Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ochrana přírody v ČR Autor: Bronislav Šenkeřík
Advertisements

Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
OCHRANA PŘÍRODY Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_12_INOVACE_01_01_Člověk a příroda.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marek Odstrčil. Šumava Český les Krušné hory Českomoravská vrchovina České středohoří Lužické.
Chráněná území ČR Vypracoval Mgr. Pavel Daněk. Chráněná území Chráněná území jsou místa, kde jsou přírodní složky uchovávány v co nejpřirozenějším stavu.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_04_ Ochrana přírody České republiky TEMA:Česká.
RISKUJ ČESKÁ REPUBLIKA (fyzickogeografická část) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Zábranská. Dostupné z Metodického.
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Zvláště chráněná území ČR Číslo: EU DUM 6_15 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová.
18 ORGÁNY OCHRANY PŘÍRODY. Orgány ochrany přírody Ministerstvo životního prostředí – MŽP Krajský úřad – KÚ Obec s rozšířenou působností – ORP Obecní úřad.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.Lenka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_18.
410 RP SCHKO Slavkovský les
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉMy - biodiverzita
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
Identifikátor materiálu: EU
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 7_07
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
VY_32_INOVACE_36_Jihoceske_rybniky Vlastivěda - 4.,5. ročník
Vzdělávací materiál: Olomoucký kraj Operační systém:
Pohoří ČR Učivo 8. třídy Název školy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Název projektu: Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
Člověk a jeho svět Vlastivěda
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_NASE_HORY.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_88
Základní škola, Hradec Králové
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_34_POVRCH ČR Mgr. Petra Kukuczková
TÉMA: Národní parky a chráněné krajinné oblasti
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Ekologie a ochrana přírody
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_09
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_13
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_18_VLASTIVĚDA
Věcné učení Ochrana přírody
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis 6. – 9. třída
Česká republika - Třeboňsko
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Ochrana lesa Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Republika Jižní Afrika
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
SOUSTAVA CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍ EVROPSKÉHO VÝZNAMU
Základní společenstva – skály a hory
VY_52_INOVACE_ 11_ROZMANITOST PŘÍRODY ZŠ Zbytiny, okres Prachatice
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Vojtěch Kawan Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_EKOLOGIE_18.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Chráníme přírodu Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_19_CHRÁNÍME PŘÍRODU_HULEJOVÁ Člověk a jeho.
EU_32_sada 2_04_PV_Sluneční soustava_Duch
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Pravidla chování v CHKO, národních parcích a přírodních rezervacích
VY_32_INOVACE_ČJPS20660BED-řešení
Opakování pojmů z ekologie
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Liberecký Kraj Ondřej sedlák.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY _32_INOVACE_NEV_10

Vzdělávací oblast: Environmentální výchova Předmět: Zábavná ekologie, Přírodověda Stupeň vzdělávání: 1. stupeň ZŠ Ročník: 4. a 5. Datum vytvoření: 17.8. 2011 Anotace: Prezentace je určena pro starší žáky. Je zaměřena na ochranu životního prostředí – ekologické desatero. Seznamuje s různými druhy chráněných území v České republice (mapka) a chováním v těchto lokalitách. Klíčová slova: Chráněná krajinná oblast, Národní park, Přírodní rezervace Autor: Ivana Geislerová Zdroj: vlastní fotodokumentace autora

„CHKO PLANETA ZEMĚ“

Nejvíce člověk ohrožuje přírodu znečišťováním ovzduší, vody a půdy. Ochrana životního prostředí Mnoho rostlinných a živočišných druhů je ohroženo. nerozumným kácením lesů vysoušení močálů zvětšování rozlohy obdělávaných polí rozšiřování zástavby znečišťování vod řek, jezer, moří … Nejvíce člověk ohrožuje přírodu znečišťováním ovzduší, vody a půdy.

Ekologické desatero: Važ si života, cti zákony přírody. 2. Buď ohleduplný a citlivý k ostatním lidem. 3. Chápej své místo v přírodě. 4. Mysli v souvislostech, domýšlej důsledky svých činností v prostředí. 5. Chraň své zdraví i zdraví ostatních. 6. Dodržuj zákony na ochranu prostředí a žádej jejich dodržování i od ostatních.

7. Hledej a uplatňuj nové možnosti ochrany a zlepšování prostředí. 8. Udržuj čistotu, pořádek, aktivně a důsledně pečuj o prostředí, v němž žijeme. 9. Uč se vnímat krásu, milovat přírodu, pomáhat ostatním. Uvědomuj si vždy a všude svou odpovědnost ve vztazích k prostředí – v zájmu současnosti i budoucnosti.

CHRÁNĚNÉ KRAJINNÉ OBLASTI Vzácné – ohrožené rostliny a živočichy, nebo celé území si člověk dnes již chrání. CHRÁNĚNÉ OBLASTI NÁRODNÍ PARKY NP CHRÁNĚNÉ KRAJINNÉ OBLASTI PŘÍRODNÍ REZERVACE CHKO PR

CHKO Slavkovský Les Šumava Blanský les Třeboňsko Pálava Moravský kras Bílé Karpaty Beskydy Poodří Litovelské Pomoraví Jeseníky Orlické hory Žďárské vrchy Železné hory Blaník Broumovsko Český ráj Jizerské hory Kokořínsko Lužické hory Labské pískovce České středohoří Český les CHKO

NP NP Šumava Krkonošský NP NP Podyjí NP České Švýcarsko

Navštívili jste některý NP či CHKO? Který NP a která CHKO jsou nejblíž vašemu domovu? Znáš některé druhy chráněných rostlin nebo živočichů? Vysvětli co znamenají značky, které můžeš vidět v NP?

NETRHEJ ROSTLINY NEROZDĚLÁVEJ OHEŇ NEODHAZUJ ODPADKY NEPROVOZUJ HOROLEZECTVÍ NETÁBOŘ NEPLAŠ ZVĚŘ