TÉMA: Výrobky a přírodniny NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY ?? INOVACE 02 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA 4. TÉMA: Výrobky a přírodniny ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0896
Anotace a citace Žáci si z 3. ročníku zopakují a procvičí rozlišování věcí kolem sebe na lidské výtvory a na věci vytvořené přírodou Prvouka pro 3.ročník ZŠ, 2.díl, RNDr. Pavel Augusta, nakladatelství Alter, Praha 1994 Přírodověda 4.ročník, Dr. et RNDr. Jaroslav Jurčák a kol., nakladatelství Prodos, Olomouc 1996
Pocházejí přímo z přírody přírodniny Pocházejí přímo z přírody NEŽIVÉ ŽIVÉ voda živočichové rostliny vzduch houby horniny, minerály, půda
zdrojem surovin jsou zase živé a neživé přírodniny výrobky vše, co vyrobil člověk vyrábíme ze surovin zdrojem surovin jsou zase živé a neživé přírodniny
Urči, co je přírodnina a co výrobek jablko televizor uhlí pastelka sešit déšť pet láhev keramická hlína svetr sklenička pes myš člověk vana Živé přírodniny označ červeně.
Urči, co je přírodnina a co výrobek jablko televizor uhlí pastelka sešit déšť pet láhev keramická hlína svetr sklenička pes myš člověk vana Živé přírodniny označ červeně.
Praktická cvičení Ve třídě i na vycházce pozorujte předměty, které vyrobil člověk. Ze kterých surovin byly vyrobeny? Snažte se určit, zda tyto suroviny pocházejí za živé nebo neživé přírody.
Domácí úkol 1. Jmenuj 4 suroviny, které mají původ v živé přírodě. 2. Jmenuj 2 suroviny, které pocházejí z neživé přírody. K čemu je využíváme?