Realismus ve výtvarném umění

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Konec 18. století a počátek 19. století
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Romantismus.
Realismus Umění 19. století.
REALISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
REALISMUS CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk. SPOLEČENSKO-HISTORICKÁ SITUACE rrrrozmach a dokončování průmyslové revoluce, hospodářský vzestup rrrrozvoj.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Realismus.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Realismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název Realismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
REALISMUS.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Funkcionalistický Zlín
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Secese Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Impresionismus Název školy
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – realismus, umělecký.
Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,
OP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
POP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_14_Kultura 2. poloviny 19.
REALISMUS polovina 19. století. Základní anotace  Dějepis - Kultura v dějinách  Šablona: III/2  Pořadové číslo: 1.13  Autor: Mgr. Soňa Blažková 
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Lucemburkové v Čechách I Autor: Mgr. Václav PražákDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Kubismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Rožmberkové a jejich sídla
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Bonjour Monsieur Courbet
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Prusko-rakouské války I
2. světová válka – Hon na Bismarck
High Tech VY_32_INOVACE_46_942
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Francouzská revoluce II
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Judaismus – počítání času
Judaismus – biblické dějiny I
1 ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Umění starověkého Říma
Výtvarné umění od pravěku k dnešku
Křížovka – osobnosti 2. světové války
Křížovka – krycí názvy 2. světové války
Poslední Přemyslovci III
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Transkript prezentace:

Realismus ve výtvarném umění Autor: Mgr. Jana Kalvasová Datum: 10.3. 2013 Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0702 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_VV.1.12 Škola Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Autor Mgr. Jana Kalvasová Název Realismus ve výtvarném umění Předmět Výtvarná výchova Tematická oblast Výtvarná výchova pro kvintu, sextu, 1. a 2. ročník SŠ Šablona III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Ročník 1. ročník SŠ Metodický list/Anotace Prezentace v power pointu obsahuje informace o realismu ve výtvarném umění včetně obrázků, prezentace je zakončena otázkami a úkoly k tématu. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Realismus Snaha pravdivě zachytit skutečnost Nikdy nekončící umění (realistické tendence již od pravěku, antiky,…) 1855 výstava v Paříži Le Realisme (Realismus)– Gustav Courbet Hlavní znaky: Pečlivé pozorování skutečnosti Tvorba podle živých modelů Objektivní realita

Architektura Vychází z tzv. historizujících slohů (novorománský, novogotický, novorenesanční) Nové stavební materiály: železo (ocel, litina, železobeton) sklo Kovové konstrukce nádraží, mostů, továrních hal, tržnic, radnic, výstavních paláců

Malířství, sochařství – hlavní přestavitelé Gustav Courbet Jean- Baptiste Camille Corot Jean- Francois Millet Honoré Daumier William Turner Ilja Repin August Rodin Václav Brožík Karel Purkyně

C. Corot, Žena s perlou, Agostina

G. Courbet- Bonjour, Monsieur Courbet

Karel Purkyně, Sova sněžná

Václav Brožík- Mistr Jan Hus před koncilem kostnickým

August Rodin- Myslitel, Polibek

Otázky a úkoly 1. Jaké jsou hlavní znaky realismu? 2. Jmenuj 5 významných literárních děl z období realismu, čím se tato díla vyznačují? 3. Na internetu vyhledej další umělecké styly 19. století. 4. Porovnej realismus a romantismus, v čem spočívají hlavní odlišnosti těchto směrů?

Zdroje, citace [online]. [cit. 2013-03-10]. Dostupné z: http://www.artmuseum.cz/reprodukce2_pohled.php?dilo_id=4299 http://www.artmuseum.cz/reprodukce2_pohled.php?dilo_id=4298 http://www.artmuseum.cz/reprodukce2_pohled.php?dilo_id=291 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/Purkyne%2C_Karel_-_Sova_snezna.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/76/Vaclav_Brozik_-_Hus.jpg http://www.artmuseum.cz/reprodukce2_pohled.php?dilo_id=705 http://www.artmuseum.cz/reprodukce2_pohled.php?dilo_id=707