Užitkové rostliny Opakování učiva Foto archiv autorky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Věra Vasiljevičová
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Ekosystém – pole Polní plodiny název: VY_32_INOVACE_02_Ekosystem_poleI škola: ZŠ a MŠ Komenského 103, Jilemnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
DĚLENÍ ZELENINY Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Šárka Vašinová Datum:
Rozděl ovoce a zeleninu ovoce hledej zelenina hledej Zeleninový salát.
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
AutorMgr. Ludmila Eisová Vytvořeno dne20. března 2012 Odpilotováno dne26. března 2012ve tříděIII.A Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět Vzdělávací oborPrvouka.
Výukový materiál opakování čeledí rostlin - piškvorky Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / BOTANIKA.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.
POLOLETNÍ PÍSEMNÉ OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníkvěten 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 32) Rozmanitost.
20. Zemědělské plodiny PŘÍPRAVA POKRMŮ Eva Malovaná 2016.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
autor: Helena Petrůvová název: VY_52_INOVACE_10_PRVOUKA_OVOCE
Rostliny z našeho okolí
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_35_PRVOUKA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
VY_52_INOVACE_70_Rostliny polí - učební text
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 10 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Polní ekosystémy luskoviny krmné plodiny.
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Člověk a jeho svět, 2. ročník
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
Autor: Mgr. Radana Marelová
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Užitkové rostliny, které se pěstují na polích nazýváme polní plodiny.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
VY_32_INOVACE_32_ Prvouka 3.ročník Pícniny, olejniny, textilní plodiny
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace autor: Helena Petrůvová název: VY_52_INOVACE_09_PRVOUKA_ZELENINA.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
TÉMA: Přírodní společenstva
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Název školy: ZŠ Karla Klíče, Hostinné Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_53_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_17_Ekosystém_pole_plodiny.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
Druhy zeleniny VY_32_INOVACE_18
Zemědělství.
Na poli ANOTACE  Pracovní list procvičuje především využití polních plodin. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP  Žáci.
VY_32_Inovace_2.2.7 Zelenina
POZNÁVÁNÍ PO JEDNOTLIVÝCH OBRÁZCÍCH. ZA KAŽDÉ SPRÁVNÉ URČENÍ BOD.
ZELENINA A JEJÍ DRUHY LISTOVÁ KOŠŤÁLOVÁ CIBULOVÁ PLODOVÁ KOŘENOVÁ
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
zpracovaný v rámci projektu
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 08 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
VY_32_INOVACE_12 12 Polní plodiny autor: Mgr. Soňa Kubíčková
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT Zelenina – Co je co
Transkript prezentace:

Užitkové rostliny Opakování učiva Foto archiv autorky

Víš, jaký máme užitek z rostlin? Znáš užitkové rostliny opravdu dobře? Přesvědčíme se. Zahrajeme si hru:

Kopaná před tabulí Rozdělte se na dvě družstva. Střihněte si, které družstvo začne. Při odpovědích se postupně střídejte. Na odpovědi se můžeš domlouvat se spoluhráči. Podle odpovědi střel gól soupeři, nebo vlastní.

Proč pěstujeme užitkové rostliny? Máme z nich užitek. Jíme je nebo je zpracováváme a vyrábíme z nich potraviny i jiné věci.

Jmenuj tři ovocné stromy. Které ovoce na nich roste? Například: Jabloň (jablko), hrušeň (hruška), broskvoň (broskev).

Jmenuj tři ovocné keře. Které ovoce na nich roste? Například: Rybíz (rybíz), maliník (malina), ostružiník (ostružina).

Jmenuj zeleninu plodovou: Třeba rajče, paprika, okurka.

Jmenuj zeleninu kořenovou: Třeba mrkev, petržel, celer, ředkvička.

Co to je? Petržel.

Jmenuj zeleninu listovou: Salát, špenát.

Jmenuj zeleninu košťálovou: Zelí, kapusta, květák, brokolice, nebo kedluben.

Co to je? Růžičková kapusta.

Jmenuj zeleninu cibulovou: Česnek, cibule, pór.

Co to je? Česnek.

Mezi polní plodiny patří obilniny. Jmenuj je: Pšenice, ječmen, žito, oves.

Co to je? Pšenice.

Z obilí se mele mouka a z mouky se peče pečivo. Co vyrábíme z obilí? Z obilí se mele mouka a z mouky se peče pečivo.

Mezi polní plodiny patří okopaniny. Jmenuj je: Lilek brambor a řepa cukrovka.

Co to je? Lilek brambor.

Mezi polní plodiny patří luskoviny. Jmenuj je: Fazol, hrách, čočka, sója.

Mezi polní plodiny patří olejniny. Jmenuj je: Slunečnice, řepka olejka.

Co to je? Slunečnice roční.

Co získáváme lisováním semen olejnin?

Kterou textilní plodinu pěstujeme na polích? Len.

Co se vyrábí ze lnu? Látka na oděvy.

Na polích pěstujeme pícniny. K čemu se používají? Používají se ke krmení hospodářských zvířat.

Které rostliny se pěstují jako pícniny? Například jetel nebo vojtěška.

Co to je? Jetel luční.

Kolik jste dali celkem gólů? Chvála vítězům, Čest poraženým!