_11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 2 Jazyk a jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Kostel VY_32_INOVACE_1B_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Temperament VY_32_INOVACE_1B_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Slované VY_32_INOVACE_3C_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Hláska Š VY_32_INOVACE_3B_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transkript prezentace:

Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny Jednota českobratrská VY_32_INOVACE_2C_20 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1101 Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny

Identifikátor materiálu: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT, 20 Anotace Žáci se seznamují s osobností Petra Chelčického (obrázek se objeví po kliknutí myší na obrázek slunce). Žáci se dovídají, jaké byly jeho hlavní zásady. Žáci pracují s informacemi o trojím lidu (skrytým perem sami zapisují informace od přehledného diagramu). Žáci se dovídají základní informace o bratru Řehořovi a Kunvaldu, ve kterém působil. Prostřednictvím interaktivního cvičení zjišťují, kde Kunvald leží (obrazec se správnou odpovědí doletí na vyhrazené místo, ostatní obrazce zmizí). Žáci mají k dispozici obrázek Jana Amose Komenského, pomocí skrytého pera dopisují na místo nadpisu jeho jméno, dovídají se základní informace o Komenském, zjišťují, kolika let se dožil (odčítají pod sebe pomocí skrytého pera). V závěrečném opakování skrytým perem škrtají špatné odpovědi. Autor Období vytvoření materiálu Mgr. Ivana Jordánová Červenec 2011 Speciální vzdělávací potřeby ADHD, dyslexie, dysgrafie, dysortografie Vzdělávací oblast Vzdělávací obor Člověk a společnost Dějepis Druh učebního materiálu Interaktivní DUM Druh interaktivity Využití interaktivní tabule a práce s PC Možnost dopisovat rukopisné poznámky přes skrytá tlačítka v rámci nového softwaru Cílová skupina  Žák – s lehkým mentálním postižením Stupeň a typ vzdělávání Základní škola praktická – 2. stupeň Typická věková skupina 13 – 15 let, 7. ročník Přílohy Pracovní list v MS Word

Jednota českobratrská

Petr Chelčický Petr Chelčický odmítal války a násilí. 1 Klikni na mě!

Petr Chelčický Petr Chelčický odmítal války a násilí. Chtěl, aby si lidé byli rovni před Bohem. Chtěl, aby se řídili Biblí.

Petr Chelčický odmítal dělení lidí na tzv. „trojí lid“. „Není trojího lidu!“ Petr Chelčický odmítal dělení lidí na tzv. „trojí lid“. Páni se mají modlit. Kněží mají pracovat. Ostatní mají vládnout. (Spoj pomocí skrytého pera.) Použij skryté pero!

Trojí lid Páni mají vládnout. Kněží se mají modlit. Ostatní mají pracovat.

Pamatuješ si? Páni mají _______. Kněží se mají ______. Ostatní mají ________. Použij skryté pero!

Bratr Řehoř Řehoř byl chudý zeman, který četl spisy Petra Chelčického. Stal se zakladatelem Jednoty bratské. Jednota bratrská se usadila v Kunvaldu.

Vesnice Kunvald leží v ______________ horách. (Obrazec se správnou odpovědí doletí na vyhrazené místo.) Jizerských Slepičích Orlických

___________________ Jhj Kdo je na obrázku? 2 Použij skryté pero!

Byl posledním biskupem Jednoty bratrské. Jan Amos Komenský Narodil se v roce 1592. Byl posledním biskupem Jednoty bratrské. Byl vynikajícím učitelem a filosofem.

Jan Amos Komenský se narodil v roce 1592 a zemřel v roce 1670. 1592 - 1670 Jan Amos Komenský se narodil v roce 1592 a zemřel v roce 1670. Kolika let se dožil? ____ Použij skryté pero!

Opakování (Špatné odpovědi škrtni skrytým perem.) Petr Chelčický odmítal: a, války b, Bibli Řehoř založil: a, Jednotu bratrskou b, Tábor J. A. Komenský byl: a, biskup b, obchodník (Špatné odpovědi škrtni skrytým perem.) Použij skryté pero!

Zdroje obrázků: http://office.microsoft.com/klipart 1 CHMEE 2. wikipedia.org [online]. [cit. 24.7.2011]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Chle%C4%8Dice_(7).JPG 2 HEDNING. wikipedia.org [online]. [cit. 24.7.2011]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Johan_amos_comenius_1592-1671.jpg