Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anotace Žák se seznámí s dílem Jiřího Wolkera …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstupÚstně interpretuje dílo J. Wolkera, pojmenuje versologické.
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.11 Anotace: Prezentace obsahuje stručný přehled literárních žánrů lyrických. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura Autor:
Česká poezie 1. poloviny 20. století
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20
Lyrické druhy a žánry Český jazyk VY_32_INOVACE_ sada, ČJ
¨-4-.
Srovnávací a vědomostní test
Výlet do české literatury
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Poetismus charakteristika literárního.
Česká meziválečná literatura
Devětsil Mgr. Lucie Rusová
MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY NA POČÁTKU 20. STOLETÍ - OPAKOVÁNÍ Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka,
Poezie ve světové literatuře
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá.
POETISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20
KONSTANTIN BIEBL Mgr. Lucie Rusová
Jaroslav Seifert ( )
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Základní literární pojmy opakování.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_20_ Test – odraz světla Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_09_ PL Rodinné vztahy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.7 poetismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_112 Téma hodiny: Jiří Wolker Doporučeno pro: 9. ročník základní.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
SMĚRY V ČESKÉ POEZII V 1 POL. 20. ST. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastČeská poezie v 1. pol. 20. století.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.9 dadaismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Básník Jiří … Básník Jiří …Básník Jiří …Básník Jiří … JEDNOTKA VÝKONU KOMBINÉZA.
JIŘÍ WOLKER Simona Coubalová C3B. Obsah O autorovi Život Dílo Těžká hodina Shrnutí Zdroje.
JIŘÍ WOLKER ŽIVOT Kde se narodil busta na jeho rodném domě pohled na město mapa ČR a umístění města a zemřel ?
Jaroslav Seifert „Kdo hledá, bývá očekáván. Kdo čeká, je jen nalezen.“
POEZIE 1.POL. 20. ST. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPoezie 1.pol. 20. stol. Datum vytvoření
„Smrt není zlá, co zlé je, to umírání je.”
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Mgr. Marie Havránková POETISMUS A SURREALISMUS
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KLÁŠTEREC NAD OHŘÍ, KRÁTKÁ 676 AUTOR: MGR
Česká meziválečná literatura
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Meziválečná poezie a drama
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
dZákladní škola, Klášterec nad Ohří, Krátká 676, okres Chomutov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Poezie ve světě v 1.polovině 20.století
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Česká meziválečná poezie
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Česká poezie 1. pol. 20. století - přehled
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vy_32_INOVACE_74_Balady a romance II
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Jiří Wolker životopis, literární.
POEZIE V ČESKÉ LITERATUŘE PRVNÍ POLOVINY 20. STOLETÍ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Hnilička Jiří Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_18_ Test, moderní básnické směry Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1115 Anotace: Prezentace pro hodinu literatury v devátém ročníku. Prověřuje úroveň dosažených znalostí o probrané látce.

Jméno: 1. Seřaďte následující umělecké směry od nejmladšího k nejstaršímu: futurismus, dadaismus,poetismus, surrealismus, proletářská poezie. 2. a) futurismus 1. F. T. Marinetti b) proletářská poezie 2. vznikl v Československu c) poetismus 3. Jednotlivec nic neznamená, síla je v kolektivu d) dadaismus 4. podvědomí, psychický automatismus e) surrealismus 5. hra, optimismus, šokovat, náhodnost 3. Doplň. Držitelem Nobelovy ceny za literaturu je Čech ………………………………………………… 4. Doplň. „Zde leží …………………………………………., básník jenž miloval svět a pro spravedlnost jeho šel se bít, dřív však……………………………………………………………………………………………………… .................................................................................................................................................. Jak říkáme výše zmíněnému textu? …………………………………………………….. 5. Jak můžeme vytvořit dadaistickou báseň? Postup napiš v jednotlivých bodech (stručně). 6. Kdo je kdo? J. Seifert S. Dalí V. Vančura 7. Kdo je autorem následující věty? „Tento způsob léta, zdá se mi poněkud nešťastný.“ V. Vančura 8. Doplň autora. Kytice – K. J. Erben Hamlet – W. Shakespeare Babička – B. Němcová Faust – J. W. Goethe Máj – K. H. Mácha Vita Caroli – Karel IV: Labyrint světa a ráj srdce - J. A. Komenský Abeceda – V. Nezval

řešení 1. Seřaďte následující umělecké směry od nejmladšího k nejstaršímu: futurismus, dadaismus,poetismus, surrealismus, proletářská poezie. Poetismus, surrealismus, proletářská poezie, dadaismus, futurismus 2. a) futurismus 1. F. T. Marinetti b) proletářská poezie 2. vznikl v Československu c) poetismus 3. Jednotlivec nic neznamená, síla je v kolektivu d) dadaismus 4. podvědomí, psychický automatismus e) surrealismus 5. hra, optimismus, šokovat, náhodnost 1a, 2C, 3b, 4e, 5d 3. Doplň. Držitelem Nobelovy ceny za literaturu je Čech ……Jaroslav Seifert…………………………………………… 4. Doplň. „Zde leží Jiří Wolker., básník jenž miloval svět a pro spravedlnost jeho šel se bít, dřív však než mohl srdce své k boji vytasit, zemřel mlád 24 let…………………………… .................................................................................................................................................. Jak říkáme výše zmíněnému textu? epitaf…………………………………………………….. 5. Jak můžeme vytvořit dadaistickou báseň? Postup napiš v jednotlivých bodech (stručně). Rozstříháme noviny na jednotlivá slova, náhodně losujeme jejich pořadí, vzniklý text nalepíme. 6. Kdo je kdo? 7. Kdo je autorem následující věty? „Tento způsob léta, zdá se mi poněkud nešťastný.“ 8. Doplň autora. Kytice – Hamlet - Babička – Faust - Máj – Vita Caroli Labyrint světa a ráj srdce - Abeceda -

Použitá literatura a odkazy. MARTINKOVÁ, V., Teorie literatury netradičně. 1.vyd. Praha, Trizonia 1995. ISBN 80-85573-61-X VIEWEGHOVÁ, T., Čítanka pro 9. ročník základní školy, 1. vyd. Brno, Nová škola 2010. ISBN 978-80-7289-162-7 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/27/Salvador_Dali_NYWTS.jpg/225px-Salvador_Dali_NYWTS.jpg http://www.cesky-jazyk.cz/cjl/pictures/autori/seifert-jaroslav-oc.jpg http://inforum.artforum.sk/userdata/catalog/2f3084.jpg Citováno dne 29.3. 2012 DUM uložen na- http://dumy.cz/materialy/prehled