Výstavba veřejných dobíjecích stanic v rámci projektu elektromobilita ČEZ Tomáš Chmelík ČEZ, a. s. 2. listopadu 2017.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Změny v systému financování sociálních služeb od roku 2014 Sociální reforma soc. služby v bodech PhDr. Radek Suda, odbor sociálních služeb a sociálního.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/ Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
BIKE SHARING PRO BRATISLAVU. Bike Sharing z pohledu uživatele: -občané Bratislavy i turisté budou moci využívat bike sharing co by součást veřejné dopravy.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Centrum energeticky efektivních budov Základní informace o projektu.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
1. Význam a úloha malých a středních podniků (MSP) v HORIZON 2020 Táňa Perglová Ředitelka sekce, delegát ČR v programovém výboru SMEs and Access to risk.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Jak přistupovat k inovačním možnostem s dotacemi Richard Lev Ředitel odboru Projektového poradenství Mob:
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Decentralizace jako princip pro inovace na venkově Konference „Inovace a inovační technologie na venkově v Královéhradeckém kraji“ Havlovice 19.
Možnosti čerpání MAS v rámci jednotlivých OPERAČNÍCH PROGRAMŮ MAS STŘEDNÍ POVLTAVÍ z. s.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO – program.
ÚSPORY MINISTERSTVA VNITRA, POLICIE ČR A HASIČSKÉHO ZÁCHRANNÉHO SBORU ČR V ROCE 2011 Ministr vnitra Radek JOHN.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
ZÁKLADNÍ HLEDISKA A CÍLE PŘI ZPRACOVÁNÍ NÁVRHU STÁTNÍ ENERGETICKÉ KONCEPCE HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Dokument KAP MSK - obsah
model fungování a praxe
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií ŽP 100 mil. Kč na vozidla s alternativním pohonem pro obce a kraje + Memorandum o spolupráci Mgr.
Termika – Fotovoltaika
Co je program CEF? Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) je zaměřen na poskytování finanční pomoci Unie na transevropské sítě.
Členská schůze MAS Nepomuk,
KONCEPT NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Science centrum Lázně Chomutov???
Malé a střední podnikání
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Výrobní faktory v organizaci
Financování přímých NIV
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Obchodní plán projektu
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Pozemkové úpravy.
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Chytrá řešení od společnosti E.ON
Finance TNH 2 (S-5) Pavel Seknička.
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
PPP!!! VŠ - PARTNERSTVÍ PROJEKTOVÉHO PROSTŘEDÍ VYSOKÝCH ŠKOL
Národní akční plán – čistá mobilita
potenciál úspor KSE v období dle cílů EU
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Komunitní centrum v přírodní zahradě
Rozvoj a financování železniční infrastruktury
Implementace BAT závěrů do integrovaných povolení v Moravskoslezském kraji Krakow.
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Praktické přínosy WEP pro české podniky
Národní akční plán čisté mobility
Integrované operační středisko – „srdce policie“
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Indikativní Nabídka Data instalace: Rodinný dům Aku do baterie
Transkript prezentace:

Výstavba veřejných dobíjecích stanic v rámci projektu elektromobilita ČEZ Tomáš Chmelík ČEZ, a. s. 2. listopadu 2017

44,350 Po roce 2015 se v rámci České republiky očekává významné navýšení velikosti trhu s elektromobily… 45 000 Základní scénář bez opatření k podpoře elektromobility (lehká vozidla, tisíce ks) Vozový park Podíl na prodejích 1

, …což může vyvolat potřebu veřejné dobíjecí infrastruktury v odpovídající hustotě a dostupnosti 2

44,350 elektromobilita bude s dalšími palivy ve střednědobém horizontu koexistovat – Její využití bude specifické a relativně samostatné 45 000 EV: čistý elektromobil, PHEV: Plug-In Hybridní vozidlo Zdroj: Analýza Roland Berger 3

Rychlodobíjecí stanice (DC) Normální dobíjecí stanice (AC i DC)) , typy dobíjecích stanic a Modely dobíjení – ne každý typ dobíjecí stanice dává smysl všude V praxi lze dobíjecí stanice členit do dvou základních skupin: Rychlodobíjecí (vysoce výkonná) stanice: dobíjecí stanice, která umožňuje přímou dodávku elektřiny do elektrického vozidla o výkonu vyšším než 22 kW (stejnosměrné – DC). Normální dobíjecí stanice: dobíjecí stanice, která umožňuje přímou dodávku elektřiny do elektrického vozidla o výkonu do 22 kW (střídavé – AC i stejnosměrné - DC) Rychlodobíjecí stanice (DC) Normální dobíjecí stanice (AC i DC)) 4 4

Výchozí strategický rámec pro rozvoj elektromobility nastavil národní akční plán čisté mobility Akční plán definuje potřebný rámec rozvoje elektromobility a zaměřuje se na hlavní témata, která s ní souvisejí: zajistit snížení emisí škodlivin z dopravy, zejména ve městech, zajistit snížení závislosti na kapalných palivech, diverzifikaci zdrojového mixu a vyšší energetickou účinnost v dopravě, zajistit připravenost ČR na implementaci směrnic a strategií EU, podpořit a rozvíjet český průmysl

, Cílové počty veřejných dobíjecích stanic v národním akčním plánu by měly zajistit dostatečné základní pokrytí Páteřní síť 500 rychlodobíjecích stanic Krajská města a hlavní silniční tahy mezi nimi Zahušťovací síť 400 normálních dobíjecích stanic (každá 2 zásuvky) Ve městech na lokalitách, kde lidé tráví delší čas (parkoviště, obchodní centra apod.) Požadavky na veřejné dobíjecí stanice specifikuje legislativa (dobíjecí standardy, způsob obsluhy zákazníků). Cíl: základní dobíjecí síť na území celé ČR jako stimul elektromobilního trhu 6 6

Aktivity v elektromobilitě se nově ve skupině ČEZ řeší po dvou liniích Aktivity v elektromobilitě se nově ve skupině ČEZ řeší po dvou liniích Veřejná dobíjecí infrastruktura a související agenda Výstavba a provoz sítě veřejných dobíjecích stanic (88 stanic celkem, 35 rychlodobíjecích) Management zákazníků Veřejná podpora, vztahová agenda Regulatorní agenda (ČR, EU) Řeší ČEZ, a. s. Komerční produkty v elektromobilitě (vč. neveřejného dobíjení) Produkty pro různé skupiny zákazníků s individuální obsluhou (SME, velké firmy) Agenda elektrifikace MHD Elektromobilita jako součást Smart City řešení Řeší ČEZ ESCO 7

Mapa dobíjecích stanic ČEZ , Mapa dobíjecích stanic ČEZ 8 8

Výstavba sítě veřejných dobíjecích stanic představuje hledání optimálního řešení jak z pohledu provozovatele, tak i zákazníka Síť veřejných dobíjecích stanic ČEZ 1. Bezpečný dojezd a expozice lokalit 2. Adekvátní čas dobíjení 3. Riziko čekání vs. riziko nevyužití 4. Kolik stanic jakého typu 5. Přípojka 6. Náklady 7. Nájemné Jaké jsou náklady na výstavbu a provoz ? Jaký bude zájem od obíjení na této lokalitě? Kdo budou moji konkurenti ? Je šance s partnerem navázat dlouhodobou spolupráci ? Budou zákazníci ochotni platit moji cenu? Jaká bude vlastně návratnost mé investice? Co když se změní regulatorní prostředí? 9

, Vzhledem k tomu, že výstavba a provoz dobíjecích stanic zatím není profitabilní, je veřejná podpora zásadním stimulem Proč jsou dotace potřeba? Infrastruktura předbíhá trh = na trhu je zpočátku příliš málo zákazníků, aby výstavbu a provoz sítě zaplatili V této fázi trhu je business model zatížen velkými riziky, mj. i z důvodu dlouhodobé návratnosti a rychlého technologického vývoje Z pohledu sítě veřejných dobíjecích stanic jsou z pohledu ČEZ klíčovými zdroji financování: CEF – Connecting Europe Facility Výstavba sítě DC rychlodobíjecích stanic podél hlavních silničních tahů (TEN-T síť) Potenciálně desítky stanic, ale geograficky omezeno Operační program Doprava II Výstavba páteřní (rychlodobíjecí) a zahušťovací (AC stanice) sítě Stovky stanic, v případě páteřní sítě požadavek na rovnoměrně rozmístěny po republice 10 10

ČEZ byl úspěšný v získání podpory z programu CEF na část sítě rychlodobíjecích stanic podél klíčových silničních tahů Název: EV Fast Charging Backbone Network Central Europe Trvání projektu: 02/2016-12/2018 Rozpočet: 2,315 mil. EUR; podpora až 1,968 mil. EUR Hlavní cíle projektu: Vybudovat základní rychlodobíjecí infrastrukturu na hlavní síti TEN-T a vytvořit rámec pro jejich budoucí komerční provoz Testovat inovativní technologie (kombinace rychlodobíjecích stanic, fotovoltaiky a akumulace) Podpořit standardizaci v souladu s požadavky legislativy Posílit synergie mezi sektorem dopravy a energetiky

Rychlodobíjecí stanice ČEZ , Rychlodobíjecí stanice ČEZ Rychlodobíjecí stanice ČEZ jsou vybaveny třemi standardy dobíjení a umožňují tak dobití libovolného elektromobilu: 12 12

Připravujeme náhradu paušálu sofistikovanějším produktem Dnes Jednoduchá paušální platba 450,- Kč / měsíc (bez DPH) Neomezené dobíjení v síti ČEZ Pololetní fakturace Systém je nevyhovující z řady důvodů a je v plánu jej nahradit sofistikovanějším produktem. Kam směřujeme Sofistikovaný produkt umožňující platbu za skutečné využití (fakturace kWh, min, parkování) Jednorázové platby Mobilní aplikace (bez nutnosti čipu) ČEZ musí systém pořídit výběrovým řízením. Je třeba přesně specifikovat funkční i technické požadavky na systém, aby bylo výběrové řízení transparentní a bez průtahů. V tuto chvíli finalizujeme zadávací dokumentaci pro VŘ. Pozn.: Ilustrativní foto

ČEZ hledá partnery pro další rozvoj sítě dobíjecích stanic – provozovatelé čerpacích stanic jsou logickými kandidáty Proč spolupráce s ČEZ: Stabilní partner a leader trhu v ČR Dlouhodobá vize - zájem stanice budovat po celé ČR a dlouhodobě provozovat Další synergie - související produkty, technologie a služby (osvětlení, vytápění a chlazení, obnovitelné zdroje, správa trafostanic atd.) Co nabízíme: Alternativní palivo (elektřina) na ČS PHM bez podnikatelských rizik pro provozovatele / vlastníka ČS Investiční a provozní náklady na stanice nese ČEZ výměnou za možnost dlouhodobého pronájmu lokality a nájemného odpovídajícímu komerčnosti elektromobility Další zákazníci pro ČS PHM, kde stráví 20-30 minut (příležitost prodeje pro shop) Uživatelsky přívětivé řešení na klíč, ucelenou síť po celé ČR Pozitivní PR a komunikaci

Tomáš Chmelík www.elektromobilita.cz Manažer útvaru /E/MOBILITA Tomáš Chmelík Manažer útvaru /E/MOBILITA tomas.chmelik@cez.cz +420 606 666 148 www.elektromobilita.cz 15