Social geographies: space and society

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Social geographies: space and society Gill Valentine, 2001 University of Sheffield excerpted by A.Hynek, April 2004.
Advertisements

OČIMA ŽEN Projekt OČIMA ŽEN je podpořen z programu „Fondu pro nestátní neziskové organizace“. Program „Fond pro nestátní neziskové organizace“, jež je.
111 _________ _ _ _________ _ _ _________ _______ _________ _______ Praha, Duben, 2008 Zpracoval: INERGO, a.s., Praha ČERVEN 2008.
KONCEPT A MOŽNOSTI PODPORY SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ Svatava Škantová MPSV 7. října 2015, Praha.
Spolupráce NNO, škol a měst/obcí aneb globální témata a aktivní občanství jako běžná součást vzdělávání na všech úrovních.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE Ing. Alica Kavanová. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY 1. Účelová funkce a důvody založení:  n n n není založena za účelem zisku  d d
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Neziskové organizace Motto: „Abychom zbohatli materiálně, musíme nejprve zbohatnout v mysli.“
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Problematika výchovy Formy, metody výchovy a výchovné utváření jednotlivých aspektů osobnosti Prezentace , KPG/RPEPS, Bc. Daniel Kantor.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
UDRŽITELNÝ ROZVOJ JAKO PRINCIP POLITICKÉHO ROZHODOVÁNÍ.
Politologie Základní pojmy. Politologie Společenská věda politická věda, věda o politice, teorie politiky, věda o moci. „Je to vědecká disciplína zabývající.
Spolupráce Policie ČR s Orgánem sociálně právní ochrany dítěte při řešení problematiky domácího násilí Krajské ředitelství Policie ČR Jihomoravského.
Sociální zabezpečení Sociální služby Mirka Wildmannová Katedra veřejné ekonomie Ekonomicko-správní fakulta MU BRNO.
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Výchova k občanství 7. ročník.
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
Společné a koordinované politiky EU
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Třebová. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Matouš Bořkovec, ZŠ Mikoláše Alše
Inovace a regionální rozvoj
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka   Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ARTE POVERA Tematická oblast
SPOLEČNOST
Organizační zabezpečení práva životního prostředí
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
GENDER.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Zaměstnanecký vztah jako psychologický a právní problém
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Regionalistika – osnova předmětu
Goethe-Institut Praha S knížkou do života (Bookstart) 23. října 2017
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka   Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Geopolitika Řešení konfliktů.
Společnost a její typologie
Současná společnost a životní styl, generační problémy
Katedra veřejné ekonomie
Lidská společnost a je obnovovaná sexuální reprodukcí
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Životní cyklus.
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí
Kultura, socializace a jedinec
Vznik a podstata státu Lidstvo prožilo převážnou část své existence bez státu. Počátky státní organizace jsou kladeny do doby rozvinutějšího zemědělství.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Dobrovolnictví v komunitě jako cesta k sociální soudržnosti
Spolupráce s rodiči a komunitou
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vybrané kapitoly ze sociologie 4
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Podpora samostatného bydlení
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Transkript prezentace:

Social geographies: space and society Gill Valentine, 2001 University of Sheffield excerpted by A.Hynek, April 2004

Space and society Sofistikovaný pohled na prostor Dříve chápán jako fyzicky i sociálně fixní bez vzájemnosti Prostor je sociálně aktivní, sociální identita a vztahy produkují materiální, symbolické a metaforické prostory – vzájemně se utvářejí

Jednotlivci a skupiny mají více identit s různými oddělenými současnými pozicemi Identity se vyvíjejí mezi sociálními hranicemi Dualismus, dichotomie se mění na třetí prostor: interpretace, emancipační praxe, imaginace

Hranice a propojení Měřítko jako užitečný způsob myšlení o geografické diferenciaci Měřítka jsou nejistá, poddajná Prostorové měřítko se utváří vztahy a vazbami s prostory v pozadí

Multiplicita časů a prostorů v rámci každého geografického měřítka Vztahy a vzájemné závislosti jsou zdrojem napětí a konfliktů

Tělo Tělo a mysl – podřízenost? Ženy, černoši Sex-biologický rozdíl pohlaví(gender) – sociální významy připisované sexu, queer theory Diskurz těla-kultura, morálka, instituce

Tělo jako projekt v konzumní společnosti Invalidita Mladí a staří Odtělesnění přes ICT? Cyborg – terminator,robocop..

Domov Jen fyzická forma? Feministický pohled, soukromý-veřejný, domov-práce Více významů – ideály a realita, nájem, věk Domácí práce, násilí, převraty, odpor

Domácnost je morální ekonomií - sociální, kulturní a ekonomická jednotka činná ve spotřebě předmětů a významů Domestifikace veřejných služeb Pravidla, vyjednávání Bezdomovci , život na ulici

Komunita( společenství) Chicagská škola humánní ekologie Soutěživost, ekologická dominance, následnost Výzva k mapování a měření soudržnosti Sídlištní společenství Komunitní politika, komunitarismus Vyvážená demokratická společnost NIMBY, protažení

Instituce Školy jako instituce Pracoviště Vězení, ústavy dělba práce, organizace, vedení segregace podle pohlaví estetická a emoční složka Vězení, ústavy

Ulice Součást veřejného prostoru Demokratická? Strach? Pouliční boje Morální řád – urbán/suburbán Policie Soukromí, bezpečí, iniciativy

Město Heterogenita Etnická segregace Nejchudší Gentrifikace Sexuální disidenti Zevlouni Místa spotřeby

Příroda ve městě Otevřená prostranství Zvířata Environmentální politika Virtuální města Výprodej města – investice, propagace, konflikty

Venkov Venkovské společenství, idyla? Venkovská krajina jako zboží Venkovská chudoba, děti, staří, cestovatelé Mýty a poezie venkova Společenské aktivity venkovní, druhé bydlení, cestování

Venkov – produkční prostor Zemědělství, lesnictví Rekreace Ozbrojené síly Venkovské konflikty Zemědělci, armáda a ŽP Turisté a usedlíci Lovci a ochránci zvířat

Národ Národy jsou pomyslná společenství Kulturní tradice a symboly národních identit Stejnost Nacionalismus: Québec,Baskicko

Občanství – práva a povinnosti Globalizace –časoprostorová konvergence a komprese Transnacionální společnosti Globální občanství Technologické Ekologické Vládnutí/governance