Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_FYZIKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objem a jeho měření.
Advertisements

Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
MĚŘENÍ OBJEMU.
Měření objemu 6. ročník.
Opakování Délka, hmotnost, objem.
Lukáš Nečas a Daniel Dostál
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Měření objemu.
Ing. Radek Pavela Měření objemu.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Převody jednotek objemu - opakování
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
JEDNOTKY OBJEMU 6.třída. A) Převeď na jednotku v závorce: 0,06 dm 3 (cm 3 ) 0, m 3 ( cm 3 ) 2,3cm 3 (mm 3 ) 27 cm 3 (dm 3) 5,4 dm 3 (m 3 ) 1 989mm.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_FYZIKA
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika hrou-opakování II.
Fyzika hrou-opakování I.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_30_FYZIKA
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_14_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_FYZIKA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_FYZIKA
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Měření objemu pevného tělesa
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
Fyzika hrou-opakování I.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_34_FYZIKA
MĚŘENÍ OBJEMU.
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_35_FYZIKA
Převody jednotek objemu
Výpočty objemu krychle a kvádru
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_45_F6
Převody jednotek objemu
Interaktivní test z fyziky – 6. ročník
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: 9.1.2012 Název: VY_52_INOVACE_03_FYZIKA Téma: Opakování učiva fyziky - Objem Ročník: 6. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2979

Opakování kapitoly objem, jednotky objemu, měření objemu

Zapiš, jak se značí následující veličina a doplň její jednotky objem: základní jednotka: odvozené jednotky: Označujeme písmenem V Základní jednotka je m³ cm³, dm³, mm³, km³, l, ml, hl

Doplň do vět vhodné jednotky objemu: Do těsta potřebujeme 1____ mléka. Do bazénu jsme napustili 40 _____ vody. V injekci bylo 1,7 ______ očkovací látky. Úsporná myčka na nádobí spotřebuje na jedno umytí jen 12 _____ vody. V restauraci jsme si objednali 3 _____ džusu. Použij tyto jednotky: ml, l, hl, dl, hl ml l dl

Převeď na uvedenou jednotku: 3 m³ =_________l 2 470 l= _________m³ 540 dm³= __________l 530 ml = __________cm³ 670 ml = __________ l 7 cm³ = __________ml 4 m³ = ________________cm³ 7 800cm³ = ___________l 3 000 2,47 540 530 0,67 7 4 000 000 7,8

Jakou nejvhodnější odměrnou nádobu zvolíš, budeš-li chtít zjistit: objem mléka na kaši množství očkovací látky chemikálii

Vyřeš slovní úlohy: a)Na zahradě je sud o objemu 2,5m³. Kolik desetilitrových konví můžeš použít na zalití zahrady? b)Navrhni délku, šířku a výšku akvária, které má objem 30l.

Řešení: a)Na zahradě je sud o objemu 2,5m³. Kolik desetilitrových konví můžeš použít na zalití zahrady? V = 2,5 m³ = 2 500 dm³ = 2 500l 2 500 : 10 = 250l Lze použít 250 konví. b)Navrhni délku, šířku a výšku akvária, které má objem 30l. V = 30l = 30 dm³ Hledám 3 čísla, jejichž součin je 30. například: a = 5 dm b = 3dm c = 2dm V = 5 . 3. 2 = 30 dm³.

U odměrného válce urči: možný rozsah měření kolik ml odpovídá nejmenšímu dílku odchylku měření objem kapaliny v odměrném válci 100 ml 1 ml 0,5 ml 50 ml

Kolik kapaliny je v následujících odměrných válcích? 75ml 9 ml 64ml 35ml

Jaký je objem pevného tělesa v odměrném válci? Objem kapaliny s pevným tělesem je 52 ml Objem kapaliny je 8 ml Objem kapaliny s pevným tělesem je 9 ml Objem kapaliny je 42 ml Objem pevného tělesa je 52 - 42= 10ml Objem pevného tělesa je 9 – 8 = 1ml

Domácí úkol: Zjisti objem alespoň pěti různých lahví s tvými oblíbenými nápoji. Najdi v literatuře nebo na internetu, jaká je vitální kapacita plic. Jaká je průměrná spotřeba studené vody ve vaší domácnosti na jednu osobu za rok. Kolik litrů benzínu se vejde do nádrže vašeho automobilu?

Anotace Cíl hodiny: Opakování pojmů objem, používání různých jednotek objemu, měření objemu kapalného a pevného tělesa, využívání fyzikální veličiny v praxi. Práce s prezentací: Možnost společného opakování učiva, použit jako test, využití pro skupinovou práci. Průřezová témata: Zejména v domácím úkolu – lze využít i jako samostatnou práci v hodině , souvislost tématu s úlohami v M, Z, Př, D

Zdroj citace Vlastní tvorba www.microsoft.com Fyzika 1. Praha: SPN a.s., 2007. ISBN 978-80-7235-347-7. JIŘÍ BOHUNĚK, EVA HEJNOVÁ. Tematické prověrky z učiva fyziky základní školy. Praha: Prometheus, 2005. ISBN 80-7196-290-2. JAN ŠEDIVÝ, JAN PURKAR, STANISLAV PFEFRČEK. Úlohy z fyziky. Praha: Fortuna, 1996. ISBN 80-7168-315-9. JIŘÍ BOHUNĚK. Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 1. díl. Praha: SPN , 1992. ISBN 80-04-26025-X.