Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Advertisements

název šablony: zaměření VM: autor VM: období vytvoření VM: anotace:
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
VY_32_INOVACE_M.2.12 _Násobení a dělení č.3_ prezentace
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Absolutní.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: šestý Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_163_M2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_162_M2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Sčítání a odčítání do 10 Matematika a její aplikace (matematika pro 1., 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění.
Digitální učební materiál
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_92_M7
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 08 Vytýkání II
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Slovní úlohy Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Sčítání a odčítání do 100 Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá Autor: Mgr. Ivana Pavlíčková Název: VY_32_INOVACE_19_Scitani a odcitani do.
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02_M7_Hanak TÉMA: Racionální čísla
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2634 "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (DUM) Sada: VY_32_INOVACE_08_02_03 DUM: 20 Datum ověření ve výuce: 29.10.2012 Ročník: 7. Jméno autora: Jan Klimeš Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Tematická oblast: Celá čísla Vzdělávací obor: Matematika Téma: Slovní úlohy s celými čísly

ANOTACE celá čísla, slovní úlohy Škola: Podrobnější popis, co je cílem a obsahem: Znalost celých čísel a její aplikace ve slovních úlohách Konkrétně: Naučit se řešit slovní úlohy ve kterých se vyskytují celá čísla s důrazem na finance Způsob využití: Vyučující zopakuje se žáky vědomosti o celých číslech Připomene postupy pro počítání s celými čísly Následně předvede vzorové řešení typické slovní úlohy Poté žáci obdrží zadání dalších podobných příkladů a společně nebo samostatně je řeší. Správné řešení lze poté vysvětlit za využití interaktivní tabule nebo projektoru. Čas: Vyučovací hodina nebo i hodiny (lze upravit dle vyspělosti žáků) Očekávané výstupy: Žáci jsou schopni vyřešit slovní úlohu s celými čísly Druh výukového zdroje: Výukový software a interaktivní tabule Klíčová slova: celá čísla, slovní úlohy Škola: Základní škola Brno, Tuháčkova 25, příspěvková organizace

Slovní úlohy Vzorové řešení + příklady k řešení Celá čísla Slovní úlohy Vzorové řešení + příklady k řešení

Základní pojmy a vzorce Při sčítání (i odčítání): 1. znaménko výsledku určuje číslo s větší absolutní hodnotou 2. stejná znaménka..sečteme hodnoty opačná znaménka..odečteme hodnoty Při násobení a dělení: 1.znaménko výsledku ...stejná znaménka→+ ...různá znaménka →-

Helena má nyní na účtu zůstatek – 3 055 Kč. Vzorový příklad č.1 Helena si prohlížela výpis z účtu. Za poslední týden tam měla položky: platba kartou.................-568,- připsaný úrok................+ 12,- poplatek za položky........- 55,- poplatek za vedení účtu.- 75,- platba od Jan Novák.....+465,- Vypočítej, jaký je stav jejího konta, jestliže minulý týden měla zůstatek – 2 834 Kč. Řešení Stačí jen sečíst řadu celých čísel: -2834+(-568)+(+12)+(-55)+(-75)+(+465) = -2834-568+12-55-75+465 = - 3055 Helena má nyní na účtu zůstatek – 3 055 Kč.

Vzorový příklad č.2 Řešení Převeď slovní zadání do matematického zápisu a vypočítej: a)sečti čtyřnásobek čísla -34 s rozdílem čísel 24 a -64 b)od součinu čísel -12 a -23 odečti podíl čísla 65 a -13 (v tomto pořadí) c)vypočítej rozdíl součtu čísel 54 a -124 a rozdílu čísel – 47 a 38 Řešení 4∙(-34)+[24-(-64)] = -136+88 = -48 [(-12)∙(-23)]-[65:(-13)] = 276-(-5) = 281 [54+(-124)]-[(-47)-38] = -70-(-85) = 15

Příklady k řešení V prvním lednovém týdnu naměřily na meteorologické stanici tyto teploty: -2°C;-3°C;0°C;4°C;-3°C;-4°C;-6°C Vypočítej průměrnou teplotu v těchto sedmi dnech. Kamila šla do města na nákupy. Koupila si tričko za 99,-Kč a ponožky za 65,-Kč. Potom si v bankomatu vybrala 5OO,-Kč. Nakonec se stavila v KFC a koupila si twister za 49 a kolu v bezedném kelímku za 39,-Kč. Má teď v peněžence víc nebo míň peněz než na začátku a o kolik? Převeď slovní zadání do matematického zápisu a vypočítej: a)osminásobek součtu čísel –49 a +34 zmenšený o číslo -92 b)součet podílu čísel 245 a -5 s rozdílem čísel 37 a -214 c)podíl rozdílu čísel 42 a 77 a součinu čísel -7 a 5 d)rozdíl osminy čísla -152 a čtyřnásobku čísla 51

Řešení V prvním lednovém týdnu naměřily na meteorologické stanici tyto teploty: -2°C;-3°C;0°C;4°C;-3°C;-4°C;-6°C Vypočítej průměrnou teplotu v těchto sedmi dnech. (-2-3+0+4-3-4-6):7 = -14:7 = -2°C Kamila šla do města na nákupy. Koupila si tričko za 99,-Kč a ponožky za 65,-Kč. Potom si v bankomatu vybrala 5OO,-Kč. Nakonec se stavila v KFC a koupila si twister za 49 a kolu v bezedném kelímku za 39,-Kč. Má teď v peněžence víc nebo míň peněz než na začátku a o kolik? -99-65+500-49-39=+248 Má o 248 Kč více než na začátku. Převeď slovní zadání do matematického zápisu a vypočítej: a)osminásobek součtu čísel –49 a +34 zmenšený o číslo -92 8∙[(-49)+(+34)]-(-92) = - 28 b)součet podílu čísel 245 a -5 s rozdílem čísel 37 a -214 [245:(-5)]+[37-(-214)] = 202 c)podíl rozdílu čísel 42 a 77 a součinu čísel -7 a 5 (42-77):[(-7) ∙5] = 1 d)rozdíl osminy čísla -152 a čtyřnásobku čísla 51 [(-152):8] - 4 ∙51 = -223

Použité zdroje obr.1 – číselná osa: http://www.4zscheb.cz/elearning/matematika/celacisla1/vykl_soubory/Obr3.gif