Vodní energie,přehrady

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracoval: Antonín Kučera Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Advertisements

Obnovitelné (recentní) zdroje energie zdroje energie Slunce, voda, vzduch.
ELEKTRÁRNY Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Vodní elektrárna Voda přitékající přívodním kanálem roztáčí turbínu, která je na společné hřídeli s generátorem elektrické energie. Dohromady tvoří tzv.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Atomové elektrárny Obor: Lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. LudvíkKašpar Školní rok: 2015/2016 Datum vypracování:
Generátor střídavého proudu. K primárním zdrojům elektrické energie řadíme uhlí, ropu, zemní plyn, vodu v přehradách a také jaderné palivo. Přeměna energie.
VODSTVO ČR.
Vytápění Teplárny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Vytvořil: David Mašata a Michal Hlaváček. Popis jaderného reaktoru  Jaderný reaktor je zařízení, které umožňuje řízené uvolnění jaderné energie, která.
VY_52_INOVACE_05_03_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Přehled a zvláštní typy zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorHana Krejčová Datum NázevVY_52_INOVACE_15_přehradní nádrže Ročník4.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí DATUM: AUTOR: Petra Koutná NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_Vodní nádrže TÉMA SADY: Vlastivěda.
Voda Vypracoval: Martin Popelka Obor: Technické lyceum Třída: 2.L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Vypracoval: Veronika Vojáčková Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Hana Matoušková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného.
Vodní dílo Nové Mlýny. Nové Mlýny jsou kaskáda tří vodních nádrží (Mušovská, Věstonická a Novomlýnská) na řece Dyji pod Pavlovskými vrchy v okolí se nachází.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_32_INOVACE_12_NEŽIVÁ PŘÍRODA_OBNOVITELNÉ ZDROJE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Vypracoval: Jaroslav Sýkora Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Panická porucha Vypracovala: Agatha Račuchová Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2016/17 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum.
VY_32_INOVACE_08_32_NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ PŘÍRODNÍ ZDROJE
Netradiční zdroje elektrické energie
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
OBNOVITELNÉ ZDROJE ENERGIE
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Účinnost různých systémů ukládání elektrické energie
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Výroba elektrické energie
Recyklace Vypracoval: Michal Brzobohatý Třída: 2L
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
vypracoval: Zdeněk Pěčonka
Den vody Prchalová Zdeňka 2. stupeň Základní školy speciální
ELEKTRÁRNY.
Výroba elektrické energie - obecná část
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Vypracoval: Tomáš Svrčina
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_19_Ekosystém ve vodě, u vody
Téma: Světlo Vypracoval: Bohumil Baroch
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
HYDROSFÉRA pevninská voda
Strach a proč se rádi bojíme
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Delfín Skákavý Vypracoval: Martin Polášek
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_52_INOVACE_49_Vodstvo ČR
Plodiny budoucnosti Vypracovala: Veronika Vojáčková
Elektrické spotřebiče, vodiče, nevodiče
VY_52_INOVACE_11_ Rostliny v rybníku a okolí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Bažiny a umělé vodní nádrže TÉMATICKÝ.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES. TROPICKÝ DEŠTNÝ LES V rovníkových oblastech Země se rozkládají tropické deštné lesy (tropické pralesy, džungle). Kterými světadíly.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
vypracoval: Zdeněk Pěčonka
Světlo Vypracoval: Lukáš Gibala Obor: Technické lyceum Třída: 2L
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Prezentace – výklad učiva
Autor: Olga Kociánová Datum (období): září 2011 Ročník: 5
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Atmosféra Země.
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Řeky, ledovce, jezera, nádrže
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Člověk a voda – VODNÍ STAVBY
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Vodní energie,přehrady Vypracoval: Aram Denk Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2017/2018 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar, MBA Datum vypracování: 1.12.2017

Vodní energie nejvíce využívaný typ obnovitelných zdrojů energie ve svetě Typy : průtočné přečerpávací slapové (přílivové) geotermální akumulační

Průtočná vodní elektrárna Voda z řeky je sváděna do turbíny bez akumulace vody Nemění hladinu vody Nemají velký tlak takže nejsou tak výkonné jako ostatní typy

Přečerpávací vodní elektrárna Energii nevytváří jen ji ukládá Má 2 nádrže s velkým rozdílem nadmořských výšek Při dostatku energie v síti vodu přečerpá do horní nádrže a při nedostatku ji pustí do dolní nádrže přes turbíny

Přílivová elektrárna K roztáčení turbín používá příliv a odliv moře Nejsou masově využívány

Geotermální Pára z gejzírů pohání turbíny Technologický náročné – voda z gejzírů je silně mineralizovaná a zanáší zařízení Nejsou masově využívány V rozsáhlejším měřítku se tato energie využívá např. na Islandu

Akumulační vodní elektrárny Vodu uchovává v přehradní nádrži a tím zvyšuje tlak na turbíny Nejvíce využívaný typ

Přehrada vzniká umělým přehrazením vodního toku Slouží k zásobování vodou, výrobě elektrické energie, ochraně před povodněmi, vyrovnávání průtoků a k rekreaci Typy: Sypaná – Je z rozdrcených materiálů zalitých betonem Betonová – Postavena jen z betonu

Ekologické dopady Brání migraci vodních živočichů zejména ryb Zaplavuje velké území Většinou výrazně mění mikroklima ve svém okolí

Ochrana před povodněmi Pomocí zadržení povodňové vody a jejím kontrolovaným vypouštěním Stavbou přehrad vzniká riziko poškození hráze a vylití vody

https://en.wikipedia.org/wiki/World_energy_consumption https://www.energy.gov/eere/water/types-hydropower-plants https://en.wikipedia.org/wiki/Geothermal_power https://en.wikipedia.org/wiki/Dam https://en.wikipedia.org/wiki/Tidal_power https://en.wikipedia.org/wiki/Pumped-storage_hydroelectricity http://oze.tzb-info.cz/16618-obnovitelne-zdroje-v-cr-v-roce-2016 http://www.prehrady.cz/vystava2015/