OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_88_M7

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přímá a nepřímá úměrnost
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Slovní úlohy na společnou práci
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Přímá úměrnost - opakování
Trojčlenka.
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Trojčlenka v nepřímé úměrnosti Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
TROJČLENKA.
Troj č lenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Trojčlenka - procvičování Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_209_ČJ 2 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Vlastní jména NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_072.MAT.01 Hospodářské výpočty 2 – Trojčlenka.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_21_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_70_PRV1
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_65_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_101_M6
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Grafy přímé a nepřímé úměrnosti
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_163_M2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_162_M2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_297_ČJ9
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_62_PRV1
Přímá a nepřímá úměrnost
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_54_F7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_182_ČJ3
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_116_M6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_18_AJ4
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_92_M7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_85_M8
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_31_ČJ4
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_11
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_59_F7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_37_ČJ4
ÚMĚRA– výpočet neznámého členu úměry
VY_32_INOVACE_044_Trojčlenka
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_61_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_43_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_28_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_8_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_194_ČJ3
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_66_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_234_ČJ2
Slovní úlohy na společnou práci
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_50_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_218_ČJ2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_49_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_2_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_16_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_76_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_216_ČJ2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_45_F6
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_68_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_84_M8
Transkript prezentace:

OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_88_M7 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Přímá a nepřímá úměrnost NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková organizace CÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2193 KLÍČOVÁ AKTIVITA: III/2 TÉMA HODINY: Nepřímá úměrnost ROČNÍK: 7. PŘEDMĚT: Matematika AUTOR MATERIÁLU: Karel Koryťák

POPIS MATERIÁLU DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: prezentace v PowerPointu MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: OV, Z,F POPIS PRÁCE S MATERIÁLEM: žáci jsou ve dvou vzorových úlohách seznámeni s principy zapisování a řešení úloh o nepřímé úměrnosti . V kombinací s trojčlenkou, úměrou a šipkovým pravidlem se naučí řešit úlohy na přímou úměrnost, na pracovním listu jsou dvě úlohy k procvičení a upevnění učiva. OČEKÁVANÝ VÝSTUP: žák řeší nepřímou úměrnost ZKUŠENOST S PILOTÁŽÍ: žáci dobře pochopili význam správného zápisu a výpočet úlohy s nepřímou úměrností . Jak následné úlohy na pracovním listu tak i později řešené úlohy ukázaly, že žáci správně využívají takto vysvětleného postupu při výpočtu konkrétních úloh z praktického života ZDROJ: vlastní tvorba autora

Říkanka : „ čím víc -tím míň“ a nebo : „čím míň- tím víc “ Nepřímá úměrnost Říkanka : „ čím víc -tím míň“ a nebo : „čím míň- tím víc “ TYPOVÝ 1: 12 dělníků vykoná práci za 18 dní. Za jak dlouho vykonají stejnou práci čtyři dělníci? Řešení: zápis: 12 dělníků . . . 18 dní 4 dělníci . . . x dní 4 12 18 x rovnice: =

Odpověď: 4 dělníci vykonají práci za 54 dní. Poznámka!Opět použijeme šipkového pravidla ! = 4 12 18 x výpočet: Zapíšeme tedy jak naznačují šipky : x . 4 = 12 . 18 upravujeme dále: 4x = 216 dokončíme výpočet: x = 54 dní Odpověď: 4 dělníci vykonají práci za 54 dní.

ÚLOHA 1: Dva kombajny provedou sklizeň za P r a c o v n í l i s t : ÚLOHA 1: Dva kombajny provedou sklizeň za 6 dní.Za jak dlouho provede sklizeň na stejné rozloze 8 kombajnů? Řešení: 2 kombajny . . . 6 dní 8 kombajnů . . . X dní zápis: Ještě jednou pozor! Poměr zapisujeme od paty šipky k vrcholu! rovnice: = 8 2 6 x

8 2 6 x upravujeme dále: 8x = 12 dokončíme výpočet: x = 1,5 dne Zapíšeme tedy jak naznačují šipky : x . 8 = 2.6 upravujeme dále: 8x = 12 dokončíme výpočet: x = 1,5 dne Odpověď: 8 kombajnů provede sklizeň za 1,5 dne.

ÚLOHA 2: Tři stejná čerpadla vyprázdní vodní nádrž za 7,5 hod ÚLOHA 2: Tři stejná čerpadla vyprázdní vodní nádrž za 7,5 hod. Jak dlouho bude trvat vyprázdnění nádrže, když vodu bude čerpat 5 čerpadel? zápis : 3 čerpadla . . . 7,5 h 5 čerpadel . . . X h = rovnice: 5 3 7,5 x výpočet : 5.x = 22,5 x = 4,5 h Odpověď: 5 čerpadel vyprázdní nádrž za 4,5 hodiny.