Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Úvod do objektového modelování
Evropská unie - fungování JVT  volný pohyb zboží  volný pohyb služeb  volný pohyb kapitálu  volný pohyb osob  +………politiky?  mobilita  ochrana duševního.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Ing. Daniel Konczyna U MARKETING Ing. Daniel Konczyna U
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Akademický rok 2011/12 1. ročník – LS 1. cvičení
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Úvod do managementu 1. seminář
Management a rozvoj obcí
LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška.
Úvod do managementu 1. seminář
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová. 1.setkání: úvod do problematiky „povinnosti“ ke zkoušce zdroje informací brainstorming.
Obchodní politika EU a její přínos pro české firmy Ing. Jan Walter Ministerstvo průmyslu a obchodu © 2009 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
1.1. Podpora prodeje TUTORIAL Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Strategie prodeje textilního zboží
Office I. Miroslav Lorenc.
Logistika 1. cvičení.
Globální retailing v Evropě
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2011
Marketing sportu Průvodce studiem. Úvod Tato prezentace má sloužit k lepší orientaci ve studijních materiálech Předmět je koncipován jako navazující na.
Vítejte na Marketingu.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Sociální politika KVSOPO Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý
Ekonomika veřejného sektoru
Evropská unie - fungování JVT volný pohyb zboží volný pohyb služeb volný pohyb kapitálu volný pohyb osob +………politiky? mobilita ochrana duševního vlastnictví.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Základy sociální politiky PVZASP Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
Právo mezinárodního obchodu  Úvod – systematika mez.obchodních vztahů, roviny úpravy  Mezinárodní ekonomické právo (mez.organizace, WTO, rozbor GATT)
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Mezinárodní management doc. Ing. Petr Pirožek, Ph.D. Ing. Sylva Talpová, Ph.D, Ing. Alena Šafrová,Ph.D Ing. Pavla Odehnalová, Ph.D
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU – SEMINÁRNÍ PRÁCE Nesplněná docházka Ing. Patricia Jakešová
1 Dopravní simulace Lekce 1:Úvod. 2 Představení Ondřej Přibyl, Ph.D. Schůzky: Konzultační hodiny: dohodou.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Marketing I.  Monika Horehleďová  kabinet 307 Pod lesem  konzultační hodiny: čtvrtek 12:40 kabinet 307 Pod lesem 
MARKETING Ing. Radka Johnová Ph.D.
Ekonomika veřejného sektoru František Svoboda, Konzultační hodiny: čtvrtek, 13-15, kancelář 414
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
Logistika 1. cvičení.
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Seminární práce – splněná docházka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Zdravotnický management
Osnova přednášek Předmět Abeceda mzdových systémů
Zdravotnický management
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Ekonomika veřejného sektoru
Ekonomika veřejného sektoru
MEZINÁRODNÍ OBCHOD 2016.
HARMONOGRAM SENIMÁŘŮ 2015/16
Zdravotnický management
Mezinárodní management
Transkript prezentace:

Ing. Alena Klapalová, Ph.D. albra@seznam.cz č.d.634 Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. albra@seznam.cz č.d.634

seminář úvod do problematiky „povinnosti“ k zápočtu zdroje informací brainstorming ?

Témata: 1. Mezinárodní marketing a MKT v EU (JVT) 2. Prostředí EU – analýzy 3. Kultura, prvky kultury 4. Kultura a chování zákazníků 5. Mezinárodní marketingový výzkum a MIS 6. MKT strategie v mezinárodním prostředí 7. Segmentace a positioning 8. Produkt 9. Cena 10. Distribuce 11. Komunikace 12. Veletrhy a výstavy

povinnosti k zápočtu - úkoly: prezentace 1 sem. práce v daném týdnu Pasivní účast (méně než 6 přítomností – celých – na seminářích): prezentace 1 sem. práce v daném týdnu v Power Pointu + 1 seminární práce ve Wordu (odevzdaná kdykoliv) + závěrečný test (20 bodů max., 11 bodů min.) – poslední týden výuky nebo dle dohody Aktivní účast (více než 6 přítomností na seminářích): + test – 13. týden (dle účasti a aktivity a kvality seminární práce)

Bodové vyjádření podmínek k zápočtu Pasivní účast: prezentovaná seminární práce 0 až 7 bodů 2. seminární práce 0 až 10 bodů závěrečný test 11 až 20 bodů Aktivní účast účast na seminářích 6 až 12 bodů aktivita na seminářích 6 až 12 bodů prezentovaná seminární práce 0 až 7 bodů body z testu minimálně 10

Hodnocení seminární práce Dodržení tématu - 1 bod Dodržení zadání - 1 bod Práce s literaturou - 1-2 body Kreativita - 1 bod Prezentace (grafická úroveň) - 1 bod Složitost - 1 body Přínos - 1 body

téma seminární práce: Podmínky vstupu na vybrané 2 trhy EU (případně i mimo EU, jako jeden z trhů může být i ČR) pro určitý produkt/podnik v rámci odvětví komparace podmínek (+ bariér a pobídek) + analýza konkurence + analýza zákazníků + návrh distribuční strategie + návrh komunikační strategie

Zpracování SP a prezentace jednotlivec Prezentace od 5. týdne výuky (lze i dříve) – PREZENTACE NUTNÁ Rozsah – délka prezentace – 20 – 40 minut Diskuse k problémům zpracování

literatura KLAPALOVÁ, A. Marketing v EU. Brno: Masarykova univerzita, 2003 anebo 2004 (DSO) SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, 2003. USUNIER, J.C. Marketing across culture. Harlow: Prentice Hall, 2000….. HOLLENSEN S. Global marketing. Harlow: Prentice Hall, 2007….. de MOOIJ, M. Consumer behaviour and culture. Thousand Oaks: Sage Publications, 2004. BRIDGEWATER, S., EGAN, C. International Marketing Relationships. Basingstoke: Palgrave, 2002. Czinkota, Ronkainen, Schlegemilch, Onkvisit ……………….

zdroje informací o EU: http://www.komora.cz http://www.businessinfo.cz http://www.europa.eu.int http://www.evropska-unie.cz http://exporter.ihned.cz http://www.ihned.cz http://www.profit.cz http://www.mam.cz http://www.czechtourism.cz

http://www.czechtrade.cz http://www.czechinvest.cz http://www.mpo.cz http://www.mze.cz http://www.researchandmarkets.com http://www.spcr.cz/cz/ri/index.htm http://www.econ.muni.cz/stredisko-vedeckych-informaci/infozdroje/informacni-zdroje-v-knihovne/ http://www.pearsoned.co.uk/hollensen Nike (4. kap.) http://epubl.luth.se http://www.essays.se/about/online+marketing+thesis/

MKT v EU – co je stejné a co jiné? principy pojmy metody techniky nástroje podmínky (prostředí) konkurence zákazníci marketingové praktiky Nekontrolovatelné proměnné – VLIV!

Rozdíly mezi „domácím“ MKT a MKT v EU kultura: chování, zvyky, rutiny…. business + zákazníci Data: přístup, spolehlivost Politiky: zájmy, orientace Stakeholdeři: business + nonbusiness (primární + sekundární) makroekonomika kontrola: možnost kontroly a koordinace/spolupráce Marketing „do země“ a „v zemi“ - marketing²

Proč firmy vstupují na zahraniční trhy ? DŮVODY: Ekonomické Neekonomické Ofenzivní Defenzivní Týkající se získání vstupů Týkající se produkce Týkající se prodeje ZÁKLADNÍ ORIENTACE: (způsob marketingového zpracování zahraničních trhů) „koncept EPRG“ Etnocentrická (extenze domácího trhu – exportní marketing) Polycentrická (multinacionální marketing) Regiocentrická (několik zemí – společný trh – EU) Geocentrická (globální marketing) Glokální marketing Interkulturální marketing Theodor Levitt - globalizace „Think global, act local“ http://www.youtube.com/watch?v=h52W3D-tuf0