8. Základní ekologické pojmy, organismus a prostředí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekologie jako věda Obory ekologie.
Advertisements

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Sladkovodní a mořské ryby Pětilístek: ryby
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
Ivo Krsička Jedinečné spojení znalostí obchodu a distribuce energií.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základy automatického řízení 1
Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 7_07
Mezinárodní vzdělávací projekt TESEUS
Krajina, krajinné složky, krajinotvorné procesy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
SPOLEČNOST
Ekologické faktory zdroje a podmínky existence
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vztahy mezi organismem a prostředím – ekologická přizpůsobivost organismu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR:Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_27_ VOLNĚ ŽIJÍCÍ ŽIVOČICHOVÉ.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
UČENÍ.
Ekologická valence.
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název prezentace (DUMu):
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
K SOCIALIZACI – VLČÍ DĚTI
Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU
VY_32_INOVACE_17_32_PODNEBNÉ PÁSY
Různé podmínky života na Zemi
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Příroda východního Polabí
STULÍK ŽLUTÝ BLATOUCH BAHENNÍ
Zeměpis – živé a neživé složky krajiny
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Biosféra sféra s vhodnými podmínkami pro život na Zemi
Základní společenstva – skály a hory
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
1. ÚVOD DO STUDIA EKOLOGIE
Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VÝZNAM BIOLOGIE_P1-2
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Abiotické podmínky života.
JEDNOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Populace.
Autor: Mgr. Helena Nováková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
8. Základní ekologické pojmy, organismus a prostředí
Neživá příroda - vzduch
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Člověk a životní prostředí
Podmínky života v přírodě
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková
Člověk a životní prostředí
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Vztahy organismů a prostředí
Transkript prezentace:

8. Základní ekologické pojmy, organismus a prostředí E K O L O G I E 8. Základní ekologické pojmy, organismus a prostředí

Základní ekologické pojmy, organismus a prostředí EKOLOGIE → zkoumá vzájemné vztahy mezi organismy a prostředím Obor ekologie → ekologie rostlin, živočichů, moře, lesa, člověka, krajiny, obecná, globální

Základní ekologické pojmy, organismus a prostředí Ekologická zkoumání - environmentalistika Mnohaoborový charakter ↓ Prostředí (mění se, přetváří ho člověk) Přírodní vědy o člověku (antropologie) Společenské vědy Technické vědy

Základní ekologické pojmy, organismus a prostředí Ekologická zkoumání - environmentalistika Metody ↓ Pozorování – tradiční metoda Zkušenosti – empirická metoda Pokusy – experiment Modely – výpočetní technika Předpovědi - prognózy

Základní ekologické pojmy, organismus a prostředí Respektování ekologických zákonitostí a jejich uplatňování v praxi je předpokladem pro zachování podmínek života na Zemi i pro lidstvo.

Základní ekologické pojmy, organismus a prostředí Ekologická přizpůsobení organismu ↓ Optimální Zátěžové (stresové) Maximální Minimální Učebnice str. 22, obr. A

Organismus a prostředí Na život každého organismu působí ↓ Podmínky abiotické – tj. složky neživé přírody sluneční záření, voda, ovzduší, složení půdy atd. Podmínky biotické - ostatní organismy

Organismus a prostředí Prostředí pro organismus zajišťuje ↓ Energii k látkové a energetické výměně Energii k růstu Odstraňování nepotřebných zplodin Rozmnožování a rozšiřování Bezpečí Citlivost