ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Advertisements

Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
ORGÁNY ROSTLIN-KOŘEN A STONEK
Cíl: seznámení se stavbou, druhy, typy a funkcí
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin
Rostlinné orgány - kořen
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_481_Př7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
SEMENNÉ ROSTLINY STAVBA TĚLA KOŘEN.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XII_3_15_VYLUČOVACÍ SOUSTAVA Šablona číslo: XII Sada číslo: 3 Pořadové číslo DUM: 15 Autor: Mgr. Kateřina Zikmundová.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Stavba rostlinného těla KOŘEN.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_13_Půda
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Stavba rostlinného těla
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XII_2_01_STAVBA ROSTLINNÉHO TĚLA - KOŘEN Šablona číslo: XII Sada číslo: 2 Pořadové číslo DUM: 01 Autor: Mgr. Kateřina Zikmundová

Anotace: Výklad stavby těla krytosemenných rostlin se zaměřením na kořen Očekávaný výstup: Žák zná stavbu těla krytosemenných rostlin, rozliší kořen hlavní s kořeny postranními a kořeny svazčité, uvede hlavní funkce kořene a jeho využití, uvědomuje si význam kořenové zeleniny pro zdravé stravování, chápe princip hydroponie. Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 7. ročník, 12 – 13 let  Klíčová slova: kořen hlavní, kořeny postranní, kořeny svazčité, růstový vrchol kořene, kořenová čepička, kořenové vlásky, tvary kořenů, niťovitý, válcovitý, vřetenovitý, řepovitý, hydroponie, hydroponický květináč Pomůcky a materiál: prezentace, interaktivní tabule Potřebný čas pro výuku DUM: 40 min. Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Učitel seznámí žáky se stavbou těla krytosemenných rostlin, podrobně vysvětlí význam kořene pro rostlinu, jeho funkce, stavbu, způsob růstu, upozorní na význam kořenové zeleniny a objasní pojem hydroponie. Žáci aktivně doplňují a odpovídají na zadané otázky s využitím interaktivní tabule.

KOŘEN

Stavba těla krytosemenných rostlin kořen stonek list

Stavba kořene

Kořen upevňuje rostlinu v půdě čerpá vodu s rozpuštěnými anorganickými látkami roste ke středu Země má různý tvar vytváří kořenové soustavy ukládá látky do zásoby

Kořenová soustava kořen hlavní a postranní

Kořenová soustava kořeny svazčité

Kořenová zelenina obsahuje vitamíny a minerální látky je důležitou součástí našeho jídelníčku mrkev petržel pastinák křen

Tvary kořenů niťovitý válcovitý vřetenovitý řepovitý válcovitý řepovitý niťovitý vřetenovitý

Růst kořene růstový vrchol kořene je krytý kořenovou čepičkou kořenová čepička chrání vrchol kořene nad kořenovým vrcholem rostou kořenové vlásky kořenovými vlásky rostlina zajišťuje přísun živin z různých míst v půdě

Hydroponie způsob pěstování rostliny bez půdy kořeny zasahují do živného roztoku živný roztok tvoří průmyslová hnojiva k pěstování se používá hydroponický květináč

Otázky 1 Které dvě hlavní funkce má kořen? Uveď dvě kořenové soustavy: Čím je krytý růstový vrchol kořene? Čím přijímá kořen živiny? Které tvary kořenů znáš? upevňuje rostlinu v půdě, čerpá vodu s rozpuštěnými anorganickými látkami kořen hlavní s kořeny postranními, kořeny svazčité kořenovou čepičkou kořenovými vlásky niťovitý, válcovitý, vřetenovitý, řepovitý

Otázky 2 Které důležité složky obsahuje kořen? Jak se nazývá zelenina pěstovaná pro kořen? Jak se nazývá způsob pěstování rostlin bez půdy? Kam zasahují kořeny takto pěstovaných rostlin? Jak nazýváme květináč nutný k tomuto pěstování? vitamíny a minerální látky kořenová zelenina hydroponie do živného roztoku hydroponický

Zdroj http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Anatomy_roots.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Koreni-00.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Fagus_sylvatica_-_Putney_Heath_Common_1.jpg?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Daucus_Carota.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wurzelpetersilie_Wurzel.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:PastinakePflanzegeerntet.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:CDC_horseradish.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:2009-03-30_Lettuce_roots.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tree-PICT3419.JPG?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Taraxacum-officinalis-plant.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paardenbloem_%28Taraxacum_officinale%29.jpg?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Triticum_aestivum_-_K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-274.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Zea_Mays_L.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wortel_doorsneden.jpg?uselang=cs Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kateřina Zikmundová. ČERNÍK, Vladimír. Přírodopis 7 pro ZŠ - zoologie a botanika. Praha: Nakl. SPN, 2008.