NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

ROZDĚLENÍ RYB Přírodopis 7 třída.
Opakování ryby.
RYBY.
Ryby.
Základní škola Kladruby
RYBY.
Obecná charakteristika Stavba těla
Třída RYBY Obratlovci žijící ve sladké i slané vodě Obratlovci žijící ve sladké i slané vodě. Mají kostěnou kostru a dýchají pomocí žaber. Tělo.
Digitalizace výuky Příjemce
Třída RYBY. Osnova: Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba.
Prvouka 3.ročník Gabriela Mikulková 2012
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Ryby autor: David Hainall.
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Opakování ryb.
Živočichové - obratlovci
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
RYBY Přírodopis 7. ročník.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
OBRATLOVCI Ryby a obojživelníci.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_11.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s vnější stavbou těla ryb a mírně.
PŘÍRODOPIS 6. ROČNÍK RYBY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Třída Ryby Nejpočetnější skupina obratlovců, výskyt od prvohor
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
OBRATLOVCI RYBY.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
TAJENKY.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Třída: Ryby znaky: ● tělo protáhlé, ze stran zploštělé ● kůže kryta šupinami a slizem ● končetiny = ploutve: – párové – břišní, prsní – nepárové – hřbetní,
Ryby Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_52_INOVACE_23_ryby TémaŽivočichové.
RYBY Přírodopis 7. třída.
Zástupci ryb Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
VY_52_INOVACE_65_Ryby - učební text + kontrolní otázky Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ
RYBY VY_32_INOVACE_06-55 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Třída: RYBY.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): říjen 2011 Ročník: 4
RYBY (písemka - zástupci)
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_117_Obratlovci
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
RYBY sladkovodní a mořské.
Ryby. AUTOR: Eliška Jurčicová
VY_32_INOVACE_04-35 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_118_Ryby
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Elektronická učebnice - II
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice AUTOR: Vondráková NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_Ryby TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:

ANOTACE Materiál je určený k použití na interaktivní tabuli. Možnost použití v hodinách prvouky- Člověk a jeho svět- Rozmanitosti přírody - Obratlovci- Ryby/paryby/. Učivo 3.a 4.ročníku ZŠ. Seznámení s učivem, četba s porozuměním, ukázky ryb, vyprávění s obrázky /popis/, tvoření vět - opakování

Ryby Povrch těla je pokryt kůží většinou se šupinami. Stavba těla ryb: Ploutve Krk Hlava

Prostředí kde žijí Ryby jsou přizpůsobeny životu ve vodě. Obývají sladké i slané vody. SLADKOVODNÍ kapr, cejn, lín….. MOŘSKÉ makrela , sleď, sardinka

Dýchání Ryby nedýchají plícemi, ale žábrami. Přijímají kyslík rozpuštěný ve vodě. Ryby se rozmnožují třením - samice vypouští do vody jikry (vajíčka), samec je zaplavuje mlíčím (spermie).

Býložravé, všežravé ryby Dravé ryby Býložravé, všežravé ryby úhoř kapr štika sumec cejn okoun

Pohyb - smysly Pohyb- plavání Zrak - orientace v prostoru, vyhledávání potravy, odhalování nebezpečí, komunikace s jedinci vlastního druhu Čich- vyhledávání potravy, odhalování nebezpečí, vyhledávání partnera, udržování hejna Chuť - chuťové pohárky jsou u ryb umístěny nejen v ústní dutině, ale i na částech povrchu těla /jako pysky, vousky či ploutve/ u některých sumců a kaprovitých jsou chuťové pohárky rozprostřeny po povrchu celého těla

Hmat postranní čára zvláštní smyslový orgán nacházející se na boku ryby, má velký význam pro pohyb ryb v kalné vodě - umožňuje hmatové vjemy.

Kvíz , vytvoř správné věty Povrch těla ryby pokrývají Tělo ryby se skládá Ryby známe s………. a m……… . Ryby dýchají Pohybují se Orientují se Odhalují nebezpečí žábrami zrakem ploutve, krk, hlava plaváním čichem sladkovodní a mořské šupiny

WWW.OFFICE.MICROSOFT.COM