Kučerová, Rytířová, Študentová 4.a

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Deduktivní soustava výrokové logiky
Advertisements

Gymnázium, Jablonec nad Nisou, U Balvanu 16
Kateřina Jiráková4.A Učebna biologie č. 6  Učebna biologie se nachází v prvním patře naší školy.  Učí zde paní profesorky Ondřejová a Vojířová.
POHYBOVÉ ÚČINKY SÍLY NA TĚLESO
RoBla Číselné soustavy.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Obecný postup při testování souborů
Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním funkcí. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují funkce. Speciální vzdělávací.
PERIODICKÁ TABULKA Chemie 8. třída.
MěVG Klobouky u Brna.
Číselné soustavy david rozlílek ME4B
Základy číslicové techniky
ČÍSELNÉ SOUSTAVY Desítková Dvojková.
Dvojková číselná soustava
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.04 Vzdělávací oblast: Přírodověda – přírodní rovnováha, vztah mezi predátorem a kořistí Autor: Mgr. Aleš Hruzík.
Teorie výdělku. Každý ví, že již Teorie výdělku učí, že inženýři a vědci NIKDY nemohou vydělat tolik, jako odchodníci, ředitelé prodeje a … marketing.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
KOMBINATORIKA Permutace Variace Kombinace
PRAVDĚPODOBNOST A MATEMATICKÁ STATISTIKA Úvod, kombinatorika
Čísla kolem nás.
ZÁKLADY TEORIE PRAVDĚPODOBNOSTI
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_250.
Vytvořily : NickGuláš, Daniel Urban. Dne jsme navštívili jadernou elektrárnu Temelín.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:I V /2Č. materiálu:VY_ 4 2_INOVACE_.
Zákony Booleovy algebry
2..
Matematické operace ( + - x : )
Číselné soustavy dekadická binární hexadecimální
Zaokrouhlování desetinných čísel
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ČÍSELNÉ ŘADY, SEZNAMY Tabulkové procesory 2 VY_32_INOVACE_7C9.
Geometrická posloupnost (2.část)
Základy číslicové techniky
Zápis čísla v desítkové soustavě
Metody sociálního výzkumu 5. blok Denní studium LS 2007/
Číselné soustavy V Jana Bobčíková Převody mezi dvojkovou, osmičkovou a desítkovou soustavou.
Materiály jsou určeny pro výuku matematiky: 3. ročník
Kovářová Veronika, Vávrová Nela. Zeptaly jsme se 20 spolužaček z každého ročníku naší školy na otázku jak často se líčí Odpovědi nás docela překvapily.
MATEMATICKÝ KVÍZ – ČÍSELNÉ OBORY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu
Tvorba prezentace Vypracovala : Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Michaela Pospíšílová Radana Králová Tereza Průšová 3b, GJŠ.
Jakub Jurášek Kateřina Pavlíková Nikola Seifriedová
Číselné soustavy - převody
Množina bodů dané vlastnosti
Dělitelnost přirozených čísel
Definiční obor a obor hodnot
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_18-17
Dělitelnost přirozených čísel
Permutace 1. září 2013 VY_42_INOVACE_190203
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Dělitelnost přirozených čísel
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Číselné soustavy.
Kombinatorika. Základní pojmy. Pravidla pro práci se skupinou:
Aritmetické operace s binárními čísly
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Úvod Aritmetické a geometrické posloupnosti a jedna zajímavá funkcionální rovnice.
Číselné soustavy a kódy
Logaritmické funkce.
Teorie výdělku.
Třída 3.B 11. hodina.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
SOUTĚŽNÍ PROJEKT Lepší místo ve škole
Procvičování matematických řádu Více informací na webu: emagister.proweb.cz
BAJAJOVÁ KMENTOVÁ VII.A
Transkript prezentace:

Kučerová, Rytířová, Študentová 4.a Benfordův zákon Kučerová, Rytířová, Študentová 4.a

Matematický zákon, který říká, že v mnoha souborech přirozených dat (ale ne ve všech) čísla mnohem častěji začínají číslicí 1 než na jiné číslice. Zhruba 30% čísel začíná jedničkou Čím vyšší je počáteční číslice, tím méně pravděpodobněji se na začátku čísel objevuje

V desítkové soustavě dodržují počáteční číslice podle Benfordova zákona následující rozložení 1 – 30,1% 2 – 17,6% 3 – 12,5% 4 – 9,7% 5 – 7,9% 6 – 6,7% 7 – 5,8% 8 – 5,1% 9 – 4,6%

Tabulka hodnot

Závěr V této práci jsme si ověřili platnost Benfordova zákona. Naše výsledky zákonu odpovídají. Benfordův zákon se bohužel nedá použít k zlepšení šance výhry v Sazce, protože nahodile tažená čísla 1 – 9 mohou být seřazena v libovolném pořadí. V každém případě je však Benfordův zákon fascinující a je zajímavé, že nikdo z nás o něm před touto prací neslyšel.