EU_42_sada1_05_M_Tělesa_2_Šeb

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objem a jeho měření.
Advertisements

Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
Povrch krychle a kvádru
Povrchy a objemy těles.
KVÁDR POVRCH A OBJEM.
síť, objem, povrch opakování
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
KAG/MDIM7 Tereza Řezáčová
Objem a povrch ve slovních úlohách
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Převody jednotek objemu,
OBJEM TĚLESA.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Převody jednotek objemu
Matematika Objemy těles.
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Objem kvádru a krychle slovní úlohy 6. třída. Jakou hmotnost má cihlová zeď dlouhá 8 m, široká 2,4 m a tloušťce 0,6 m, jestliže 1m³ má hmotnost 25 q.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena Zkus vyjmenovat další příklady z běžného života kde.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/05 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : říjen 2013  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Objemové jednotky a jejich převody
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_33  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Matematika pro automobilní obory 17. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
EU_42_sada1_03_M_Rovinné útvary3_Šeb
EU_12_sada1_01_Inf_Úpravy obrázků 1_Šeb
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Rotační válec Síť, povrch, objem
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Objem a povrch kvádru a krychle
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Tělesa –čtyřboký hranol
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Listopad 2012 Ročník 6.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
EU_12_sada1_15_Inf_Word_Práce s obrazci 4_Šeb
EU_12_sada1_16_Inf_Word_WordArt1_Šeb
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Objem hranolu.
Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
EU_12_sada1_02_Inf_Úpravy obrázků 2_Šeb
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Rotační válec Síť, povrch, objem
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
Převody jednotek – shrnutí, procvičení
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola Čelákovice
Povrch krychle.
Rotační válec Síť, povrch, objem
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03 Objem a povrch
Krychle a kvádr - slovní úlohy.
Převody jednotek objemu
Transkript prezentace:

EU_42_sada1_05_M_Tělesa_2_Šeb   Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Mgr. Zdeněk Šebestík Anotace Prezence slouží k procvičení učiva o objemu a povrchu těles Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace Předmět Matematika Tematická oblast/téma Geometrie v rovině a prostoru Výsledky vzdělávání  - vypočítat objem a povrch těles a využívat je v praxi Klíčová slova Těleso, krychle, hranol, objem, povrch, Druh učebního materiálu pptx Typ vzdělávání Střední vzdělávání, 2. ročník Praktické školy dvouleté Ověřeno Datum: 6. 3 . 2013 Třída: II. PRŠ 2 Zdroj autor

Procvičování objemu těles Krychle Hranol a c b a Objem krychle: Objem hranolu: V = a. a. a V = a. b. c

Zopakujme si: Jednotky objemu 1 m 3 1000000 cm 3 1000 dm 3 1 m 3 = 1000000 cm 3 100 cm . 100 cm . 100 cm = 1000 dm 3 1 m 3 = 10 dm . 10 dm . 10 dm = 1 dm 3 = 1 l (litr) 100 l = 1 hl (hektolitr)

Úkol 1: Dva kamarádi chovají rybky. Petrovo akvárium je krychlové o hraně 50 cm. Pavlovo má tvar hranolu. Jeho rozměry jsou 60 cm na délku, 30 cm na šířku a 20 cm na výšku. Kolik litrů vody je v obou akváriích?

Úkol 2: Pro opravu vodovodního potrubí bylo nutno vyhloubit jámu hlubokou 3 m, dlouhou 6 m, širokou 4 m. Jak dlouho trvalo bagristovi vyhloubení jámy, když za hodinu vybagruje 18 m3 zeminy?

Úkol 3: Jak dlouho se bude napouštět bazén o rozměrech: délka 25 m, šířka 16 m a hloubka 2 m, když za 1 hodinu přiteče do bazénu 4 přítoky 100000 litrů vody?

V obou akváriích je 161 litrů vody. Úkol 1: řešení převod: 10 cm = 1 dm 1dm3 = 1 l V1 = 5 . 5 . 5 V1 = 125 V1 = 125 dm3 = 125 l V2 = 6 . 3 . 2 V2 = 36 V2 = 36 dm3 = 36 l V = V1 + V2 = 125 + 36 V = 161 V obou akváriích je 161 litrů vody.

Úkol 2: řešení V = a . b . c V = 6 . 4 . 3 V = 72 m3 za 1 hod ... 18 m3 72 : 18 = 4 Bagristovi trvala práce 4 hodiny.

Úkol 3: řešení převod: 1 m3 = 1000 dm3 = 1000 l V = a. b . c V = 800 m3 = 800000 dm3 = 800000 l Za 1 hodinu nateče 100000 litrů. 800000 : 100000 = 8 Bazén se bude napouštět 8 hodin.

Zdroje: Foto: autor