MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvoj a zdokonalení integrovaného diagnostického, informačního a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání Priorita 3 Rozvoj celoživotního.
Advertisements

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Modernizace a inovace vzdělávacího programu diplomovaná dentální hygienistka Modernizace a inovace vzdělávacího programu diplomovaná dentální hygienistka.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
„MEZIMO“ Podpora znevýhodněné mládeže k posílení pracovní integrace, dalšího vzdělávání či odborné přípravy prostřednictvím mezinárodní mobility Projekt.
Projekt “Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb”. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Evropské jazykové portfolio v praxi TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Tematické setkání KAP Jihomoravského kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Zlín, Jana Vodáková Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje Seznámení s výsledky analýzy potřeb ve ZK.
Tematické setkání KAP Ústeckého kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Modernizace OV Vzdělávání 4.0
Základní údaje p-kap, KAP
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Komplexní systém hodnocení
Školy jako centra celoživotního učení KAP MSK
Komplexní systém hodnocení
Nástroje „POSPOLU“ Průvodce pro zaměstnavatele a publikace Kráčíme POSPOLU tipy a návod (metodika) pro praktickou závěrečnou zkoušku ve firmě u oborů.
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Pilotní projekt duálního systému v msk
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu
Příspěvek na konferenci
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Příspěvek k metodické podpoře škol – didaktický potenciál úloh z TIMSS
Modernizace odborného vzdělávání
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
PPP!!! VŠ - PARTNERSTVÍ PROJEKTOVÉHO PROSTŘEDÍ VYSOKÝCH ŠKOL
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
vedoucí odd. pro kurikulum odborného vzdělávání
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Dotazníkové šetření II – koncepce a nastavení
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Inovace VOV informace o projektu
Počítač ve škole a MŠMT Mgr. Jaroslav Faltýn
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Transkript prezentace:

MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ

Soulad, cíle, priority projektu Cíle a aktivity projektu Výstupy MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ Obsah prezentace Soulad, cíle, priority projektu Cíle a aktivity projektu Výstupy Přínosy projektu Závěr

Shrnutí o projektu IPs projekt, doba trvání projektu 36 měsíců, realizátor Národní ústav pro vzdělávání (NÚV) Rozpočet – celkem 100 mil. Kč Hlavní cíle Zvýšit uplatnitelnost absolventů na trhu práce - modernizací kurikula SOV na úrovni ŠVP Podpořit činnost škol při tvorbě a aktualizaci ŠVP zajistit podporu všeobecně vzdělávací a odborné složky vzdělávání ve SŠ provázat ŠVP s kvalifikacemi NSK rozšířit a zefektivnit realizaci praktického vyučování ve spolupráci se zaměstnavateli s akcentem na kvalitu Vytvořit online prostředí pro tvůrce metodických materiálů a pro učitele SŠ – rozšířit IS portálu UNIV3 a propojit ho s IS ČŠI InspIS - pro zpracování ŠVP

1. Cíle projektu DC 1 Modernizovat kurikulum středního odborného vzdělávání (SOV) v oblasti všeobecně vzdělávací na úrovni škol DC 2 Modernizovat kurikulum SOV ve smyslu posílení základů odborného vzdělávání na úrovni škol DC 3 Provázat kvalifikační strukturu NSK s počátečním odborným vzděláváním

1. Cíle projektu DC 4 Rozšiřovat a zefektivnit možnosti realizace odborného výcviku a odborné praxe žáků SOŠ ve spolupráci se zaměstnavateli DC 5 Vytvořit nové komponenty IS pro tvorbu a inovaci ŠVP, přípravu metodických a výukových materiálů, jejich sdílení a zveřejňování DC 6 Zajistit využití modelových sestav ve vybraném vzorku ŠVP v kategoriích E, H, L0, M

2. Klíčové aktivity projektu Klíčové aktivity projektu navazují na DC a směřují k jejich dosažení. KA1 Řízení projektu KA2 Modernizace všeobecně vzdělávací složky a integrace klíčových kompetencí KA3 Modernizace základů odborného vzdělávání ve ŠVP KA4 Začlenění kvalifikací NSK do ŠVP KA5 Rozšiřování možností realizace praktického vyučování a zajišťování jeho kvality ve spolupráci se zaměstnavateli KA6 Rozšíření stávajícího IS o nové komponenty pro tvorbu metodických a výukových materiálů, pro tvorbu a inovaci ŠVP, jejich sdílení a zveřejňování KA 7 Využití modelových sestav komplexních úloh / vzdělávacích projektů / příkladů dobré praxe do vzorku ŠVP v kategoriích SOV (E, H, L0, M) KA 8 Spolupráce s dalšími projekty KA 9 Evaluace projektu

2. Spolupráce na aktivitách projektu Česká školní inspekce – téma propojení IS UNIV3 a InspIS k využití pro školy pro účely tvorby ŠVP P- KAP, KAP (intervence odborné vzdělávání) Školy, zaměstnavatelé a partneři (zahrnuto ve všech obsahových aktivitách) NIDV – téma DVPP ve vazbě na koncepci RVP a aplikaci NSK do ŠVP

3. Výstupy projektu Koncepce pojetí modernizace všeobecně vzdělávací složky a integrace klíčových kompetencí včetně průřezových témat v ŠVP Koncepce a celkové pojetí formování širšího odborného základu v ŠVP Koncepce a celkové pojetí propojení ÚPK a PK NSK se specifickou (kvalifikační) částí ŠVP včetně zohlednění v závěrečné zkoušce. 20 modelových sestav komplexních úloh/vzdělávacích projektů/příkladů dobré praxe 25 modelových sestav komplexních úloh / vzdělávacích projektů / příkladů dobré praxe pro vzdělávací složku širšího odborného základu Návrhy pro plánování, organizaci a vyhodnocení realizace praktického vyučování ve spolupráci se zaměstnavateli včetně hodnocení pro 5 oborů vzdělání Návrh vzorových nástrojů pro hodnocení žáků na základě osobních portfolií žáků Návrh hodnocení kvality spolupráce všech zúčastněných stran

3. Výstupy projektu Sestavy profesních kvalifikací pro obory vzdělání podle kategorií dosaženého vzdělání v následující struktuře: 13 sestav PK pro obory kategorie E 17 sestav PK pro obory kategorie H 25 sestav PK pro obory kategorie M a L0. 25 modelových sestav komplexních úloh/vzdělávacích projektů/vzdělávacích modulů/příkladů dobré praxe využívajících rozpracované výsledky učení vycházející z NSK a z RVP zvolených oborů a kategorií dosaženého vzdělání   Metodika koncipování ŠVP s využitím kvalifikací NSK, včetně zohlednění v obsahu závěrečné zkoušky Informační systém pro tvorbu metodických a výukových materiálů a úpravu ŠVP  Veřejně přístupná platforma všech výstupů projektu 65 optimalizovaných ŠVP

4. Přínosy projektu MOV

Děkuji za pozornost