Komunikace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bořivoj Brdička – Zájem o poznání poznámky pro Kulatý stůl SKAV ovlivněné orientací na vzdělávací technologie 1.Co udělat proto, aby škola byla.
Advertisements

Manažerská moudrost © Outward Bound – Česká cesta Outward Bound – Česká cesta, s.r.o.
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
Komunikační dovednosti
Astronomický seminář Práce s nadanými v oblasti Fyzika a Astronomie.
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Hodnocení výstupu v kurzu verbální složka: přiměřená hlasitost přiměřené tempo správné frázování dynamika řeči emocionalita.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Řešení konfliktů. Vyjednávání.
Interpersonální komunikace ve škole Etická výchova, o.p.s.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
Jak se stát dobrým právníkem?
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Jak efektivně komunikovat s klientem?
KOMUNIKACE V PRAXI METODIKA. Vznik metodiky Čtyři moduly v rozsahu 40 hodin 20 hodin e-learningového studia 20 hodin prezenčního studia.
(specifické prostředí ve škole)
Zdravá škola.
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.
K OMUNIKACE. K ONFLIKT Zkuste napsat, co je konflikt? (Jak vzniká? Jaké má znaky?) Platí, že konflikt = hádka? Jakým způsobem je možné konflikty.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Poruchy v komunikaci Tereza Svobodníková.
NENÁSILNÁ KOMUNIKACE NVC Nonviolent Communication
Zdravotnický asistent, první ročník Manipulace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Rozvoj a vedení týmu.
Komunikace s rodiči.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Prezentační dovednosti Michal Kindl. CÍL ŠKOLENÍ/PREZENTACE Seznámit se základními prezentačními dovednostmi, technikami a postupy používanými při tvorbě.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
FORMÁLNÍ A NEFORMÁLNÍ VZTAHY Aneta Jelínková C4A
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. SCICOM – BASIC RNDr. Anna Matoušková, Ph. D.
AKVIZICE AKVIZICE. Co si odvezete Zaměříme se na překážky na cestě ke zvýšení obratu a rozšíření portfolia Budeme hledat cestu jak spolupracovat i s největšími.
Aktivní naslouchání Nejdůležitější dovedností v procesu komunikace s partnerem je naslouchání.
Nutriční poradenství u dětí do 2 let. Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Hodnocení.
2012 / 2013 Psychologie Komunikace Zuzana Psychologia.
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
Informatika. Cíle výuky informatiky Studenti se mají seznámit se základními pojmy, problémy, postupy, výsledky a aplikacemi informatiky tak, aby je dokázali.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Komunikace a jednání mezi lidmi III. PROBLÉMOVÉ SITUACE A ASERTIVITA 1)Pasivita, agresivita, manipulace 2)Asertivita 3)Konflikt a jeho řešení 4)Chování.
Národní týden manželství „Manželství je víc než kus papíru“ únor, 2015.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Svět techniky Ostrava a jeho přínos podpoře podnikavosti žáků
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji
Střední část intervence
Komunikace Manipulace kolem nás. Komunikace Manipulace kolem nás.
Konflikt, koření života
Komunikace s rodiči - techniky
6. Diagnostika sociálních vztahů ve skupině dětí
Nejdůležitější dovedností s partnerem je naslouchání.
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Prezentační a komunikační dovednosti
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Transkript prezentace:

Komunikace

Efektivní komunikace Efektivní komunikace vykazuje přinejmenším 3 charakteristiky: Strukturovaná (vede k cíli) Otevřená (nemanipulující) Zohledňuje zájmy komunikujících

Manipulace Rozlišujeme základní 3 typy manipulace: a) Vyvolávající pocit strachu (vyhrožování) b) Vyvolávající pocit viny (obviňování) c) Vyvolávající pocit méněcennosti („ty blbečku“)

Otevřená komunikace „Já jazyk“ Zpětná vazba Ocenění, pochvala (kompliment) Kritika Požadavek Odmítnutí a nesouhlas

Techniky aktivního naslouchání Formulace Cíl Příklady POVZBUZOVÁNÍ Projevit zájem. Povzbudit mluvčího k dalšímu hovoru Můžete mi o tom říci něco víc ? Zkuste mi to víc přiblížit. OBJASŇOVÁNÍ Objasnit to, co vám druhý říká. Získat více informací. Pomoci mluvčímu, aby viděl i další hlediska situace, problému. Jak se závada projevuje ? Jak na to reagujete ? PARAFRÁZOVÁNÍ Ukázat, že nasloucháme a mluvčímu rozumíme, co říká. Ověřit, zda jeho slova správně chápeme Takže vy byste rád … Takže vy byste uvítal … Jestli tomu dobře rozumím… ZRCADLENÍ POCITU Projevit, že chápete a rozumíte tomu, co mluvčí cítí. Můžeme napomoci při přehodnocení pocitů. Mám pocit, že vám to hodně vadí…. Cítím, že jste teď rozzlobený... Cítím z vás nejistotu, nespokojenost …. REKAPITULACE Zhodnotit dosažený pokrok Shrnout důležité myšlenky, fakta a dohody Nabídnout další diskusi Takže jsme se dohodli na tom, že …. Já nyní udělám … Vy se postaráte o ..

Zdroje neformální autority Síla, energie Záruka dotažení věcí do konce Schopnost vyvolat v druhých přesvědčení: „rozumí své věci“ Odbornost Čitelnost a předpověditelnost Druzí vědí na čem jsou 6

Jak trénovat komunikaci v prostředí organizací? Typická témata: Prezentační dovednosti Sdílení informací Zvládání náročných situací a konfliktů Komunikace se zákazníkem

Metody Workshopy Modelové situace (např. hraní rolí) Komunikační hry a teambuildingové aktivity Trénink „on the job“ Přednášky a semináře Diskuse

Jak byste postupovali? Jaké kroky byste podnikli a jaký rozvojový program a metody použili, pokud Byste chtěli zvýšit kulturu e-mailové komunikace vyučujících katedry psychologie Posílit sdílení informací mezi studenty a učiteli? Sjednotit metodiku psaní posudků na diplomové práce?