Mgr. Kateřina Gajdošová LIDSKÉ TĚLO Mgr. Kateřina Gajdošová
VY_32_INOVACE_06_LIDSKÉ TĚLO Autor DUM : Mgr. Kateřina Gajdošová Škola: ZŠ a MŠ Stará Červená Voda, příspěvková organizace, 79053 Stará Červená Voda 164 Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách
Anotace Vytvořeno jako DUM do předmětu Přírodověda. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět ; tématický okruh: Člověk a jeho zdraví; téma : Lidské tělo. Vytvořeno pro 5. ročník základní školy. Materiál slouží jako podklad k ověření znalosti učiva – Lidské tělo. Materiál doporučuji prezentovat na dataprojektoru , či na interaktivní tabuli. Každá skupina dostane taktéž tento materiál jako pracovní list. Následuje práce ve skupinách a v závěru hodiny - prezentace výsledků jednotlivých skupin, sebehodnocení i hodnocení učitelem. Materiál byl vytvořen a pilotován v I. pololetí školního roku 2012/2013.
1. skupina - KOSTRA A SVALY Popiš stavbu a funkci kostry a svalů. Proč je dobré svaly protahovat a posilovat? Vymyslete 3 cviky na protažení a 3 cviky na posílení svalstva. Jak byste si poradili, kdyby kamarád špatně došlápl a měl výron kotníku? Jak mu pomůžeme?
2. skupina -KŮŽE Popiš a nakresli, namaluj, či vymodeluj stavbu kůže. ( Můžete využít na prozkoumání lupu, mikroskop…dále encyklopedie, PC) K čemu máme kůži? Můžeme si kůži poranit? Jak? Ošetřete zvolené poranění kůže.
3. skupina -DÝCHACÍ SOUSTAVA + NAŠE TĚLO A ZDRAVÍ Popiš, nakresli, či vymodeluj dýchací soustavu. Co je to dechová frekvence? ( encyklopedie, PC, kamarád na telefonu). Co děláš pro své zdraví? ( alespoň 5 věcí). Uveď 3 důvody, proč chceš být zdravý.
4. skupina -TRÁVICÍ SOUSTAVA Popsat, nakreslit, či vymodelovat trávicí ústrojí. Prozkoumat! Sestavit zdravý jídelníček na jeden den. Nezapomeň na pitný režim!
4. skupina -SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ Jaké máme smysly? Popiš, nakresli, či vymodeluj. K čemu jednotlivé smysly slouží? Vyzkoušejte si individuálně být nevidomý a poznat různé předměty pomocí jiných smyslů. Jakých? Dále se projděte se zavázanýma očima po okolí. Jeden nevidomý – jeden asistent ( střídejte se).
5. skupina -SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ Jaké máme smysly? Popiš, nakresli, či vymodeluj. K čemu jednotlivé smysly slouží? Vyzkoušejte si individuálně být slepý a poznat různé předměty pomocí jiných smyslů. Jakých? Dále se projděte se zavázanýma očima po okolí. Jeden nevidomý – jeden asistent ( střídejte se).
Zdroje Archiv autora