UM_NM_I_PS14.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Úvod do médií PaedDr. Zdeněk Pejsar, Ph.D.. Při vytváření pojmu multimédia je vhodné vyjít ze syntaktického složení tohoto slova. Pod pojmem multi najdeme.
Žánry a formáty Žánr (druh, rod, způsob, styl, sloh) je obecné pojmenování pro všechny materiály (díla) se společnými znaky žánrové oblasti např. v literatuře.
Strukturální analýza uměleckého díla
Základy informatiky úvod
Žádoucí těla, Leni Riefenstahlová a vizuální sociologie
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
Operační systémy a aplikační servery Tomáš ZACHAT SPŠ Praha 10, STIC.
Bakalářský studijní program Softwarové technologie a management (STM) Prof. Ing. Jiří Žára, CSc.
Didaktická média v dějepisném vyučování
INTERNET.
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí.
Podmínky úspěšné realizace metodiky nového monitoringu Jiří Winkler, FSS MU Brno Projekt OP LZZ „Aktivní matching: Strategická podpora poradenství.
Výstupy z GIS Pojmy a typy výstupů, aneb pro koho, co a jak Ing. Jiří Fejfar, Ph.D.
ŠVP a můj předmět Výtvarná tvorba
funkce médií ve společnosti moc médií
a rámcové vzdělávací programy pro základní vzdělávání
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Systémy pro podporu managementu 2
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Přehled
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat komunikaci?
PŘÍPRAVA K MATURITĚ. POČÍTAČOVÁ VĚDA ?? INFORMATIQUE VĚDU O CÍLEVĚDOMÉM ZPRACOVÁNÍ INFORMACÍ PROSTŘEDNICTVÍM AUTOMATICKY PRACUJÍCÍCH STROJŮ FRANCOUZ.
Mgr. Jiří Janeček Senát PČR Osvěta zvenčí ? Schopný autor tvoří, neschopný poučuje George Bernard Show.
Systémy pro podporu managementu 2 Inteligentní systémy pro podporu rozhodování 1 (DSS a znalostní systémy)
Ing. Michal Unzeitig ARTIO s.r.o..  Co je Museo24  Vize a cíle  Role společnosti ARTIO  Technické řešení –CIDOC CRM –Sémantický web Obsah.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A18 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření duben 2014.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Archiv výtvarného umění Shromažďuje Zpracovává Zpřístupňuje dokumenty a informace o současném výtvarném umění.
Nástroje interpretace novomediálního díla II JS_14.
Katedra počítačů ČVUT FEL
Multimédia.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Výuka základů algoritmického myšlení na prvním stupni základních škol
Katedra počítačů ČVUT FEL Program STM Obor Web a Multimédia (garant oboru: prof. Jiří Žára)
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
UM_NM_I_PS12 Technické obrazy.
U3V Počítačová grafika Organizace kurzu doc. Ing. Stanislav Horný, CSc. gml.vse.cz Kristýna Horná, Libor Krsek, Martin Seko a další z GML.
Umění nových médií: umění a technika I PS_2012 Jana Horáková.
Geografické informační systémy pojetí, definice, součásti
Pogamut2 Matematicko-fyzikální fakulta Univerzita Karlova v Praze 11/2008 Platforma pro výzkum, vývoj a vzdělávání.
F prostor, K prostor, V prostor,... V jakém prostoru to dnes vlastně žijeme? Prof. Ing. Milan Konvit, PhD.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky Geografické informační systémy Doc. Ing. Pavel Hrubeš, Ph.D.
Svět se mění – knihovna ne Knihovna je stabilní jistota v nestabilním světě Prof. PhDr. Tomáš Kubíček, Ph.D.
Mentální reprezentace
Kapitola 5: Úvod do analytických technologií Webu Vítězslav Šimon (SIM0047) Adaptivní webové systémy (AWS)
DIGITÁLNÍ MÉDIA Filip Uhlíř
Percepce novomediálního díla (nejen) v galerijním prostoru
Vít Richter (využití podkladů kol. P. Mazáčové a L. Nivnické)
UM_NM_I_PS14.
Chronologický přehled vývoje médií
ČVUT Fakulta elektrotechnická
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.
Veřejné Finance.
FOTO Petr BENEŠ PS Smart life
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Geografické informační systémy
Umění nových médií umění & technika I.
UM_NM_I_PS17 Technické obrazy.
Umělá inteligence a autorské právo z pohledu práva na svobodu projevu
Jednotná informační brána (JIB)
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Počítačová grafika.
Počítačová grafika.
Mediální gramotnost: chiméra, nebo nutnost?
Multimediální technika – úvod
Transkript prezentace:

UM_NM_I_PS14

Co je „umění nových médií“? UMNM jako výraz/reflexe informační společnosti. Počátek UMNM/1993. UMNM jako průnik kategorií „umění a technika“ a „mediální umění“. Umění nových médií jako výzkum/Information Art. UMNM: obecná definice. UMNM: definice na základě užité techniky/technologie. UMNM: jako digitální umění: kategorizace. UMNM: jako umělecké hnutí, strategie umnm. UMNM: digitální média jako nástroj a jako médium. UMNM: časové vymezení. UMNM: příklady. UMNM: od definice k hledání společných jmenovatelů: principy digitálních médií, umění kyberkultury. UMNM: jako remediace tradičních druhů umění. UMNM: jako performance/proces/událost, jako úpadek totality díla.

*1993 jodi.org http://wwwwwwwww.jodi.org/

UM.+TECH. UM.+MED. UMNM El.um., robot.um., genom.um…. Video art, experiment. film radio art…

UMNM: http://artlist.cz/index.php?id=149

http://www.rchoetzlein.com/theory/2009/what-is-new-media-art/

Digitální umění: Počítačová grafika http://www.medienkunstnetz.de/works/einstein/ http://www.dam-gallery.de/index.php?id=42&L=1 Animace a 3D umění http://www.gerogries.com/ Software art http://www.numeral.com/appletsoftware/eicon.html Hactivismus http://www.potatoland.org/shredder/shredder.html Interaktivní objekty a umění ve veřejném prostoru. http://www.medienkunstnetz.de/works/videoplace/ http://www.mediaartnet.org/works/the-legible-city/ http://www.youtube.com/watch?v=y0blJsgbcho

Strategie umění nových médií: Spolupráce a spoluúčast Apropriace a open-source hnutí Parodie Hackerství a hactivismus Intervence Identita Teleprezence a kontrola Umění nových médií není definováno zvoleným médiem, ale kritickým nebo experimentálním způsobem nakládání s novými médii. Mark Tribe – Reena Jana: New Media Art. 2006.

umělá inteligence a inteligentní agenty, Témata UMNM: umělý život, umělá inteligence a inteligentní agenty, telepresence, telematika a telerobotika, tělo a identita, Databáze, vizualizace dat a mapování, textové a narativní prostředí, hry, taktická média, aktivismus, hactivismus, technologie budoucnosti, mobilní a lokativní média, sociální networking, příští generace virtuálních světů. Digitální umění médium jako nástroj: fotografie, tisk, skulptura médium jako prostředí: film, video, animace, internetové umění, nomádské sítě, sw umění, vr a rozšířená realita… Christiane Paul: Digital Art. 2008.

Periodizace: 60s-70s: počítačové umění (H. Franke, F. Nake, M. Noll…) 70s-80s: rozšířený film, interaktivní instalace, VR art (M. Krueger, J. Shaw…) 90s-2000: net art, software art (J. Simon, V. Kosic, O. Lialina…)

Příklady: http://www.potatoland.org http://artport.whitney.org/collection/davis/Sentence/sentence1.html http://www.medienkunstnetz.de/works/third-hand/ http://www.viewingspace.com/genetics_culture/pages_genetics_culture/gc_w03/kac_webarchive/gfp_bunny_page/gfp_bunny.htm

George P. Landow: Virtualita, fluiditia, adaptabilita, otevřenost, procesuálnost, nekonečná reprodukovatelnost, snadné přemístění, síťovatelnost. Lev Manovich: Číselná reprezentace, modularita, automatizace, variabilita, kulturní překódování. Martin Lister a kol.: digitalita, interaktivita, hypertext, disperze, virtualita.

Pierre Lévy: aktivní účast interpretů, kolektivní tvorba, dílo-událost, dílo-proces, vzájemné propojení a rozostření hranic, dílo vystupující z oceánu digitálních znaků.

Pierre Lévy: „virtuální světy“ „všeobecnost bez totality“ Oslabení faktorů totalizace (díla): autor (totalizace vnitřní), záznam (totalizace vnější)

Pierre Lévy: Proměna: text - - - hyperdokumentový mechanismus čtení/psaní na síti. hudba - - - rekurzivní neukončený proces tvorby a transformace pohyblivé paměti skupinou různých kooperátů. obraz - - - symbolicko-pohybová interakce se souborem dat, definujícím VR stav obrazu. „VR světem proplouváme jako hypertextem a pragmatika techno hudby předpokládá také princip VR a záznamové navigace v hudební paměti. Některé hudební výkony v reálném čase mimo jiné používají mechanismy hypermediálního typu.“ Umění nových médií: performativiní charakter, od instalace (skrze interakci) k inscenaci.

„K základním charakteristikám mediálního umění patří , že je založené na čase a pohybuje se od pozice zaměřené na objekt k pozici orientované na kontext a pozorovatele. V tomto smyslu se mediální umění stává motorem změny směrem od moderny k postmoderně, s čímž je spojená i změna probíhající od uzavřených, definovaných a celostních systémů k otevřeným, blíže neurčeným, neurčitým a nekompletním systémům. Mediální umění se současně váže na pohyb od světa nevyhnutelnosti ke světu možností, které přitahují pozorovatele, přičemž směřuje od mono-perspektivy k vícenásobné perspektivě, od hegemonie k pluralismu, od textu ke kontextu, od místa k bezprostorovosti, od celku k jednotlivostem a od objektivity k relativitě pozorovatele.“ P. Weibel Live coding performance, INTIME 2013 http://vimeo.com/77694274