Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Směsi Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G
SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda
SMĚSI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné na
Směsi, dělení složek směsí
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Směsi.
Směsi Opakovací otázky
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaTěleso a látka Název.
SMĚSI. OBSAH Co jsou směsi Skupenství směsí Stejnorodé směsi Různorodé směsi Rozpustnost složek směsí.
HYDROXIDY AutorMgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření Datum ověření ve výuce Ročník8. ročník Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborChemie.
Směsi Chemie 8. ročník. SMĚSI Jsou to látky, ze kterých můžeme oddělit fyzikálními metodami jednodušší látky- složky směsi. Třídění směsí a) RŮZNORODÉ.
Metody oddělování složek směsi. Krystalizace Krystalizací se oddělují složky směsí na základě jejich rozdílné rozpustnosti. Látka méně rozpustná vykrystalizuje.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola 21. století Autor: Ing. Minářová Pavlína Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_ Dělící metody Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
KYSELINY AutorMgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření Datum ověření ve výuce Ročník8. ročník Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborChemie.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum ověření ve výuce: Ročník, pro který.
Směsi – opakování základních znalostí Autor: Mgr. Studená Iveta Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Třídění směsí © Aneta Krhovská příloha č. 10. pěna aerosol emulze pěna suspenze.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch8 - 6 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Chemické reakce AutorMgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření Datum ověření ve výuce Ročník8. Ročník Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Rozklad světla optickým hranolem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Změny skupenství látky
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
VODÍK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_26.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/ Chemie
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Předtest – vlastnosti látek
2.1 Většina látek jsou směsi
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Směsi stejnorodé se oddělují krystalizací nebo destilací
Směsi.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Směsi Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
VYPAŘOVÁNÍ SUBLIMACE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_32.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Autor: Stejskalová Hana
Autor: Stejskalová Hana
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_05
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
VY_32_INOVACE_Slo_I_01 Směsi 1 ppt.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
zpracovaný v rámci projektu
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název: VY_32_INOVACE_CH_8A_15G
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Atomy a molekuly Z čeho jsou složeny látky?
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
je obsažena ve vzduchu, není vidět
Transkript prezentace:

Projekt: OP VK 1.4 709998205 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0440 Autor: Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM: Ch8 - 2 Datum ověření ve výuce: 5. 10. 2010 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Chemie Tematický okruh: Většina látek kolem nás jsou směsi Téma: Směsi

Anotace Prezentace je zaměřena na výklad Třídění směsí – stejnorodé, různorodé - příklady

Směsi Složení a třídění

Směsi jsou látky, které obsahují dvě nebo více složek

Příklady směsí Vzduch Slitina - bronzová socha

Příklady směsí Žula Kouř, dým

Třídění směsí Směsi rozlišujeme podle velikosti částeček jednotlivých složek na stejnorodé různorodé

Stejnorodé směsi Nazýváme je roztoky Částice nelze rozeznat okem, lupou ani mikroskopem Dělíme je podle skupenství na: Pevné (slitiny, sklo,…) Kapalné (čaj, voda,…) Plynné (vzduch, zemní plyn,…)

Stejnorodé směsi - příklady

Vznik roztoku

Různorodé směsi Částice můžeme rozeznat okem, lupou nebo mikroskopem Dělíme je na skupiny: suspenze emulze pěna aerosol

Suspenze Je směs nerozpuštěné pevné látky rozptýlené v kapalině písek a voda křída a voda

Emulze Je směs nerozpuštěné kapaliny rozptýlené v jiné kapalině olej a voda ropná skvrna

Pěna Je směs plynné látky rozptýlené v kapalině šlehačka polystyren

Aerosol Je směs kapalné látky rozptýlené v látce plynné (mlha) nebo směs pevné látky rozptýlené v látce plynné ( dým)

Zdroje Úvod do obecné a anorganické chemie, Josef Mach, Irena Plucková, Jiří Šibor, nakl. Nová škola Chemie učebnice pro ZŠ a víceletá gymnázia, Jiří Škoda, Pavel Doulík, nakl. Fraus Chemie I, Ivo Karger, Danuše Pečová, Pavel Peč, nakl. Prodos