ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Románský sloh nebo Gotika ?
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dějiny KULTURY Konzervatoř P. J. Vejvanovského kroměříž Zlínský kraj
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Egyptští bohové Najdi si dvojici, která má jiného boha než ty.
Obyvatelstvo – struktura národnostní a náboženská
UMĚNÍ EGYPTA Stará říše – př. n. l.
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_EVV2 Ročník: 1. Estetická a výtvarná výchova Vzdělávací oblast:
Test D6 - 1 Zpracovala: Mgr
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Nejstarší starověké státy
Registrační číslo projektu:
Středověká kultura Románský sloh
Náboženství Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
RISK Náboženství.
Dějiny KULTURY Konzervatoř P. J. Vejvanovského kroměříž Zlínský kraj
Předmět: Základy společenských věd Ročník: III.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Arabové a jejich výboje
ARABOVÉ A jejich výboje.
(PRÁCI ZAHÁJÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5)
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Afrika – poloha, rozloha
VY_32_INOVACE_ZCR_683 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Evropa Téma:Španělsko – pracovní list řešení Jméno autora:Mgr.
7 DIVŮ SVĚTA.
VY_32_INOVACE_ZCR_629 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Svět Téma:Afrika – pobřeží Středozemního moře Jméno autora:Mgr.
Byzantské umění.
Dějiny umění Poznáte sedm novodobých divů světa? 4. Mgr. et Mgr. Kateřina Plesníková, DiS VY_32_INOVACE_PLE.DU.4_2_39.
Výtvarné umění starověkého Říma Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_VYTVARNE_UMENI_STAROVEKEHO_RIMA_PR EZENTACE_18.
Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,
ANOTACE Materiál je určen k získání znalostí o jižní Asii a následně k procvičení a upevnění získaných poznatků. V úvodní výkladové části se žáci seznámí.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Komenského 589- příspěvková organizace  Autor: Mgr. Ludmila Šimonová  Datum:  Název:
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
Secese – sochařství a užité umění Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_SOCHARSTVI_A_UZITE_UMENI_PREZE.
kaligrafie architektura vitráže arabesky Ká´ba v Mekce představuje počátek islámské architektury je pokračování předislámské architektury Po smrti Muhammada.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_05 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Tematický okruh: NEJSTARŠÍ CIVILIZACE - STAROVĚK Název učiva: EGYPT
Nejlidnatější světadíl
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Dějiny umění Úvod do dějin umění - architektura 1.
NOVOIMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
JIŽNÍ ASIE AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_16_Z7_Skála
Název školy: Základní škola T. G
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Architektura do začátku 20. století.
ZEMĚPIS SVĚTA VY_32_INOVACE_15_01_zeměpis světa 1.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Starověký Egypt Architektura.
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
Křesťanství a středověká Evropa
NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_19_Z7_Skála TÉMA: Test Asie
DĚJINY KULTURY - STAROVĚK
Test - umění pravěku Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zeměpis 7. ročník
ZEMĚPIS SVĚTA VY_32_INOVACE_02_01_zeměpis světa 1.
UMĚNÍ STAROVĚKU MEZOPOTÁMIE A EGYPT. UMĚNÍ STAROVĚKU MEZOPOTÁMIE A EGYPT.
Secese - malířství Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_DĚJEPIS
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
Umění starověkého Říma
Výtvarné umění starověkého Egypta
Výtvarné umění starověkého Říma - test
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_09_Soutěž – Africké, indické a islámské umění TÉMA: Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.1073 DATUM TVORBY: 28.1.2014 ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_06_Dějiny umění TÉMA: Indické umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.1073 DATUM TVORBY: 22.12.2013

Anotace Tento materiál prověřuje znalosti zejména o mimoevropském umění (africké, indické a islámské umění) formou soutěže. Podmínky soutěže vyučující může přizpůsobit záměru a konkrétní situaci: A) Soutěží dva týmy jako celky s možností kooperace, vítězí tým s větším počtem správných odpovědí. B) Soutěží každý žák za sebe jednotlivě a výkony jednotlivců se sčítají za skupinu (např. žáků sedících v jedné řadě za sebou). Tento materiál může být použit jako písemný test k opakování probrané látky (africká a indická kultura a islámské umění). Závěr testu obsahuje správné odpovědi a hodnocení.

Soutěž

Pojmenujte typy staveb, přiřaďte ke kultuře: 1. 1.

Pojmenujte stavby, určete místo, kde se nacházejí? 2. 2.

S jakou vírou souvisejí tyto stavby, v jaké zemi se nacházejí? 3. 3.

Určete typ stavby a přiřaďte ke kultuře: 4. 4.

Pojmenujte stavbu, v které zemi se nachází? O jaký typ stavby se jedná? 5. 5.

Na kterém kontinentu a v které zemi se nachází tyto památky Na kterém kontinentu a v které zemi se nachází tyto památky? Pojmenujte je: 6. 6.

Ke které kultuře a náboženství byste přiřadili tyto památky Ke které kultuře a náboženství byste přiřadili tyto památky? Koho představují? A) B) 7. 7.

Pojmenujte výtvarnou techniku a určete, s jakým náboženstvím tyto památky souvisejí? 8. 8.

Určete výtvarnou techniku. Z jakého kontinentu tyto památky pocházejí Určete výtvarnou techniku. Z jakého kontinentu tyto památky pocházejí? O Jaká zvířata se jedná? A) B) 9. 9.

Na jakém kontinentu byste našli tuto stavbu. S jakou vírou souvisí Na jakém kontinentu byste našli tuto stavbu? S jakou vírou souvisí? Víte, jak se jmenuje? A) B) 10. 10.

Z kterého kontinentu pocházejí tyto masky Z kterého kontinentu pocházejí tyto masky? Jsou spojeny s nějakou vírou, jakou? A) 11. B) 11.

S kterým kontinentem jsou spojeny následující umělecké projevy S kterým kontinentem jsou spojeny následující umělecké projevy? O jaká odvětví umění se jedná? A) 12. B) 12.

ŘEŠENÍ: B) A) Chrám – egyptská kultura – 2b Cheopsova pyramida – Gíza – 2b Hinduismus - Indie- (Kandarijamahadévův chrám)2b Minaret – Buchara – islámská kultura – 3b Tádž Mahal – Indie – mauzoleum – 3b Evropa, Španělsko, Cordoba, Katedrála – mešita – 3b Indická kultura – hinduismus – Šiva – 3b Mastaba – egyptská kultura – 2b Džoserova pyramida – Sakkára- 2b Buddhismus – Indie (Sánčí) – 2b Minaret - Káhira – islámská 3b Hagia Sophia – Turecko – původně křesťanský chrám, později mešita – 3b Evropa, Španělsko, Alhambra (Lví dvůr) – 3b Indická kultura - buddhismus –Buddha- 3b

Řešení Celkem:max. 30 bodů Celkem:max. 30 bodů 8. Reliéf – hunduismus – 2b 9. Petroglyf – Afrika – pásovec – 3b 10. Afrika – Chrám sv. Jiří – Lalibela – křesťanství – 3b 11. Asie – hinduismus – 2b 12. Afrika – užité umění – 2b Celkem:max. 30 bodů 8. Mozaika – arabesky – islám – 2b 9. Skalní malby – Afrika – sloni – 3b 10. Afrika – Djenné – mešita – islám – 3b 11. Afrika - místní tradiční náboženství – 2b 12. Asie – (Lhadak ) – nástěnné malby (malířství) – 2b Celkem:max. 30 bodů

Hodnocení 30 – 27 bodů – expert – výborný 26 – 23 bodů – znalec – chvalitebný 22 – 19 bodů – orietovaný – dobrý 18 – 15 bodů – tušící – dostatečný 14 a méně – netušící - nedostatečný

Zdroje ČERNÁ, Marie. Dějiny výtvarného umění. Praha: Idea servis, 1996, ISBN 1866-034-96. OESERMAATRA0069. Wikimedia Commons [online]. [cit. 28.1.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mastaba_schematics.svg?uselang=cs MARC!O. Wikimedia Commons [online]. [cit. 29.1.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Djoser_Pyramid_Cobra_Frieze.jpg?uselang=cs Cheopsova pyramida - vlastní foto, archiv autorky VYAS, Raveesh. Wikimedia Commons [online]. [cit. 28.1.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Monks_visiting_the_Sanchi_Stupa.jpg?uselang=cs NISHJAIN7. Wikimedia Commons [online]. [cit. 28.1.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kandariya_Mahadev_Temple_at_Khajuraho.JPG?uselang=cs PATRICKRINGGENBERG. Wikimedia Commons [online]. [cit. 28.1.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Isfahan_Royal_Mosque_minaret.JPG BALDIRI. Wikimedia Commons [online]. [cit. 29.1.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cairo_al-Azhar_2.jpg REY, Paula. Wikimedia Commons [online]. [cit. 30.1.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Taj_Mahal_reflection.jpg ROWEROMANIAK. Wikimedia Commons [online]. [cit. 30.1.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hagia_Sophia_B12-40.jpg MOUNTAINAMOEBA. Wikimedia Commons [online]. [cit. 30.1.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Durga_Slays_Mahisasura.jpg

Zdroje: JEBULON. Wikimedia Commons [online]. [cit. 30.1.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:D%C3%A9cors_arabes_Alhambra_Granada_Spain.jpg?uselang=cs CARRO, Javier. Wikimedia Commons [online]. [cit. 30.1.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Arcos_en_patio_de_los_leones,_la_Alhambra.JPG ESPALLARGAS, Timor. Wikimedia Commons [online]. [cit. 30.1.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mosque_Cordoba.jpg DADEROT. Wikimedia Commons [online]. [cit. 31.1.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Buddha_Akshobya_stele,_India,_possibly_Bihar,_9th_century_AD,_stone_-_Fitchburg_Art_Museum_-_DSC08834.JPG?uselang=cs MARJON. Wikimedia Commons [online]. [cit. 31.1.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:WLANL_-_M.arjon_-_Tropenmuseum_-_Shiva_Nataraja.jpg?uselang=cs ZA1, Leo. Wikimedia Commons [online]. [cit. 1.2.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:National_Cultural_History_Museum-040.jpg VALROE. Wikimedia Commons [online]. [cit. 1.2.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:San_Rock_Art_-_Cederberg.jpg?uselang=cs MAIRET, Gilles. Wikimedia Commons [online]. [cit. 12.2.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:La_grande_mosqu%C3%A9e-1,_Djenn%C3%A9,_Mali_au_petit_matin._Date_du_clich%C3%A9_27-12-1972.jpg GIUSTINO. Wikimedia Commons [online]. [cit. 12.2.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bet_Giyorgis_church_Lalibela_01.jpg

Zdroje HARTMANNIA. Wikimedia Commons [online]. [cit. 12.2.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:WLA_lacma_Kerala_Dancers_Headpiece_in_the_form_of_Kali_15th_C.jpg?uselang=cs PIWOWARSKI, Cezary. Wikimedia Commons [online]. [cit. 12.2.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:African_wooden_mask.jpg?uselang=cs GÄBLER, Michael. Wikimedia Commons [online]. [cit. 12.2.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mural_painting,_monastery_Hemis,_Ladakh,_India.jpg?uselang=cs GRILLO. Wikimedia Commons [online]. [cit. 12.2.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:African_culture.jpg KALDARI. Wikimedia Commons [online]. [cit. 12.2.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:WLA_haa_Apo_Ifa_Diviners_Bag_Yoruba_people.jpg?uselang=cs MARMOULAK. Wikimedia Commons [online]. [cit. 13.2.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Dome_wall_and_windows_of_the_Sheikh_Lotf_Allah_Mosque.jpg?uselang=cs