AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_11

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
České země v pravěku Zpracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Člověk dnešního typu  Šablona: III/2  Číslo: 67  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_08 TÉMA:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_11_Člověk.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Počátky průmyslové revoluce v českých zemích
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
AUTOR: Mgr. Gabriela Hnátková NÁZEV: VY_52_INOVACE_03_PRV_4
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Pravěk – doba kamenná a objev kovů
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_3-13_ PALEOLIT Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
(PRAVĚK) Mgr. Iveta Šlahařová
Germáni – Evropa v době římské DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Pravěké megalitické stavby
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Procvičení a upevnění učiva
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Pravěk - Doba kamenná Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_32_INOVACE_47_TK projekt v rámci vzdělávacího programu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_12 Pohyb a klid tělesa -test
Doba železná VY_32_INOVACE_2_DĚJEPIS_4_DOBA ŽELEZNÁ
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ENEOLIT.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
PRAVĚK.
AUTOR: Mgr. Jitka Plaširybová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_13
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk, Skloňování podstatných jmen Autor:
Autor: PaedDr. Jana Čechová
U lovců a sběračů potravy, zemědělci
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
PRAVĚK.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Rovnice HRA.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
(český jazyk pro 1. ročník)
Autor: PaedDr. Jana Čechová
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_14_Les - shrnutí
Autor: Mgr. Božena Andrašková
Samohlásky - procvičování
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_02_Hudební obrázky
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_11 TÉMA: D – 6.A – Doba kamenná ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1616

ANOTACE Prezentace je určena k opakování a procvičení dějepisného učiva 6.ročníku. Shrnuje učivo o pravěkém období doby kamenné a pomocí testových otázek, úkolů a rébusu pomáhá kontrolovat správné pochopení a orientaci žáků v daném učivu. Jednotlivé úkoly byly plněny jako příprava na opakovací test. Část úkolů byla využita jako samostatná práce (možnost získat známku, motivace), část úkolů byla plněna, vysvětlována společně. Žáci reagovali pozitivně. Díky jednotlivým úkolům měli možnost utřídit a ověřit si své znalosti.

DOBA KAMENNÁ OPAKOVÁNÍ

TEST č.1: Doba kamenná se dělí na: a) 4 období b) 2 období c) 3 období K vývoji jednotlivý ch typů člověka dochází v: a) mezolitu b) paleolitu c) neolitu Hl. výrobní materiál paleolitu, mezolitu, neolitu byl: a) železo b)bronz c) kámen Typický nástroj pro období paleolitu byl: a) pěstní klín b) harpuna c) hák

TEST č.1: Doba kamenná se dělí na: a) 4 období b) 2 období c) 3 období K vývoji jednotlivý ch typů člověka dochází v: a) mezolitu b) paleolitu c) neolitu Hl. výrobní materiál paleolitu, mezolitu, neolitu byl: a) železo b)bronz c) kámen Typický nástroj pro období paleolitu byl: a) pěstní klín b) harpuna c) hák

PŘED Í OSÍDLENÍ ČESKÝCH ZEMÍ Předmostí - tábořiště lovců mamutů Kde najdeme mamuta dnes? Kdy vyhynuli mamuti? Vyhynuli na konci doby ledové, dnes např. Anthropos v Brně PŘED Í

TEST č.2: Jednotlivé lidské rasy se vyvíjí v období: a) paleolitu b) mezolitu c) neolitu Jemně opracované kameny (př. hroty šípů) jsou: a) megality b) mikrolity c) eneolity První domestifikované zvíře byl: a) ještěr b) pes c) kůň O tomto období psal ve svých knihách: a) Z. Burian b) E. Štorch c) Ch.Darwin

TEST č.2: Jednotlivé lidské rasy se vyvíjí v období: a) paleolitu b) mezolitu c) neolitu Jemně opracované kameny (př. hroty šípů) jsou: a) megality b) mikrolity c) eneolity První domestifikované zvíře byl: a) ještěr b) pes c) kůň O tomto období psal ve svých knihách: a) Z. Burian b) E. Štorch c) Ch.Darwin

TEST č.3: O není pravda? Na našem území pěstovali první zemědělci pšenici, ječmen, brokolici, proso, hrách, řepu, len, třešně… Které nástroje patří do mladší doby kamenné? Sekáče a úštěpy, srp, železné radlice, hrnčířský kruh, tkalcovský stav, sekeromlaty, kostěná harpuna

TEST č.3: O není pravda? Na našem území pěstovali první zemědělci pšenici, ječmen, brokolici, proso, hrách, řepu, len, třešně… Které nástroje patří do mladší doby kamenné? Sekáče a úštěpy, srp, železné radlice, hrnčířský kruh, tkalcovský stav, sekeromlaty, kostěná harpuna

Dokážeš opravit nesprávná tvrzení o období neolitickém? Mladší doba kamenná začíná objevením pazourku. Lidé budují první vesnice a domy z pálených cihel. V rodové občině žili lidé bez příbuzenských vztahů. Sošky žen, velkých matek, nazýváme polárky.

Dokážeš opravit nesprávná tvrzení o období neolitickém? Mladší doba kamenná začíná objevením pazourku. ZEMĚDĚLSTVÍ A ŘEMESEL Lidé budují první vesnice a domy z pálených cihel. DLOUHÉ DOMY V rodové občině žili lidé bez příbuzenských vztahů. POKREVNĚ SPŘÍZNĚNÍ Sošky žen, velkých matek, nazýváme polárky. VENUŠE

TEST č.4: Období eneolitu přineslo poznání: a) bronzu b) železa c) mědi Společnost v období eneolitu byla: a) matriarchální b) vzdělaná c) patriarchální Které označení nepatří mezi megalitické stavby? a) dolmen b) menhir c) stalaktit Zpracování mědi za studena nazýváme: a) Kování b) odlévání c) tepání

TEST č.4: Období eneolitu přineslo poznání: a) bronzu b) železa c) mědi Společnost v období eneolitu byla: a) matriarchální b) vzdělaná c) patriarchální Které označení nepatří mezi megalitické stavby? a) dolmen b) menhir c) stalaktit Zpracování mědi za studena nazýváme: a) Kování b) odlévání c) tepání

citace ILUSTRACE www.office.microsoft.com