Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Advertisements

Matematika Obsahy obrazců.
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Konstrukce čtverce 5. ročník
Konstrukce obdélníku 5. ročník
výpočet obvodu a obsahu
Obsah čtverce a obdélníku 5. ročník
Vlastnosti čtyřúhelníků v příkladech
19_Obvody a obsahy rovinných obrazců
výpočet obvodu a obsahu
Obsah (čtverec, obdélník, pravoúhlý trojúhelník)
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Pythagorova věta v prostoru
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
č e c r v e t Obsah: Úvod Co už víme Konstrukce Úhlopříčky Souměrnost
Obvod, obsah – 1 Čtverec, obdélník, pravoúhlý trojúhelník
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
Elektronická učebnice - I
Obsahy základních obrazců
* Rovnoběžníky Matematika – 7. ročník *
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
26.1 Obsah obdélníku Tatínek chce koupit nový koberec tvaru obdélníku.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Řípová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
O í é n l k b d Obsah: Úvod Co už víme Konstrukce Úhlopříčky
Výpočty v rovinných obrazcích
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_18.
Konstrukce čtverce 4. ročník
VY_42_INOVACE_409_ROVNOBĚŽNÍKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM květen 2012 Ročník použití VM 7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Převody 6 km+ 6m= m 6 000m+ 2 km= . km 4q + 20 kg= ...kg
Jednotky délky Miroslava Maňásková. 1 ABCD 446 cm500 dm4,6 m50 cm 30,46 km0,5 km390 dm39 mm NAJDI DVOJICE 246 dm500 mm50 m460 mm 1390 cm460 m500 m3,9.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VLASTNOSTI ÚHLOPŘÍČEK
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Povrch hranolu – příklady – 1
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
OBVOD ROVNOBĚŽNÍKU: Obvod rovnoběžníku vypočítáme jako součet délek všech jeho stran: a)obvod čtverce a kosočtverce (mají všechny strany stejně dlouhé)
Obvod čtverce Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Obvod rovnoběžníku. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníProsinec 2012 Ročník: 7. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma:Rovnoběžník.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Gabriela Jedličková Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_37_Obvod čtverce Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
TÉMA: Obdélník a čtverec
Objem a povrch kvádru a krychle
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Úlohy na výpočet obvodu a obsahu obdélníku a čtverce
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Oplocení.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola Městec Králové
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obsah čtverce
Povrch krychle a kvádru.
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce. 2) V obdélníku ABCD je AB = 12 cm; BC = 5 cm; AC = 13 cm. Zapiš délku druhé úhlopříčky. 3) Doplň tabulku: (a, b jsou strany obdélníku ABCD) 4) Čtverec má obvod 64 cm. Vypočítej délku strany čtverce. 5) Obsah obdélníku je 35 cm2, jedna strana měří 5 cm. Vypočítej délku druhé strany. 6) Rozměry dětského pokoje jsou 4 m a 3 m. Kolik korun zaplatíme za koberec do tohoto pokoje, jestliže cena 1 m2 je 450 Kč. VY_32_INOVACE_153

7) Podle obrázku vypočítej obvod a obsah šestiúhelníku ABCDEF. AB = 4 cm; ED = AB; DC = 2AB; BC = 3AB 8) Sestroj čtverec ABCD, je-li AC = 4 cm. 9) Převáděj na uvedené jednotky: 12 dm 4 cm = cm 7 dm = mm 6 m2 = dm2 6 m 25 cm = cm 5 cm2 = mm2 7 ha = m2 VY_32_INOVACE_153

Řešení: Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce. mají stejnou velikost jsou na sebe kolmé navzájem se půlí 2) V obdélníku ABCD je AB = 12 cm; BC = 5 cm; AC = 13 cm. Zapiš délku druhé úhlopříčky. BD = 13 cm 3) Doplň tabulku: (a, b jsou strany obdélníku ABCD) o = 2  (a+b) S = a  b 4) Čtverec má obvod 64 cm. Vypočítej délku strany čtverce. o = 4  a a = 64 : 4 a = 16 cm Strana čtverce je 16 cm. 5) Obsah obdélníku je 35 cm2, jedna strana měří 5 cm. Vypočítej délku druhé strany. a = 5 cm S = a  b b = 35 : 5 b = 7 cm Druhá strana měří 7 cm. 6) Rozměry dětského pokoje jsou 4 m a 3 m. Kolik korun zaplatíme za koberec do tohoto pokoje, jestliže cena 1 m2 je 450 Kč. S = a  b S = 4  3 S = 12 m2 450  12 = 5400 Za koberec zaplatíme 5400 Kč. VY_32_INOVACE_153

7) Podle obrázku vypočítej obvod a obsah šestiúhelníku ABCDEF. AB = 4 cm; ED = AB; DC = 2AB; BC = 3AB S1 = 4  8 S1 = 32 cm2 S2 = 4  8 S2 = 32 cm2 S = S1 + S2 S = 64 cm2 o = 12 + 8 + 4 + 4 + 8 + 4 o = 40 cm Obvod šestiúhelníku je 40 cm a obsah je 64 cm2. 8) Sestroj čtverec ABCD, je-li AC = 4 cm. 9) Převáděj na uvedené jednotky: 12 dm 4 cm = 124 cm 7 dm = 700 mm 6 m2 = 600 dm2 6 m 25 cm = 625 cm 5 cm2 = 500 mm2 7 ha = 70000 m2 VY_32_INOVACE_153

Zdroje: JUSTOVÁ, Jaroslava. Matematika pro 5. ročník základních škol 1. díl. Všeň: Alter, 2012, ISBN 978-80-7245-212-5. 2. díl. Všeň: Alter, 2010, IBSN 978-80-7245-213-2. 3. díl. Všeň: Alter, 2010, IBSN 978-80-7245-214-9. VY_32_INOVACE_153