ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Advertisements

ORGÁNY ROSTLIN-KOŘEN A STONEK
Kvetoucí a nekvetoucí rostliny
stélka - tělo nižších rostlin, není tvořeno pletivy kormus - členěné tělo vyšších rostlin.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
Cíl: seznámení se stavbou, druhy, typy a funkcí
Stavba rostlinného těla
VY_52_INOVACE_PŘ. 7.13_Botanika , test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Přechod rostlin na souš
Digitalizace výuky Příjemce
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Kořen autor: David Hainall.
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
Rostlinné orgány - kořen
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_481_Př7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
STAVBA TĚLA KRYTOSEMENNÝCH ROSTLIN
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s tvary kořenů u různých rostlin Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – rozpoznání druhů.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Kořen Biologie 1. ročník.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Blízké okolí školy I. Šablona : V/2 Sada: 3 Ověření ve výuce: Třída: 1 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY LIST. Šablona : V/2 Sada: 2/13 Ověření ve výuce: Třída: 4 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci.
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY 1.seznámení. Šablona : V/2 Sada: 2/10 Ověření ve výuce: Třída: 4 Datum: Výukový materiál zpracovaný.
LIDSKÝ ORGANISMUS VYLUČOVACÍ SOUSTAVA. Šablona : V/2 Sada: 2/35 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný.
LIDSKÝ ORGANISMUS KŮŽE. Šablona : V/2 Sada: 2/19 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Kořen Tematická oblast:Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
PES DOMÁCÍ 1. Šablona : V/2 Sada: 2/16 Ověření ve výuce: Třída: 4 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
LIDSKÝ ORGANISMUS SVALY. Šablona : V/2 Sada: 2/21 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu.
Stavba rostlinného těla KOŘEN.
BAŽANT OBECNÝ.
LESNÍ KVETOUCÍ ROSTLINY
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Kořen Sofi dobrynina 5.A..
Podzim I.
zpracovaný v rámci projektu
KOČKA DOMÁCÍ KOČKA DIVOKÁ
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
TŘÍDA o přestávce.
zpracovaný v rámci projektu
Stavba rostlinného těla
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Jsem ŠKOLÁK I.
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY
TŘÍDA v hodině II.
Název projektu: Moderní škola
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
LIDSKÝ ORGANISMUS STAVBA TĚLA.
HÁJ NA JAŘE I..
LIDSKÝ ORGANISMUS OBĚHOVÁ SOUSTAVA.
zpracovaný v rámci projektu
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
STULÍK ŽLUTÝ BLATOUCH BAHENNÍ
LIDSKÝ ORGANISMUS DÝCHACÍ SOUSTAVA.
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
LIDSKÝ ORGANISMUS SMYSLY A NERVY.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Kořen, stonek
zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Vegetativní orgány kořen.
Transkript prezentace:

ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY KOŘEN

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál 
 zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1131 Šablona: V/2 Sada: 2/11 Ověření ve výuce: 18. 3. 2013 Třída: 4 Datum: 29. 12. 2012 Online:

Rostliny a jejich orgány kořen Název: VY_52_INOVACE_2/11_Rostliny a jejich orgány ; kořen  Předmět: Přírodověda  Ročník: 4. Klíčová slova: kořen, živiny, zásobní látky, svazčité kořeny, hlavní kořen, bulva Jméno autora: Mgr. Martina Kosová  Škola: Základní škola Zaječí, okres Břeclav Školní 402, 691 05 Zaječí, příspěvková organizace

ANOTACE Materiál je určen žákům 4. třídy základní školy k předmětu Přírodověda. Cílem učebního materiálu je seznámit žáky s novými pojmy a pomoci jim si tzv. „botanickou abecedu“ osvojit. Usnadnit jim si zapamatovat a poznat jednotlivé části těla rostlin, jak vypadají jednotlivé orgány a jak se nazývají. Následující výukový materiál je zaměřen na téma kořen.

Stavba těla rostliny 1- KOŘEN 2- STONEK 3- LIST 4- KVĚT 5- PLOD 1

KOŘEN 4 2 3 7 6 5 8

KOŘEN Proč mají rostliny kořen? Upevňuje rostlinu v půdě. Zajišťuje příjem vody a živin. Ukládají se do něj zásobní látky.

KOŘEN Kořeny mají různý tvar a různou funkci. Kořeny rostou zpravidla pod zemí. Na kořenech nikdy nevyrůstají listy. 2

Kořeny mohou být: SVAZČITÉ HLAVNÍ KOŘEN s postranními kořeny 9 10

Svazčité kořeny 11 12 13

Hlavní kořen + postranní kořeny 14 3 10 8

Tvary kořenů NITKOVITÝ VÁLCOVITÝ VŘETENOVITÝ KUŽELOVITÝ ŘEPOVITÝ SRDCOVITÝ

KOŘENY NITKOVITÉ kořeny sají živiny rozpuštěné v půdě. Někdy se jim též říká VLÁSKOVITÉ kořeny. Zásobní látky jsou ukládány do kořenů VÁLCOVITÝCH, VŘETENOVITÝCH, KUŽELOVITÝCH a ŘEPOVITÝCH. Některé stromy mají kořen SRDCOVITÝ, který stromy dobře upevňuje v zemi.

BULVA Je u řepy. Vzniká splynutím ztloustlé dolní části stonku a horní části kořene. 16 15

PŘEMÝŠLEJ  Proč asi mají kořeny různé tvary? Které kořeny sají živiny? Ve kterých kořenech se hromadí zásobní látky? Co je to bulva (z čeho vzniká)?

Zdroje Malá Jarmila, Podroužek Ladislav. Přírodověda pro 4. ročník základní školy. 1. vydání. Praha: SPN, a. s., 2003. ISBN 80-7235-029-3 9, 10) http://casti-rostlin.atlasweb.cz/ (29. 12. 2012) 1) http://flora-and-fauna.blog.cz/1211/stavba-tela-rostlin (29. 12. 2012) 2) http://leccos.com/index.php/clanky/koren (29. 12. 2012) 6) http://www.dreviny-okrasne.cz/listnace/reva/ (29. 12. 2012) 7) http://vademecum-zdravi.cz/andelika-lekarska-archangelica-officinalis/ (29. 12. 2012) 4) http://web2.mendelu.cz/af_211_multitext/obecna_botanika/texty-organologie-koren.html (29. 12. 2012) 5, 8) http://www.receptyonline.cz/korenova-petrzel--1451.htm (29. 12. 2012) 14) http://www.agromanual.cz/cz/clanky/ochrana-rostlin-a-pestovani/skudci/kvetilka-zelna-nebezpecny-skudce-ozime-repky.html (29. 12. 2012) 11, 12, 13) http://web2.mendelu.cz/af_222_multitext/picniny/sklady.php?odkaz=travy.html (29. 12. 2012) 15, 16) http://web2.mendelu.cz/af_211_multitext/obecna_botanika/texty-organologie-sekundarni_stavba_korene.html (29. 12. 2012) 3) http://www.google.cz/imgres?hl=cs&client=firefox-a&hs=k3Z&sa=X&tbo=d&rls=org.mozilla:cs:official&channel=np&biw=1252&bih=583&tbm=isch&tbnid=cV2nyqrnMZ9M7M:&imgrefurl=http://dumy.cz/materialy/stahnout-material%3Ffile%3D45194&docid=yhNceiHyHzKpqM&imgurl=http://www.vyukovematerialy.cz/biol/rocnik6/foto/koren1.jpg&w=350&h=450&ei=OHToUIjREoLK0QX3mYDQAg&zoom=1&iact=hc&vpx=935&vpy=192&dur=73&hovh=255&hovw=198&tx=118&ty=129&sig=108565644032899663701&page=2&tbnh=146&tbnw=115&start=23&ndsp=28&ved=1t:429,r:49,s:0,i:281 (29. 12. 2012)