Sobol.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Čeleď: Šelmy lasicovité
Advertisements

KUNOVITÉ ŠELMY.
Polární pás.
Tajga Vytvořili Ondřej Šigut, Filip Wilczek, Tomáš Jurek a Tomáš Kalmus.
Hlodavci.
Živočichové žijící v lese - podzim Pří_034_Rozmanitost přírody_Živočichové žijící v lese – podzim Autor: Mgr. Pavla Fridrichová Škola: Základní škola Slušovice,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ŘÁD: DRAVCI Sokol stěhovavý. Dravci -predátoři, přizpůsobeni k lovu kořisti.
 Jejich charakteristickým rysem jsou zuby. Přední řezáky jsou přeměněny v HLODÁKY, které si udržují stále ostrou hranu a neustále přirůstají.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
ŠELMY. CHARAKTERISTIKA Rozšířeny na všech kontinentech. Pružné, svalnaté tělo. Silné špičáky. Většinou masožraví (vrchol potravních řetězců). Výborný.
Ekosystém okolí lidských obydlí Volně žijící živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola,
Ochrana přírody - Ptáci CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a.
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: září 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Ptáci – 2.díl – poznej podle popisu 1.ČERVENKA OBECNÁČERVENKA OBECNÁ 2. Sojka obecná Sojka obecná 3. Straka obecná 4. Sýkora koňadra 5. Šoupálek dlouhoprstý.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název:
Řád: Šelmy Výskyt: od tropů po polární oblasti Potrava: živá kořist (k jejímu lovu přizpůsobené smysly a stavba těla)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_06- Kachna divoká Přírodověda - 5. ročník
HÁDANKY Z LESA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Test Čtvrtek, 2.3..
ŠELMY LASICOVITÉ Hana Ošlejšková
Název projektu: Živá příroda ve škole
ZVÍŘATA Vyrobily : Karolína Klečková Ema Kopčilová.
CHARAKTERISTIKA VÝSKYT ŽIVOTNÍ CYKLUS,ROZMNOŽOVÁNÍ OBRÁZKY ZDROJE
VY_32_INOVACE_18_Rozmanitost přírody-společenstvo polí
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
H r a b a v í Znaky: Mají silné hrabavé nohy, tupé drápy.
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH POLÍ
Řád: Hmyzožravci Protáhlá lebka Velký počet ostrých zubů
Ekosystém pole Savci Přírodověda 4. ročník
Fenek berberský Vulpes zerda
Základní škola Jana Noháče
SAVCI.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Základní škola Lednice Břeclavská 510
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_18_Pole_živočichové
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_PŘÍRODOPIS
zpracovaný v rámci projektu
Příroda východního Polabí
Ekosystém louka Živočichové
CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Ptáci parků a sídlištní zeleně.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
VY_52_INOVACE_07_ Hospodářská zvířata
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
Smíšené a listnaté lesy
Zvířata v zimě VY_32_INOVACE_10_03
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Obratlovci -HLODAVCI-
H r a b a v í Znaky: Mají silné hrabavé nohy, tupé drápy.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZŠ BYSTŘICE Mgr. Pavla Štěpánková VY 52 INOVACE 127.
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): listopad 2011 Ročník: 4
SAVCI podtřída VEJCORODÍ podtřída ŽIVORODÍ – rodí živá mláďata
Hlodavci.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Šelmy Markéta Láchová, 7.E.
PTÁCI VY_32_INOVACE_06-53 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
PLACENTÁLOVÉ ŠELMY MEDVÍDKOVITÉ.
KOSATKA Viktorie Dvorská
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

sobol

Sobol je kunovitá šelma. Vzhledem i velikostí se velmi podobá kuně Sobol je kunovitá šelma. Vzhledem i velikostí se velmi podobá kuně. Žije v rozlehlých oblastech Asie v lesích mírného pásu. Vyznačuje se kvalitní kožešinou, pro níž byl/je hojně loven a chován na kožešinových farmách. čepice ze sobola

ROZLIŠENÍ OD KUNY Má silnější nohy, chlupatější ocas a hustší srst. Náprsenka je obvykle rozšířená až na hlavu. Srst má barvu hnědožlutou až velmi tmavě hnědou. Samice je poněkud menší než samec. KUNA SOBOL

POTRAVA Sobol je predátor a všežravec. Loví především malé hlodavce, různé druhy myší, myšic a hrabošů. Dále burunduky a veverky. Může si troufnout i na zajíce, králíky, lasice, hranostaje. Plazy loví spíše výjimečně. Poměrně často loupí ptačí vejce. Loví i nepozorné ptáky, nepohrdne ani hmyzem např. vosami. Poměrně velkou část jeho potravy tvoří různá semena a bobule. Když je zima krutá, může si dělat zásoby ve svém doupěti.

OBRÁZKY

KONEC