Psychologie pro učitele

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
výchova k nekuřáctví pro I. stupeň ZŠ
PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Přijímací řízení…? „Víme, koho přijímáme?“ PaedDr. Ivona Futschiková.
Konference Jihlava mluví o vzd ě lávání a Montessori pedagogice 2014 Montessori na 1. stupni ZŠ – zkušenosti z praxe.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
MANAGEMENT Mgr. Petra Neumannová.
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
Školní poradenské pracoviště
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
VY_32_INOVACE_PSYPS10660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
Úvod do učiva občanské výchovy
Motýlí efekt Systémový přístup a vize. Motýlí efekt.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_OSVZ_ON Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
OBORY PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Mgr. Zuzana Kročáková …I KDYŽ TO MNOHDY NEVÍ.
Teorie vzdělávání dospělých
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Žákovský parlament. Charakteristika Prostředník mezi učiteli a žáky, žáky a vedením školy, školou a obcí Prostředník mezi učiteli a žáky, žáky a vedením.
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
PSYCHOLOGIE VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ
Úvod do psychologie
Pedagogická diagnostika
Politický systém Rakouska
Téma Hypotézy ve výzkumu
Pedagogická psychologie
3. Předškolní pedagog Požadavky na: KVALIFIKACI
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Praxe ve školní psychologii
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Zdravotní výchova Mgr. Silvie Šilingerová.
HRAJME SI S DĚTMI! Martin BACH. ASOCIACE HERNÍHO PRŮMYSLU.
Cargo efekt a testování 5. a 9. tříd Ondřej Šteffl,
OSOBNOST UČITELE JAKO JEDEN ZE SUBJEKTŮ VÝCHOVNĚ-VZDĚLÁVACÍHO PROCESU Seminární práce KPG/RPEPS Pavel Švejda.
Psychologické disciplíny I.ČástZákladníSpeciální.
Děti se učí tím, v čem žijí Žije-li dítě v ovzduší kritizování, učí se odsuzovat. Žije-li dítě v ovzduší nepřátelství, učí se útočit. Žije-li dítě v ovzduší.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Úvod do psychologie Lenka Polešovská Kottler, J., Carlson, J. (2003). Mumie u jídelního stolu. Praha: Portál.
ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOG. Náplň práce nabízí možnost učitelům, žákům i jejich rodičům konzultovat některé problémy, které souvisí se speciálními vzdělávacími.
Úvod do ekonomiky školství, vzdělávání a trh práce
Nadání a inteligence Mgr. Michal Vičar.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
PROFESE UČITELE Radek Šír.
ZDRAVOTNICKÉ PROSTŘEDÍ.
Plánované rodičovství
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Teorie vzdělávání dospělých
Podmínky učení.
Podpora bezpečného klimatu prostřednictvím etické výchovy Hana Kachtíková 3.října 2017
Úvod do psychologie
Psychologie výchovy a vzdělávání
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Komunikace učitele se žáky
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Kdo je víc? ŘŠ nebo ZŘŠ? Dagmar Chroboková Petr Lehký.
Úvod do psychologie II. přednáška
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
Pedagogika Pedagogika = sociální věda
Pedagog.
Transkript prezentace:

Psychologie pro učitele Mgr. Michal Vičar Psychologie pro učitele

Osobnost učitele Jaké vlastnosti by měl mít podle vás učitel?

Osobnost učitele rádcem při volbě vzdělávací cesty hledačem dobrých vlastností tvůrcem-umělcem pracujícím na formování kreativních schopností dítěte budovatelem soustavy poznatků poradcem a přítelem, "vztažnou osobou" znalcem duševního života dětí oporou dětí prostředníkem dialogu mezi generacemi nositelem obecných morálních a kulturních hodnot Herec Vedení skupiny – role. stabilizovanou, vyrovnanou a zkušenou osobností. Promítá se do dění ve skupině

Thomasův teorém Sebenaplňující se proroctví Pygmalion efekt Golem efekt

Způsoby vedení skupin Autoritativní Demokratický Liberální Rozdíl kdo a jak nastavuje pravidla a kým a jestli jsou vyžadována