PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování Jana Husa a husitské revoluce (test) Název.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA 50. léta 20. století / 1. část TEST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A. 20_hospodarstvi_cr Ročník: osmý Vzdělávací.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_11_Člověk.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_INOVACE_
Počátky průmyslové revoluce v českých zemích
Práce s textem VY_32_INOVACE_1B_20
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
v habsburské monarchii 1848
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Karel IV. VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Volně žijící zvířata – rybník, potok
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_03_19_Století páry
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Květiny VY_52_INOVACE_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Teplota – souhrnná cvičení II.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Procvičení a upevnění učiva
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
EVROPSKÉ STÁTY V 1. POLOVINĚ 19. STOLETÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
VY_32_INOVACE_11_ZDRAVÍ_ zdraví, nemoc, zdravá strava
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Evropa v 18. století - soutěž
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Anotace: Prezentace pro 8. ročník. OPAKOVACÍ KONTROLNÍ PĚTIMINUTOVKA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
všechny animace a obrázky - archiv autora
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh _I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
PŘEDKOLUMBOVSKÁ AMERIKA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
Západní Evropa VY_32_Inovace_03KR-7
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.15_lidska_prava-soutez Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 05 Dějepis _8.ročník_04
Základní druhy zeleniny VY_52_INOVACE_34
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_120_M6
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, příspěvková organizace
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.14_objevne_plavby Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Revoluce v evropských zemích 1848
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Petra kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ
Transkript prezentace:

PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_D.8.A.13_prumyslova_revoluce_-_opakovani Datum: 12.12.2012 Ročník: osmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Název: Průmyslová revoluce Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku a slouží k opakování základních informací o průmyslové revoluci.

VYBER SI OTÁZKU I OBTÍŽNOST Text Vynálezy Co je to? 1 2 3 4 Pozn. Označ vybranou otázku, po odpovědi se vrať k tabulce s otázkami označením továrny v pravém dolním rohu.

Symbolem průmyslové revoluce je (p) __________ (s) ___________. Doplň text 1 Symbolem průmyslové revoluce je (p) __________ (s) ___________. parní stroj

Průmyslová revoluce začala v (A) ___________________ Doplň text 2 Průmyslová revoluce začala v (A) ___________________ v ______. století, protože zde byly ideální podmínky pro její rozvoj. Anglii; 18.

Rozvoj techniky se nejprve projevil v (z) ________________. Doplň text 3 Rozvoj techniky se nejprve projevil v (z) ________________. zemědělství

Doplň text 4 Průmyslová revoluce znamená nahrazení (l)___________ práce prací strojovou. (Ř)_______________ a manufaktury jsou nahrazovány (t) _______________. lidskou; řemeslo; továrnami

Jak se jmenuje vynález na obrázku? ____________________________________ Parní lokomotiva

Vynález 2 Jaký vynález je na obrázku? ________________ Telegraf

Spoj vynálezce a vynález Vynález 3 a) I. Newton b) J. Watt c) T. A. Edison d) K. Walt PARNÍ STROJ b) J. Watt

Spoj vynálezce a vynález a) R. Fulton b) G. Stephenson c) J. Watt d) J. Walt PAROLOĎ a) Robert Fulton

Co je vyobrazeno v modrém rámečku vedle podobizny autora? Co je to? 1 Co je vyobrazeno v modrém rámečku vedle podobizny autora? _______________________________ … / _ _ _ / … ._ / _… / . / _._. /. / _../ ._ Morseova abeceda

Co je to? 2 Urči co je na obrázku: _________________ Továrna

______________________ Co je to? 3 Co vidíš na obrázku? ______________________ Koněspřežka

Co je to? 4 Jak se nazývají nájemní domy, které se stavěli v blízkosti továren? _____________________________ Činžovní/ pavlačové domy

POUŽITÉ ZDROJE Uvedené zdroje [ on-line] 22.11.2012 [cit. 2012-12-10]. Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Davey_paxman_engine.jpg?uselang=cs (snímek 3) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:LocationEngland.png (snímek 4) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Zubrnice_ml%C3%A1ti%C4%8Dka.jpg (snímek 5) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sarg-Werke_bei_Calivi,_Original.jpg?uselang=cs (snímek 6) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Stephenson%27s_Rocket_drawing.jpg (snímek 7) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Phelps%27_Electro-motor_Printing_Telegraph.jpg?uselang=cs (snímek 8) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:James_Watt_by_Henry_Howard.jpg (snímek 9) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Dampfmaschinen3_brockhaus.jpg?uselang=cs (snímek 9) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Fulton.jpg (snímek 10) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pacific_1850.jpg?uselang=cs (snímek 10) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:SamuelMorse.jpg (snímek 11) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:BabbittsSoapManufactoring.jpg?uselang=cs (snímek 12) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Konesprezna_tramvaj_Praha_1876.png (snímek 13) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pavla%C4%8Dov%C3%BD_d%C5%AFm_v_Brn%C4%9B.JPG (snímek 14) Klipart [ on-line] 2012 [cit. 2012-12-10]. Dostupné na www: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=kom%C3%ADn&ex=1#ai:MC900437685| (snímek 3-14)

SHRNUTÍ Anotace Prezentace je určena pro osmý ročník ZŠ a slouží k opakování základních informací o průmyslové revoluci. Autor Mgr. Sandra Jaklová Jazyk čeština Očekávaný výstup Žáci uvedou podmínky pro vznik průmyslové revoluce. Žáci uvedou vynálezy doby. Klíčová slova průmyslová revoluce, vynálezy, 19. století Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity aktivita Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 13 – 14 let Celková velikost 2218 kB

METODICKÁ POZNÁMKA Prezentaci je možné využít jako soutěž pro soutěžní týmy nebo jednoduché opakování. Snímek 2- Žák označí vybranou otázku. Snímek 3-14- Žáci odpoví na otázku, označením obrázku zelené továrny se vrátí zpět k tabulce na snímku 2. Správná odpověď se objeví po kliknutí na daném snímku.