Název projektu: Podpora výuky v technických oborech

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Advertisements

Gymnázium, Broumov, Hradební 218
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_764 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název:Výrok a jeho negace Autor:Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Složené výroky Autor:Mgr. Petr Vanický kód.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Výrok a jeho negace Autor: Mgr. Ludmila.
EKVIVALENCE Mgr. Martina Fainová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Věra Machová. Formulujte slovně složené výroky vytvořené z výroků jednoduchých.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_763.
Výroková logika (analytické myšlení, úsudky)
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Výroky, negace, logické spojky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_747.
Definice, věta, důkaz.
Vzájemná poloha přímek v prostoru Vzájemná poloha přímek v prostoru Autor:Jana Buršová.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_751.
ZÁKLADNÍ POJMY VÝROKOVÉ LOGIKY
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_757.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_744.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Číselné soustavy Autor: Mgr. Ludmila.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Výroková logika.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_752.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_748.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _729 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název šablony: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
1 Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
TÉMA: Počítačové systémy
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
VÝROKOVÁ LOGIKA Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
VÝROKOVÁ LOGIKA Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
TÉMA: Počítačové systémy
Transkript prezentace:

Název projektu: Podpora výuky v technických oborech Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0458 Název šablony: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název školy: SOŠ NET OFFICE Orlová, spol. s r.o. Vypracoval/a: Ing. Joanna Paździorová  

Výroková logika – negace složených výroků

Negace složených výroků Negace disjunkce platí: (A  B)´= A´  B´ Příklad: Negujte následující složený výrok Koupím kávu nebo čaj Řešení: A: Koupím kávu A´: Nekoupím kávu. B: Koupím čaj. B´: Nekoupím čaj. (A  B)´=A´  B´ (A  B)´: Nekoupím kávu ani čaj.

Negace složených výroků Negace konjunkce platí: (A  B)´= A´  B´ Příklad: Negujte následující složený výrok Zítra půjdu na oběd a nepůjdu na večeři. Řešení: A: Zítra půjdu na oběd A´: Zítra nepůjdu na oběd. B: Zítra nepůjdu na večeři. B´: Zítra půjdu na večeři. (A  B)´= A´  B´ (A  B)´: Zítra nepůjdu na oběd nebo půjdu na večeři.

Negace složených výroků Negace implikace platí: (A  B)´= A  B´ Příklad: Negujte následující složený výrok Budu-li nemocný, zůstanu doma. Řešení: A: Budu nemocný. B: Zůstanu doma. B´: Nezůstanu doma. (A  B)´= A  B´ (A  B)´: Budu nemocný a nezůstanu doma.

Negace složených výroků Negace ekvivalence: platí: (A  B)´= (A  B´)  (A´  B) Příklad: Negujte následující složený výrok Pojedeme na výlet právě, když bude hezky. Řešení: A: Pojedeme na výlet. A´: Nepojedeme na výlet. B: Bude hezky. B´: Nebude hezky. (A  B)´= (A  B´)  (A´  B) (A  B)´: Pojedeme na výlet a nebude hezky nebo nepojedeme na výlet a bude hezky.

Procvičení Negujte složené výroky: Číslo 8 je dělitelné dvěma i třemi současně. Pokud budeš hodná, koupím ti čokoládu. Číslo 57 je násobkem dvojky nebo trojky. Trojúhelník je rovnostranný právě tehdy, když má stejné všechny tři strany. Nejsem žíznivý ani hladový. Půjdu ven jenom tehdy, když nepůjde on!

Obměněná a obrácená implikace Obměněná implikace Obměněná implikace k implikaci A  B je implikace B´  A´. Obě implikace mají stejnou pravdivostní hodnotu. Příklad: Obměňte následující implikaci: Bude-li v obchodě chleba, tak nekoupím rohlíky. Řešení: A: V obchodě bude chleba. A´: V obchodě nebude chleba. B: Nekoupím rohlíky. B´: Koupím rohlíky. B´  A´: Pokud koupím rohlíky, tak v obchodě není chleba.

Obměněná a obrácená implikace Obrácená implikace k implikaci A  B je implikace B  A . Obě implikace nemusí mít stejnou pravdivostní hodnotu. Příklad: Obraťte následující implikaci: Jestli nemáte ryby, dám si kuře. Řešení: A: Nemáte ryby. B: Dám si kuře. B  A: Jestli si dám kuře, pak nemáte ryby.

Anotace Materiál seznamuje žáky s negováním složených výroků na základě platných vztahů. Probírané pojmy: negace implikace, negace ekvivalence, negace konjunkce, negace disjunkce, obměněná implikace, obrácená implikace Obsahuje řešené vzorové příklady i příklady k procvičení učiva Předpokládaná doba: 35min.

Zdroje: Polák J.: Přehled středoškolské matematiky. SPN Praha 1991 Petáková J.: Matematika – příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. Prometheus Praha 2004