NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Advertisements

Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Start.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 3 Autor: Lenka Poláková
Směsi Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G
Dvousložkové různorodé směsi Mgr. Helena Roubalová
Chemie a její obory.
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvkováorganizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
SMĚSI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné na
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Směsi, dělení složek směsí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 03.
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
zpracovaný v rámci projektu EU
Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.
OPAKOVÁNÍ UČIVA 8. ROČNÍKU
RoztokyRoztoky Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Roztoky Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0111.
VY_52_INOVACE_02/1/1_Chemie
Směsi.
Směsi Opakovací otázky
Klasifikace látek Vladislava Zubrová.
Opakování pro chemiky z 8.tříd
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 04.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_33_CHEMICKÉ REAKCE TÉMA: CHEMICKÉ REAKCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_11_REDOXNÍ REAKCE TÉMA: REDOXNÍ REAKCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
SMĚSI. OBSAH Co jsou směsi Skupenství směsí Stejnorodé směsi Různorodé směsi Rozpustnost složek směsí.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_21_VLASTNOSTI LÁTEK (2.ČÁST) TÉMA: VLASTNOSTI LÁTEK (2.ČÁST)
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ 8. TŘÍDY (1.ČÁST) TÉMA: OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ.
CHEMICKÉ LÁTKY A SMĚSI Složení a třídění směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 07 TEMA: Chemie 8- Různorodé.
Druhy směsí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
RŮZNORODÉ SMĚSI. OPAKOVÁNÍ Jak se liší stejnorodá a různorodá směs? Jak se nazývají kapalné stejnorodé směsi? Jak ovlivňuje rozpustnost pevných látek.
Směsi I Suspenze, Emulze, Pěna, Mlha, Dým, Aerosol
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_22_NEBEZPEČNOST LÁTEK TÉMA: NEBEZPEČNOST LÁTEK ČÍSLO PROJEKTU:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C8-002 PředmětCHEMIE 8.ROČNÍK.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_34_KYSLÍK TÉMA: KYSLÍK ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Směsi Chemie pro ZŠ 8.ročník.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/ Chemie
2.1 Většina látek jsou směsi
Směsi.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
SMĚSI HRA.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Vlastnosti látek Autor Mgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_Slo_I_01 Směsi 1 ppt.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_24_SMĚSI TÉMA: SMĚSI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2803

Anotace Jedná se o výukové materiály určené pro podporu vzdělávání v oblasti přírodních věd – konkrétně chemie. Obsahem je prezentace pro podporu výkladu učiva na dané téma, doplněné řadou zajímavých experimentů, které je nutno provádět pod dohledem vyučujícího. Na začátku je uveden souhrn opakování látky předchozí a na konci souhrn látky probrané . Text je určen pro žáky 8. tříd základních škol.

Směsi

Směsi Co to jsou směsi? - látky, které obsahují dvě nebo více složek Setkali jste se už s pojmem směs/i? Znáte nějaké směsi?

Experiment Cíl: seznámení s jednoduchou směsí Postup: do kádinky nalijeme trochu minerální vody (sycené). Kapátkem přeneseme několik kapek na podložní sklíčko a pomocí pinzety zahříváme nad kahanem, dokud se neodpaří veškerá voda. Výsledek: vznik bílých krystalků soli - minerální voda je roztok různých solí Z kolika složek je tvořena minerální voda?

Rozdíl mezi směsí a chemicky čistou látkou Směsi Rozdíl mezi směsí a chemicky čistou látkou Na kterém obrázku můžeme vidět směs a z kolika složek se skládá?

Směsi rozlišujeme je dle velikosti částeček jednotlivých složek - sůl ve vodě - žula - krev

Stejnorodé (homogenní) směsi roztoky, mohou mít všechna tři skupenství částice jednotlivých složek směsi nelze rozlišit okem a ani pod mikroskopem Existují: pevné roztoky (slitiny kovů – bronz) plynné (vzduch) ale nejčastěji roztoky mající kapalné skupenství (cukr rozpuštěný v čaji, šťáva ve vodě, moč) množství rozpuštěné látky vyjadřujeme např. v procentech

Koloidní směs obsahují částečky, které rovněž nelze rozlišit ani pod mikroskopem, jsou však výrazně větší, než u roztoků a dochází na nich k rozptylu světla Např. vaječný bílek ve vodě či mléko

Experiment - koloidní směs kádinka: roztok kuchyňské soli kádinka: koloidní směs vaječného bílku a vody (1:1) - obě kádinky se prosvítí laserovým ukazovátkem. Závěr: Ve které kádince byl laserový paprsek vidět? Kde došlo k rozptylu světla?

Různorodé (heterogenní) směsi ve směsi je možné rozlišit jednotlivé složky, buď pouhým okem, lupou a nebo mikroskopem

Experiment Kádinka: - 100ml octa + 6 hrozinek, - přidáme lžičku jedlé sody - pozorujeme, co nastane? Kolik složek směsi vidíte? tři, pevnou – hrozinky kapalnou – ocet plynou – oxid uhličitý (bublinky)

Suspenze druh heterogenní směsi nerozpuštěná pevná látka rozptýlená v kapalině Př.: - džus s vlákninou, dužinou - kompot - písek ve vodě - hrozinky ve vodě

Emulze druh heterogenní směsi nerozpuštěná kapalná látka rozptýlená v kapalině Př.: olej ve vodě pleťová voda šampon

Aerosol druh heterogenní směsi nerozpuštěná kapalná či pevná látka rozptýlená v plynu (kapalný či pevný aerosol) Př.: mlha (oblaka, deodorant ve spreji) – kapalný aerosol dým (z ohně) – pevný aerosol smog

Pěna druh heterogenní směsi rozptyl bublinek plynu v kapalině Př.: oxid uhličitý ve vodě (coca cola) pěna u piva

Souhrn směsi jsou sloučeniny složené ze dvou a více látek dělíme je na homogenní a heterogenní heterogenní směsi dále dělíme na: suspenze emulze aerosol pěna

Použité zdroje Obrázky převzaty: [cit. 2011-08-30] www.office.microsoft.com Použity obrázky vlastní tvorby.