Tepelné motory Autor: Mgr. Alena Víchová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TEPELNÉ MOTORY.
Advertisements

Lom od kolmice Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_5.
Odraz světla Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_2.
Úplný odraz světla Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_6.
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164.
Tepelné motory. Struktura prezentace úvod pokus otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum ověření ve výuce: Ročník:
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_12 Výkon a příkon Šablona číslo: IXSada číslo: IPořadové číslo DUM: 12 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín, Husova.
Vytápění Teplárny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Sklo, výroba skla Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_CHE_1_49.
SPALOVACÍ MOTORY. Jsou to stroje (tepelné motory), ve kterých se přeměňuje tepelná energie vzniklá hořením paliva na energii pohybovou. Palivo spalují.
KLADÍ Autor: Mgr. et Bc. Dagmar Klásková Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Technické prostředky v požární ochraně
Tepelné motory.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_12.
Sádra, vápno, cement Autor: Mgr. Alena Víchová
TEPELNÉ MOTORY.
Fyzika – Tepelná elektrárna
Technické prostředky v požární ochraně
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vytápění Tepelné ztráty
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Pístové spalovací motory
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Anorganická chemie Autor: Mgr. Alena Víchová
Zákon akce a reakce VY_32_INOVACE_FYZ_1_30
Hořčík, vápník Autor: Mgr. Alena Víchová
ARCHITEKTURA ZA VLÁDY PERIKLA
Paměti počítače, rozdělení
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
INDEX LOMU Autor: Mgr. Alena Víchová
Lom světla - příklady Autor: Mgr. Alena Víchová
Minerální látky jako podmínka života
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tepelné stroje.
TEPELNÉ MOTORY.
zpracovaný v rámci projektu
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
SOCHAŘSTVÍ 2. KLASICKÉ OBDOBÍ 4. st. př. n. l.
Motor je stroj, který mění jiné druhy energie na mechanickou práci.
Magnetická indukce Název školy
Mgr. Jan Ptáčník – Fyzika - Tercie
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Tepelné motory Motory s vnějším spalováním parní stroj parní turbína
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
Teplotní objemová roztažnost
Závislost elektrického odporu
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
Tepelné motory.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Chování tělesa v kapalině
Zákon setrvačnosti VY_32_INOVACE_FYZ_1_28
Transkript prezentace:

Tepelné motory Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/34.0938 Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_18 Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Tepelné motory umožňují konstrukci dopravních prostředků - motocykly, automobily, kosmické raketoplány uplatnění v energetice Tepelný motor je stroj, který pracuje tak, že přeměňuje část vnitřní energie pracovní látky ( vodní páry, paliva ) v energii mechanickou

Rozdělení tepelných motorů 1. Parní motory ( parní stroj, parní turbína ) 2. Spalovací motory ( zážehový motor, vznětový motor ) 3. Reaktivní motory ( proudový motor, raketový motor )

Zážehový motor Pracovní látkou je směs benzinových par se vzduchem Čtyřdobý motor - čtyři doby: 1. Sání 2. Stlačení - komprese 3. Výbuch - expanze 4. Výfuk

Čtyřdobý zážehový motor

Účinnost tepelných motorů Parní stroj 9 - 15 % Parní turbína 25 - 35 % Plynová turbína 22 - 37 % Zážehový motor 20 - 33 % Vznětový motor 30 - 42 % Raketový motor 50 %

Zdroje Lepil, Bednařík, Hýblová, Fyzika pro střední školy, Prometheus Praha 1993 Kresba: vlastní