TEČNA KRUŽNICE PROCHÁZEJÍCÍ DANÝM BODEM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tečna ke kružnici – vlastnosti, využití Thaletovy kružnice
Advertisements

Konstrukce lichoběžníku - Thaletova kružnice
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha přímky a kružnice
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Matematika – 8.ročník Tečna ke kružnici
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha kružnice a přímky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
VY_42_INOVACE_422_VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
11.1 Kružnice trojúhelníku opsaná
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzájemná poloha dvou kružnic
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Čas na Zemi Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_06_Čas na Zemi Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Literatura Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_51_Epika, lyrika Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Internet Autor: Mgr. Jan Duchek VY_32_INOVACE_14_Internet Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách VY_32_ INOVACE_52_Nerosty-sůl.
Převod skutečných velikostí do měřítka. Měřítka map a plánů- převod skutečných velikostí do měřítka Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_50_Meritka_map_a_planu_2.
Rozšiřování a zkracování postupného poměru. Postupný poměr – rozšiřování a krácení Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_53_Postupny_pomer_rozsirovani_kraceni.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Autor: Mgr. Věra Martincová
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_60_Práce s grafem
VY_32_INOVACE_29_Reproduktory
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_23_Lidské rasy
Vzájemná poloha dvou kružnic
VY_32_INOVACE_22_Sociální_sítě
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_Práce
VY_32_INOVACE_18_Vypnutí_a_odhlášení
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_48_NP České Švýcarsko
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_01_Náhradní rodinná péče
VY_32_INOVACE_48_Internet_v_mobilu
Fyzici a fyzikální jevy Autor: Mgr. M. Vejražková
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_48_Jan Neruda
Vyhledávání na internetu Autor: Mgr. Jan Duchek
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_45_Jaroslav Seifert
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_54_Moravský kras
Fyzici a fyzikální jevy Autor: Mgr. M. Vejražková
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_07_Mapy
Anglický jazyk – slovní zásoba Autor: Mgr. Vlasta Skořepová
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_04_Parlament ČR
Formování naší státnosti do roku 89 Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_53_Hrubý Jeseník
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_02_Střídání dne a noci
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_42_Božena Němcová
Člověk a předpoklady soužití Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková
VY_32_INOVACE_38_Rozvrh_excel
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_08_Měřítko mapy
Základní konstrukce Kolmice.
Autor: Mgr. Veronika Dočkalová VY_32_INOVACE_10_Hranol základní pojmy
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_44_Karel Čapek
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_23_Oceánie
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLEM 60, 70, 80, 90
Konstrukce trojúhelníku
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_33_Nakupujeme
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_12_Ústava ČR
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_49_Povrch krychle a kvádru
Pravoúhlá soustava souřadnic
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_15_Atmosféra
Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“.
Autor: Mgr. M. Vejražková
Kružnice trojúhelníku vepsaná
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_10_Litosféra
Pythagorova věta.
Transkript prezentace:

TEČNA KRUŽNICE PROCHÁZEJÍCÍ DANÝM BODEM

Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_15_TEČNA_KRUŽNICE Kruh, kružnice Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_15_TEČNA_KRUŽNICE Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.

Narýsuj tečnu ke kružnici k, k(S; 2,5 cm), která bude procházet bodem M: X M M X X S X S X S k k k

Tečna nelze sestrojit. M X X S k

M X S k

Konstrukce tečny v daném bodě Sestroj tečnu t kružnice k (S; 2 cm) procházející bodem M, lSMl = 5 cm . x S M x k

Konstrukce tečny v daném bodě Spojte střed S s bodem M a sestrojte osu úsečky ISMI, tento střed nazveme O. x S k O M x k

Konstrukce tečny v daném bodě Opiš kružnici l(O, IMOI). x S O M x k l

Konstrukce tečny v daném bodě Kružnice l protla kružnici k ve dvou bodech T1 a T2 . T1 x S O M x k T2 l

Konstrukce tečny v daném bodě Body T1 a T2 jsou body dotyku tečen t1 a t2. Spojíme bod M s body T1 a T2 a získáme tečny t1 a t2. t1 T1 x S O M x k T2 t2 l

Konstrukce tečny v daném bodě Změřte úhel lMT1Sl a úhel lMT2Sl, kolik stupňů mají dané úhly? t1 T1 x S O M x k T2 t2 l

Konstrukce tečny v daném bodě Jestliže jsou trojúhelníky MST1, MST2 pravoúhlé, jakou znalost jsme využili při konstrukci tečen T1 a T2 ? t1 T1 x S O M x k T2 t2 l

Sestroj tečnu t kružnice k procházející bodem P, jestliže: k(S; 3,5 cm), lSPl = 7 cm k(S; 2 cm), lSPl = 5,5 cm k(S; 5 cm), lSPl = 8,5 cm

Vytvořeno jako DUM do předmětu matematika na Základní škole a Mateřské škole Mladá Boleslav, 17. listopadu 1325, příspěvková organizace, pro osmy ročník základní školy. Materiál slouží k doplnění úvodního výkladu „Konstrukce tečny kružnice“. Materiál doporučuji prezentovat pomocí dataprojektoru. Materiál byl vytvořen a pilotován v I. pololetí školního roku 2012/2013.