NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Textový procesor Open Office, Writer VLOŽENÍ TABULKY, ZÁKLADNÍ FORMÁTOVÁNÍ Předmět: Informatika Ročník: 6.ročník Klíčová slova: Textový procesor, textový.
VY_32_INOVACE_In 6.,7.17 PowerPoint – snímky
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Funkce v Excelu.
17.Tabulkový procesor (filtrování a řazení dat, formuláře, podmínky a podmíněné formátování, export a import dat) Barbora Skoumalová 4.A.
Definice vlastního stylu, podmíněné formátování (Calc) Markéta Zakouřilová.
Excel – editace ( formát ) buněk
Základní zásady pro výpočty v buňce 1)Každý vzorec musí začínat znakem „rovná se“ =. 2)Pokud znak nenapíšeme, program nic nespočítá. 3)Zápis vzorce nesmí.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Anotace Žák dokáže v aplikací MS Word vytvořit tabulku Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže v aplikaci MS Word vytvořit, upravit a formátovat.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_17.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Psaní do buňky Klikneme na buňku → označí se → → můžeme začít do buňky psát.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf19 MS Excel - Funkce Průměr Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_15.
Podmíněné příkazy jednoduché bVbVbVbVytvořené jednoduché tabulky bJbJbJbJednoduché opravy údajů bPbPbPbPodmíněné zadávání údajů.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Microsoft PowerPoint Tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Zahradník.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 8. Datum vytvoření:Únor.
EXCEL VYTVOŘENÍ GRAFU ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Funkce v Excelu.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Číselné formáty.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 GRAF I – spojnicový graf Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Vytváření grafu z jednotlivých.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Citlivostní.
Tabulkový procesor Použití nejběžnějších funkcí v Excelu, datové funkce, funkce uvnitř funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:INFORMATIKA Ročník:7. Tematický okruh:Seznámení s programem MS Excel Název učiva:Návod na používání programu MS Excel Prezentace.
Název školy:Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:VY_32_INOVACE_NAV2-4.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Logické funkce Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Používání funkce KDYŽ.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Práce s listy.
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Absolutní adresa.
Digitální učební materiál
Informační a komunikační technologie Informatika Operační systémy
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Co se všechno naučíme??? Formát buněk Formátovat text
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
Podmíněné formátování
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Microsoft Excel Funkce Když. Microsoft Excel Funkce Když.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov AUTOR: Ivana Mačková NÁZEV: VY_32_INOVACE_SADA3_ICT.7.14 TÉMA: EXCEL – funkce KDYŽ, podmíněné formátování ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2609

Anotace Materiál Excel – funkce KDYŽ, podmíněné formátování Vzdělávací obor Informační a komunikační technologie Tematický okruh Práce s tabulkami – MS Excel Anotace Výukový materiál slouží k vysvětlení funkce KDYŽ a podmíněného formátování buněk v tabulkách programu MS Excel. Očekávaný výstup Žák používá funkci KDYŽ při výpočtech v tabulce MS Excel; uplatňuje při zvýrazňování výsledků podmíněné formátování buněk. Druh učebního materiálu Prezentace Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – druhý stupeň, 7. ročník

EXCEL – FUNKCE „KDYŽ“, PODMÍNĚNÉ FORMÁTOVÁNÍ Funkce „KDYŽ“ patří do skupiny logických funkcí Funkci vložíme do buňky tak, že na kartě Vzorce klikneme na ikonu Vložit funkci Funguje tak, že do prvního řádku vložíme podmínku - kliknutím na čtvereček vpravo můžeme vybírat buňky nebo je zapsat ručně a zvolit podmínku Do druhého řádku ANO napíšeme, co se zobrazí, je-li podmínka splněna Do třetího řádku NE napíšeme, co se zobrazí, není-li podmínka splněna V řádcích ANO, NE může být hodnota nějaké buňky, vzorec nebo prostý text

Použití jednoduché funkce KDYŽ si nyní vysvětlíme. PŘÍKLAD: V následující tabulce, v níž jsou zaznamenány příjmy a výdaje v jednotlivých měsících roku, doplňte, zda hospodaření v nich bylo se ziskem či ztrátou. Hodnoty v tabulce jsou vymyšleny.

Kdy vznikne ZISK a kdy ZTRÁTA? Příjmy jsou větší než výdaje ZTRÁTA: Příjmy jsou menší než výdaje

Kurzorem se v tabulce umístíme do buňky D2 a na kartě Vzorce klikneme na V okně Vložit funkci vybereme kategorii Logické a pak funkci KDYŽ. Potvrdíme OK.

Příjmy větší než výdaje ZISK: Příjmy jsou větší než výdaje ZTRÁTA: Příjmy jsou menší než výdaje Objeví se okno Argumenty funkce, kde vyplníme tři řádky. Příjmy větší než výdaje

V buňce D2 se objeví výsledek ZISK. Označíme tuto buňku, najedeme na její pravý dolní rožek a za stisku levého tlačítka vzorec zkopírujeme.

Toto je výsledná tabulka, kterou ještě trochu vylepšíme: ve sloupci D hodnoty ZISK zvýrazníme modře a tučně hodnoty ZTRÁTA zvýrazníme červeně a tučně Docílíme toho podmíněným formátováním na kartě Domů.

Vyznačíme buňky s výsledky ve sloupci D Karta Domů – Podmíněné formátování – Zvýraznit pravidla buněk – Je rovno

Objeví se okno Je rovno – zadáme hodnotu ZISK, Vlastní formát – písmo tučné, modrá barva. Potvrdíme OK. Stejným způsobem postupujeme i pro formát výsledků ZTRÁTA.

ÚKOL: V následující tabulce (data vymyšlena) doplňte: celkové maximum bodů (B5) – použijte Automatické shrnutí celkem bodů (E9 – E17) – použijte vzorec úspěšnost v % (F9 – F17) – použijte vzorec přijat nebo nepřijat? (G9 – G17) – použijte funkci KDYŽ a podmíněné formátování ŘEŠENÍ

Citace Ilustrace: Kopie obrazovek programu MS Excel – vlastní tvorba autora www.office.microsoft.com www.office.microsoft.com