Digitální gramotnost dorazila do PPUČ … dorazí i do KAP/MAP?
Digitální gramotnost od SIPVZ po SDV SIPVZ nebyl jen INDOŠ (2001) s dodávkou počítačů; Povinná výuka ICT na ZŠ až s RVP (2005); Digitální svět předbíhá kurikulum – Akční plán Školy21 (2009); čtyři pilíře: sdílení obsahu + online + regionální centra + zpětná vazba Digitální svět zmizel z dohledu kurikula – Strategie digitálního vzdělávání (2014); tři strategické cíle: otevřené vzdělávání + digitální gramotnost + informatické myšlení
Digitální gramotnost od SDV po PPUČ SDV = 23 opatření, z toho: Modernizace výuky ICT v rámci RVP (2.2 + 2.3); Didaktika DG/IM do vzdělávání učitelů (3.1 + 3.2); Poznatková základna o rozvíjení DG/IM (5.4). PPUČ a DG/IM: aktuálně jediný realizovaný projekt pro DG/IM; přidává DG/IM k již probíhající podpoře rozvoje ČG+MG; inovuje portál RVP.cz a tím rozvíjí DG pedagogických pracovníků; hledá zdroje pro rozvoj DG/IM z jiných projektů OP VK i OP VVV.
Digitální gramotnost příležitostí pro KAP/MAP NÚV připravuje revizi výuky ICT pro nové kurikulum; DG do jiných předmětů, IM jako významná součást předmětu. Ukončené realizované výzvy OP VVV: Šablony I (u ZŠ šablona 3.2 dovoluje rozvíjet IM); Implementace SDV I (dva koncepční projekty DG/IM odděleně); Vyhlášené a chystané výzvy OP VVV: Budování kapacit pro rozvoj škol II (přímá podpora DG/IM není); Implementace KAP I/MAP I + MAP II (přímá podpora DG/IM není); Šablony pro SVČ a II (prozatím přímá podpora DG/IM není).
Děkuji za pozornost david.hawiger@nuv.cz